תהיה 0 סובלנות לתגובות לא במקום בנושא. נא לשמור על תרבות דיון. 

ShumiSan

04/07/2019

צוטט: DeadlyAngle

מה?? מתי אמרת שאסור להשבית כבישים? אמרתי שזו לא דרך להפגין. בגלל שהכבישים הושבתו, אמא וילדתה בת ה5 חודשים שחולה בלב, נתקעו בלי אוכל כמה שעות עד שהמוקד הגיע לעזור להן. אני לא בטוח אם את מבינה את חומרת המצב של מה היה עלול להגרם פה.... להשבית כבישים זה פשוט דרך נוראית להקים מחאה. 

 

הי דדלי היקר זה שומי:wave: אני מבין אותך ועוד איך...

אני עצמי נסעתי מקריית שמונה לירושלים ( נסיעה של 3-4 שעות) כ6-7 שעות. אתה מבין?  ( בסוף גם לא הגעתי הביתה אבל מה זה משנה. כי אם היו הורגים את אח שלי הייתי מצדי חוסם לחודש משינה שלמה!)

אני לא אומר שזה בסדר ... אבל חסימת כבישים זאת דרך נורמאלית .

מה לא נורמלי זה הנזק הפיזי שהם גרמו שזה שריפות, רכבים הפוכים, ניידות שניזוקו, אנשים שנפצעו וכמובן אנשי משטרה שנפצעו והופלו רק על זה שהם עושים את עבודתם נאמנה.

ככה לא עושים את זה !!! ואני יודע שהרבה חברה אתיופים חושבים גם ככה.

Goldenfire

04/07/2019

השוטר פעל לפי:נועל מעצר חשוד.

עושים כזה סיפור ענק בגלל שזה היה אתיופי,זו בעצם סוג של גזענות הפוכה...

שם חסוי

04/07/2019

צוטט: Thegolden

השוטר פעל לפי:נועל מעצר חשוד.

עושים כזה סיפור ענק בגלל שזה היה אתיופי,זו בעצם סוג של גזענות הפוכה...

השוטר היה לא בתפקיד, לכן אין מתפקידו לעשות את עבודת המשטרה.

מה שכן, מכיוון שהוא שוטר יש לו רישיון לאקדח. לכל בעל רישיון לאקדח, יש את הזכות להחזיק באחד למטרת הגנה עצמית(ועל משפחתו, שגם עליה נזרקו אבנים)

Blago

04/07/2019

מבדיקת הקליע שפגע בסלומון טקה, בן ה-18 מקריית חיים שמותו הצית מחאה ברחבי הארץ, גוברת ההערכה כי השוטר ירה על הרצפה - אך נתז פגע באבי העורקים של הנער וגרם למותו. על פי התמונה העולה מהחקירה, הקצין סיים משמרת בתחנת המשטרה, הגיע לביתו ובשעות הערב יצא עם אשתו ושלושת הילדים לגן המשחקים הסמוך לביתו. במהלך הבילוי השוטר הבחין בשלושה צעירים, בהם שני יוצאי אתיופיה, כשהם מכים נער בן 13 ועלפי החשד מנסים לקחת ממנו כסף ואת הטלפון הנייד שלו. השוטר ביקש מהם להפסיק, אך הם לא התייחסו אליו. הוא אמר להם: "אני שוטר", ובתגובה הם החלו לקלל אותו ולאיים עליו. בשלב זה, הנער בן ה-13 עזב את המקום, והשוטר ניתק מגע עם השלושה, ששניים מהם היו ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול. השוטר שב לחיק משפחתו, ולאחר זמן קצר הגיעו השלושה והחלו להשליך לעברו אבנים. שלוש מתוכן פגעו בשוטר, אחת בראשו ואחת בחזה, אך הפגיעה הקשה הייתה בכתפו. בשלב מסוים הצליח השוטר להתקשר למוקד 100 ולהזעיק עזרה, אולם עד הגעת הכוחות, השוטר טוען שחש בסכנת חיים ושלף את האקדח במטרה להרחיק את התוקפים. כשהשוטר לא הצליח בכך, הוא ירה ירייה אחת לכיוון הקרקע ולעבר חומה סמוכה. הירי לא בוצע באוויר מחשש שיפגע באנשים, שכן מדובר בשטח מאוכלס. ממצאי הקליע מצביעים כי רק חלקו חדר לבית חזה שמאל של טקה, וחלק מהקליע נשאר על הקרקע. גורמים המעורבים בחקירה אמרו לוואלה!NEWS כי הנתיחה שנערכה בגופתו של טקה מחזקת את גרסת השוטר, לפיה ירה ברצפה והקליע ניתז ממנה ופגע בחזהו של טקה. בנתיחה נמצא כי ליבת הקליע שנמצאה בגופו של טקה היתה מעוכה מצד אחד וחלקה בצדה השני, מה שמעיד כי הקליע פגע בדבר מה קשיח ונמעך - וזאת מבלי שפגע באף עצם משמעותית. בנוסף לכך, בעוד ליבת הקליע פגעה בחזהו של טקה, מעטפת הקליע נמצאה בתוך חור ברצפה. הקליע הועבר לבדיקת המעבדה הבליסטית של מז"פ, שאמורה לבצע בו בדיקות נוספות.".

Psycho

05/07/2019

המחאה אכן מוצדקת אך האלימות בה ממש לא.

להפגין ולמחות זאת דרך מצוינת לדאוג שתתממש הזכות לשיויון אך מה שהיה בימים האחרונים כבר מזמן עבר את הטעם הטוב. במקום שהמוחאים ידאגו שיקשיבו להם הם יצרו אנטיגוניזם וגרמו להרבה בהלה במדינה ולכן אני מתנגדת למחאה הזאת. 

Ashifu-Sama

05/07/2019

צוטט: ShumiSan

לחייל מותר ויש גיבוי של הצבא כי מחבל בא לרצוח .

אבל אתיופים פשוט נתפסים לרוב כנערים או בחורים מעדה ש90% ממנה עברו בחייהם תקופה של פשע ואלימות כלפי שוטרים. ככה שהמשטרה פועלת נגדם בעזות רמה יותר. לדעתי כל הסיפורים האלו מתחילים בגלל שלא נתנו לקהילה האתיופית להתקבל מארץ בדרך הנכונה . והם עד היום תקועים בגושים ב"שכונות" עוני ופשע. ככה הם מגיעים ל'כלא אופק' ומשם הדרך ממש קצרה לסיבוכים עם המשטרה.

אם האתיופים ירצו הם יוכלו לצאת מהמצב שלהם. על ידי מאמצים כבירים. אבל בסוף זה יצליח להם והם יפסיקו להיות העדה ה''בעייתית'' אלה יהיו שווים בין שווים. 

זה דורש מאמץ שלהם כמו שזה דורש מאמץ משאר המדינה וספציפית מהממשלה.

ShumiSan

05/07/2019

צוטט: Ashifu-Sama

זה דורש מאמץ שלהם כמו שזה דורש מאמץ משאר המדינה וספציפית מהממשלה.

גם נכון אבל אי אפשר לתלות הכל על הממשלה. אנחנו לא צימוקים שצריך להאכיל אותם בכפית.

צריך להתאמץ כדי לשנות משהו.

Spectator

05/07/2019

צוטט: Ashifu-Sama

זה דורש מאמץ שלהם כמו שזה דורש מאמץ משאר המדינה וספציפית מהממשלה.

הממשלה פועלת כבר. יש משהו רע בתרבות שלהם... ולגבי החברה הישראלית- צודק אבל לא במאה אחוז... ברגע שממוצע האתיופים בתכום הלימודי והכלכלי יהיה דומה לזה של שאר האוכלוסיה, אז החברה תקבל אותם שונה

הבעיה נמצאת בתרבות שלהם  

Abrahamerty

05/07/2019

צוטט: Saltboi

יש לי שאלה אליך, איך כל מה שכתבת עד עכשיו סותר את מה שכתבתי באיזושהי צורה?

המהות של ההפגנה מוצדקת, זה נכון, הם אמורים לנחות על הגזענות וחוסר הצדק כלפיהם, אבל זה לא רלוונטי כי ההפגנה עצמה(כלומר מה שנעשה בהפגנה הזאת) אינו מוצדק

לא אמרתי שעצם הירייה באתיופי אינו מוצדק, ואפילו אמרתי שיש גזענות רצינית כלפיהם בארץ.

דרך אגב יש כמה גרסאות שאומרות שהשוטר פעל לפי הנהלים ולא ירה באתיופי, הוא ירה על הקפצה וזה פגע באתיופי שהיה אחד מהתוקפים שלו, אז קח את זה בחשבון.

ואני לא מכיר אף בן אדם רציני שמחשיב כל ערבי וערבי לטרוריסט, אם אתה חושב ככה אז צר לי לבשר לך שאתה חי בבועה ימנית לאומנית, זה לא משנה במי ירו ובמי לא, הוא בן אדם, אם הוא חף מפשע אז אין שום סיבה לירות בו בין אם הוא ערבי ובין אם הוא אתיופי, אתה מתלונן על גזענות כלפי אתיופים כשאתה גזען כלפי ערבים, לפחות תהיה עקבי עם המוסר שלך.

תעשה טובה ותתמקד בטיעונים שלי במקום לשלוף טיעונים שלא קשורים לכלום ולא סותרים את מה שאני אומר בשום צורה.

ולמה לעזאזל אתה מגיב לי בחמש בבוקר?

 

נענה לך שאלה שאלה,

א' לא הבנתי למה התכוונת סותר, האם לחלק של היריה שאמרתי שאינו מוצדק? או לחלק של ההפגנה שחילקתי אותו לשני צדדים, אחד שבאמת עצם ההפגנה היא מוצדקת, והשני שאין שייכות להצדקה של הפגנה כזו?.

ב' לא באתי לאכול אותך, ולהגיד שיש הצדקה לגזענות, ולא צריך למחות נגד זה.

ג' אם אתה אומר שהשוטר עבד לפי הנהלים אין לי בעיה,  (כאילו עם היה לי, זה היה מוסיף משהו) כי פה מי שאשם זה האיתיופי, כי השוטר הרגיש מספיק מאויים כדי לירות, וגם אם הוא לא התכווין לפגוע, מנקודת מבט של האיתיופים זה כדי לפגוע, בגלל שהוא איתיופי.

ד' נראה שלא קראת מה שכתבתי, כי אני כתבתי כל ערבי עם מזלג (אומנם לא כתבתי את החלק הבא אבל לזה התכוונתי שכתבתי ערבי עם מזלג) ועם רצון לפגוע, לא סתם לפגוע, אלא בגלל שאתה יהודי, אז יש יותר לחץ, וכל האדרנלין עולה מהפחד, כאשר ערבי תוקף אותך אז אתה יורה כדי להגן על עצמך, אבל פה זה איתיופי, שהסיכוי שיפגע בצורה מכוערת בשוטר, זה... כבר הלכת רחוק, ולכן אמרתי שהשוטר היה צריך להיות זהיר יותר.

ודרך אגב אני דוגל בחיה ותן לחיות, יותר מזה אני מכיר ערבים שהם נחמדים, אנשים טובים באמת, כל אדם יש לו את הזכות לחיות, ואת הזכות שלא לפגוע בו, אלא עם עשה משהו רע, ואין שום צד בעולם, ובכל התוספות שעשו הגויים לתורה  הן בקוראן שאסור להרוג בן אדם אלא שהם סילפו את זה והתירו לעצמם , והן בברית החדשה, ובמיוחד ובמיחד שבתורה יש איסור לרצוח ולא משנה מי, כולנו יצירי כפיו של בורא עולם בין ערבי בין נוצרי ובמיוחד יהודי, ומה שאני דיברתי זה על ערבי עם הרצון להרוג יהודי, מבחינתי מספיק שיש לו מזלג, והוא כבר טרוריסט, כי אני לא יחכה עד שיהיה לו מכונת יריה.

ה' משום שרק אז ראיתי את הדיון.

לילה טוב, ובוקר טוב!!!!

Saltboi

05/07/2019

צוטט: Abrahamerty

נענה לך שאלה שאלה,

א' לא הבנתי למה התכוונת סותר, האם לחלק של היריה שאמרתי שאינו מוצדק? או לחלק של ההפגנה שחילקתי אותו לשני צדדים, אחד שבאמת עצם ההפגנה היא מוצדקת, והשני שאין שייכות להצדקה של הפגנה כזו?.

ב' לא באתי לאכול אותך, ולהגיד שיש הצדקה לגזענות, ולא צריך למחות נגד זה.

ג' אם אתה אומר שהשוטר עבד לפי הנהלים אין לי בעיה,  (כאילו עם היה לי, זה היה מוסיף משהו) כי פה מי שאשם זה האיתיופי, כי השוטר הרגיש מספיק מאויים כדי לירות, וגם אם הוא לא התכווין לפגוע, מנקודת מבט של האיתיופים זה כדי לפגוע, בגלל שהוא איתיופי.

ד' נראה שלא קראת מה שכתבתי, כי אני כתבתי כל ערבי עם מזלג (אומנם לא כתבתי את החלק הבא אבל לזה התכוונתי שכתבתי ערבי עם מזלג) ועם רצון לפגוע, לא סתם לפגוע, אלא בגלל שאתה יהודי, אז יש יותר לחץ, וכל האדרנלין עולה מהפחד, כאשר ערבי תוקף אותך אז אתה יורה כדי להגן על עצמך, אבל פה זה איתיופי, שהסיכוי שיפגע בצורה מכוערת בשוטר, זה... כבר הלכת רחוק, ולכן אמרתי שהשוטר היה צריך להיות זהיר יותר.

ודרך אגב אני דוגל בחיה ותן לחיות, יותר מזה אני מכיר ערבים שהם נחמדים, אנשים טובים באמת, כל אדם יש לו את הזכות לחיות, ואת הזכות שלא לפגוע בו, אלא עם עשה משהו רע, ואין שום צד בעולם, ובכל התוספות שעשו הגויים לתורה  הן בקוראן שאסור להרוג בן אדם אלא שהם סילפו את זה והתירו לעצמם , והן בברית החדשה, ובמיוחד ובמיחד שבתורה יש איסור לרצוח ולא משנה מי, כולנו יצירי כפיו של בורא עולם בין ערבי בין נוצרי ובמיוחד יהודי, ומה שאני דיברתי זה על ערבי עם הרצון להרוג יהודי, מבחינתי מספיק שיש לו מזלג, והוא כבר טרוריסט, כי אני לא יחכה עד שיהיה לו מכונת יריה.

ה' משום שרק אז ראיתי את הדיון.

לילה טוב, ובוקר טוב!!!!

א. אני אסביר לך את זה ככה, אתה הגבת לתגובה הראשונה שלי, נכון? סימן שאתה לא מסכים איתי על משהו, נכון? אי לכך אתה אמור להעלות טיעון נגד לטיעון שלי, אבל אתה לא עשית את זה, אתה סתם אמרת דברים שלא רלוונטים בשיט לנקודות שלי.  

ב. אבל לא חשבתי שאמרת משהו כזה... 

ג. שוב, השוטר ירה הרצפה והכדור פשוט קפץ ופגע בחזה של האתיופי,חקרת על המקרה בכלל? וכן האתיופים חושבים שהוא נרצח נטו בגלל שהוא אתיופי, איך זה רלוונטי בכלל? תפסיק לכתוב דברים שלא קשורים לדיון יא חתיכת red herring מהלך(לא זו לא קללה, תחפש בגוגל)

ד. האמת שיחסית לכמות האתיופים שנמצאים בכלא, זה שהאתיופי יתקוף שוטר זה יחסית הגיוני(מבחינת סטטיסטיקה, לא אני לא חושב שכולם כאלה, אני לא חושב שהרוב או חצי מהם כאלה) עכשיו בנוגע לזה אני מסכים איתך בערך, אבל זה מאוד לא רלוונטי לדיון הכללי, כאילו סבבה ערבים בממוצע ישנאו אותנו יותר כי חלקם גדלו לזה(לא כולם לא רובם ולא חצי מהם) ואתיופים גדלו בחברה שלנו ויש הרבה פחות גזענות כלפיהם, אבל שוב זה לא ממש קשור.

בבקשה תגיב דברים שקשורים אך ורק להפגנות ולמקרה הירייה, תפסיק לסטות לנושאים אחרים כי זה לא רלוונטי וזה נעשה מתיש להתווכח איתך על שטויות לא קשורות לנושא.

elya

05/07/2019

עד כמה שאני שומע על זה ממכרים, חברים, קרובי משפחה. חייב אני להגיד גם מספר דברים על מחאת יוצאי אתיופיה.
סיפור ההפגנה מחולק ועומד על כמה גרסאות, אז בואו אני אעשה קצת סדר כדי להתמקד סביב סוגיה נקודתית אחת. בראש ובראשונה, נקודת הפריצה המרכזית של המחאה ניצבת בהתמקדותה על הריגתו של צעיר אתיופי אשר נורה על ידי קצין המשטרה. המעשה הזה הוביל באופן בלתי נמנע לסערת רגשות וכאוס מרתיע מצד בני העדה האתיופית.

דעתי היא שהמחאה הזו אכן באה ממקום אשר יש בו משהו מוצדק. הרי רוב האכלוסייה האתיופית פה בארץ חשה שמופנה כלפיה אפליה על רקע גזעני, אבל לראות לאן זה הוביל ועד לאיזה אירועים זה התקדם - פה זה כבר חצה את הגבול של הקו האדום.
מצד אחד, נכון ניתן להבין אותם, אפשר לדעת מאיזה מקום אותנטי זה מגיע.
אולם מצד שני, אני סבור שאי אפשר גם להתעלם מטענתו של השוטר אשר הרגיש מאויים על פי סיפורו. תגובתו של Blago מחדדת אף הרבה יותר את העניין. כך שאני מעדיף כבר לוותר על לדבר על זה, אך מה שארע בהפגנה הזו ברחבי הארץ היא כבר פשוט יצאה מכלל שליטה, והגיעה לרמות מופרזות למדי: נחסמו במשך שעות צירי תנועה מרכזיים, צמתים וכבישים מרכזיים ברחבי הארץ (יכול להיגרם מזה סכנות ממשיות). לא זאת בלבד אלא גם נגרמו אבנים, פגיעת רכוש, הפכו ניידות ואף הציתו אותן, ונפצעו כ83 ומביניהם תשעה עוברי אורח בהתפרעיות הללו.
עצוב לשמוע את זה למען האמת, הדברים הללו מוציאים אך ורק שם רע לבני העדה האתיופית, ובטח שלא מוסיפים לה (שאגב, יש לי גם כמה חברים משם, ואני מחבב אותם מאוד. הם אחלה אנשים). כאן זה הרגיש לי שפשוט נאבד צלם אנוש.

Ashifu-Sama

05/07/2019

צוטט: Spectator

הממשלה פועלת כבר. יש משהו רע בתרבות שלהם... ולגבי החברה הישראלית- צודק אבל לא במאה אחוז... ברגע שממוצע האתיופים בתכום הלימודי והכלכלי יהיה דומה לזה של שאר האוכלוסיה, אז החברה תקבל אותם שונה

הבעיה נמצאת בתרבות שלהם  

זו סוגייה הרבה יותר מסובכת והפתרון הוא לא פשוט "שהחיות אדם האלה ילמדו איך להתנהג". 
כשהאתיופים עלו למדינת ישראל הם קיבלו יחס מבזה ומשפיל, יותר מיהודי צפון אפריקה בזמנו. אמנם הפצע של יהודי צפון אפריקה יותר קטן ויותר עתיק, אך גם הוא לא נסגר. אז למה כשמישהו מזרחי מתלונן על קיפוח זה בסדר להגיד "הכל בגלל האשכנזים האלה" אבל כשהאתיופים מקופחים "זה משהו בתרבות שלהם". התרבות שלהם "מקולקלת" כי הם מלכתחילה חיים במקומות פחות טובים כי הם נולדו לתנאים פחות טובים וזה לא דבר שקורה באשמתם. מעבר לסבסוד התואר כמו שיש להם עד היום, כדי להגיע בכלל למעמד שהם מקבלים השכלה תיכונית מספיק טובה צריך לעשות מאמץ הדדי למען האינטגרציה שלהם בחברה. רק אז הם יוכלו "להפטר" מ"התרבות הרעה" שלהם.

Plonter

05/07/2019

מה שקרה פה גרם לאטימות מצד העם, הייתה כאן אנרכיה כשמה כן היא, מכוניות שאנשים שילמו עליהם כסף נהרסו! ברגע אחד נפצעו הרבה יותר שוטרים יותר מבערך כל ההסטוריה של ההתנקלויות של המשטרה לאתיופים, נזרקו אבנים, אנשים הלכו רעולי פנים, אין לי בעיה אישית עם אתיופים ובכללי מי שבן אדם welcome to the club, מה שכן אני חושבת שכאן הם פגעו בעצמם ובשמם.

תאמת קצת הצחיק אותי שהם הלכו עם הידיים בצורה של X, כנראה ראו את זה באמריקה והתלהבו, מה שכן המצב שכאן לא משתווה למצב באמריקה אז כמובן שזה טיפטיפה משעשע, אני חושבת שלא משנה מה גודל הבעיה אלא זה שיש בעיה, אז כן המצעד הזה חשוב, צורת ההתנהגות של המפגינים הרסה אותו, ואף אחד לא התנגד למה שקרה שמה שזה הטריף אותי, ארבעה ג'מוסים התנפלו על רכב מסכן הבן אדם מה עשה להם, וגם כשהאדם הזה התראיין הוא אמר שגם עפו אבנים לעברו והיה גם גז פלפל, זה כבר נטו אלימות לשמה שגם יכלה להיגמר ברצח, אם מישהו היה פוגע לי ברכב אני לא יודעת מה הייתי עושה לו, אני גם צפלונית כזאת לא הייתי יכולה להתנגד לארבעה בריונים שקופצים לי על הרכב.

אני עדיין לא איבדתי באוכלוסיה הזאת תקווה ובסה"כ מה שצריך לעשות זה להרים אותם, כי הם הולכים ברכבת הרים למטה בקצב מסחרר בגלל שהמון מהם גדלים בשכונות עוני, צריך לשלב אותם יותר בחברה, מסכנים הקייסים חבל שלא הקשיבו להם, אני מכירה די הרבה אוכלוסיות בגלל שאני מתנדבת במקום שמשלב אוכלוסיות בחברה ובאמת שהם אחלה מורים לדרך, רק צריך להקשיב להם, כל הכבוד להם שהם לא ירדו לרמה של אלימות, אני אישית תומכת בהם, במדינה ליברלית ודמוקרטית צריכים לפתור דברים בדרכים ליברליות ודמוקרטיות, מה שכן אני לא חושבת שזה בר פיתרון כי תמיד יש מיעוט של אנשים טיפשים, לדעתי הפתרון לבעיה זה שילוב האתיופים בכל החברה הישראלית ואז כבר יתרגלו לראות שחורים בכל מקום כולל בצפון תל אביב ואז שוטרים כבר לא יתרגשו כשיראו אדם שחור.

מה שכן כששוטר מבקש מאדם שחור להראות תעודה מזהה ואז עוזב אותו זאת לא גזענות בעיניי, טבע האדם הוא לזהות פחות טוב גזעים אחרים אין מה לעשות (למרות שזה יותר סחף גנטי ולא גזע יוצא דופן אבל העיקרון הובן), יש כאן כמויות של מהגרים ובין אם אתם בעד גירוש מהגרים ובין אם לא עדיין כרגע החוק במדינה אומר שצריך כביכול "לטפל" בבעיה, אני אישית לא החלטתי עדיין אם אני בעד או נגד כי מצד אחד זאת מדינת היהודים ויכול להיות שאם נשלב אותם היא תהיה מדינת כל אזרחיה ואני קצת פוחדת מזה כי האבות שלנו עברו הסטוריה עקובת דם רק בשביל שתהיה מדינה יהודית ולא ממש בא לי לוותר על זה, מצד שני אלה באמת אנשים מסכנים.

אני בדילמה מוסרית קשה שמישהו יעזור לי!

Spectator

05/07/2019

צוטט: Ashifu-Sama

זו סוגייה הרבה יותר מסובכת והפתרון הוא לא פשוט "שהחיות אדם האלה ילמדו איך להתנהג". 
כשהאתיופים עלו למדינת ישראל הם קיבלו יחס מבזה ומשפיל, יותר מיהודי צפון אפריקה בזמנו. אמנם הפצע של יהודי צפון אפריקה יותר קטן ויותר עתיק, אך גם הוא לא נסגר. אז למה כשמישהו מזרחי מתלונן על קיפוח זה בסדר להגיד "הכל בגלל האשכנזים האלה" אבל כשהאתיופים מקופחים "זה משהו בתרבות שלהם". התרבות שלהם "מקולקלת" כי הם מלכתחילה חיים במקומות פחות טובים כי הם נולדו לתנאים פחות טובים וזה לא דבר שקורה באשמתם. מעבר לסבסוד התואר כמו שיש להם עד היום, כדי להגיע בכלל למעמד שהם מקבלים השכלה תיכונית מספיק טובה צריך לעשות מאמץ הדדי למען האינטגרציה שלהם בחברה. רק אז הם יוכלו "להפטר" מ"התרבות הרעה" שלהם.

 גם השחורים וגם יוצאי ברית המועצות עלו באותה התקופה, הגיעו מעוני וקיבלו אותו יחס. האתיופים קיבלו ומקבלים יותר הטבות מהמדינה, אבל יוצאי ברית המועצות הגיעו למשכורות דומות כמו כל שאר האוכלוסיה (ללא שום עזרה מהממשלה). והאתיופים נשארו עם פער גדול... על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 

למה זה קרה? מה היו ההבדלים? אף אחד לא יכול לשנות אותם. לממשלה יש אינטרס לעשות אותם כמו כל השאר, ולכן עושה הרבה מאמצים. אין לאף אחד מה לעשות

Ashifu-Sama

05/07/2019

צוטט: Spectator

 גם השחורים וגם יוצאי ברית המועצות עלו באותה התקופה, הגיעו מעוני וקיבלו אותו יחס. האתיופים קיבלו ומקבלים יותר הטבות מהמדינה, אבל יוצאי ברית המועצות הגיעו למשכורות דומות כמו כל שאר האוכלוסיה (ללא שום עזרה מהממשלה). והאתיופים נשארו עם פער גדול... על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 

למה זה קרה? מה היו ההבדלים? אף אחד לא יכול לשנות אותם. לממשלה יש אינטרס לעשות אותם כמו כל השאר, ולכן עושה הרבה מאמצים. אין לאף אחד מה לעשות

יוצאי ברית המועצות אכן בבאו ממדינה יותר משכילה, אין מה לעשות. הם לא קיבלו בדיוק אותו היחס, ליוצאי אתיופיה התייחסו יותר גרוע.
מה שאני אומר זה לא שחובתנו להקדיש מזמננו כדי לגשר על הפערים. מה גם שפערים בחברה תמיד יהיו, לא משנה מה. אבל ויש אבל, אם לא נתייחס אליהם כמין איזה שבט בארברי ולא מפותח זו כבר התקדמות לעבר משהו. בשביל זה המחאה שלהם, כדי שנפסיק להתייחס אליהם כאנשים סוג ב'. כן, הדרך בה הם נוקטים אינה מוסרית, אך אין זה מבטל את המסר שצריך להתייחס אליהם כשווים. הם צריכים להרגיע את הרוחות ולקחת את עצמם בידיים, אבל גם אנחנו את עצמנו.

Middle Of December

05/07/2019

צוטט: Ashifu-Sama

זו סוגייה הרבה יותר מסובכת והפתרון הוא לא פשוט "שהחיות אדם האלה ילמדו איך להתנהג". 
כשהאתיופים עלו למדינת ישראל הם קיבלו יחס מבזה ומשפיל, יותר מיהודי צפון אפריקה בזמנו. אמנם הפצע של יהודי צפון אפריקה יותר קטן ויותר עתיק, אך גם הוא לא נסגר. אז למה כשמישהו מזרחי מתלונן על קיפוח זה בסדר להגיד "הכל בגלל האשכנזים האלה" אבל כשהאתיופים מקופחים "זה משהו בתרבות שלהם". התרבות שלהם "מקולקלת" כי הם מלכתחילה חיים במקומות פחות טובים כי הם נולדו לתנאים פחות טובים וזה לא דבר שקורה באשמתם. מעבר לסבסוד התואר כמו שיש להם עד היום, כדי להגיע בכלל למעמד שהם מקבלים השכלה תיכונית מספיק טובה צריך לעשות מאמץ הדדי למען האינטגרציה שלהם בחברה. רק אז הם יוכלו "להפטר" מ"התרבות הרעה" שלהם.

מסכים איתך שאין שיוויון הזדמניות מלא (הנגרם מ"יחס מבזה ומשפיל" ועוד) אך עדיין יש להם מספיק הזדמניות כדי לחיות חיים נורמלים.
אי אפשר לנתעלם מהעובדה שלתרבות שלהם יש חלק גדול מאוד ואולי עיקרי למצב שהם נמצאים היום.
אני מודע לזה שיש גזענות אך עדיין אינדיבידואל שחור יכול להתגבר על כך ולהצליח בחיים בדיוק כמו כל אחד אחר, מבחינת חוק הם שווים.
 

מאוד מזכיר את המצב בארה"ב

 

 

 

Ashifu-Sama

05/07/2019

צוטט: Middle Of December

מסכים איתך שאין שיוויון הזדמניות מלא (הנגרם מ"יחס מבזה ומשפיל" ועוד) אך עדיין יש להם מספיק הזדמניות כדי לחיות חיים נורמלים.
אי אפשר לנתעלם מהעובדה שלתרבות שלהם יש חלק גדול מאוד ואולי עיקרי למצב שהם נמצאים היום.
אני מודע לזה שיש גזענות אך עדיין אינדיבידואל שחור יכול להתגבר על כך ולהצליח בחיים בדיוק כמו כל אחד אחר, מבחינת חוק הם שווים.
 

מאוד מזכיר את המצב בארה"ב

אני מנסה להבין מה זה הנימוק הנושן וחוזר הזה של כולם "התרבות שלהם", זו הכללה שאני קצת מתקשה להבין. וזה קל לקטרג אותם עם תרבות מסויימת כי הם קבוצה יחסית קטנה ומוחלשת. אם הייתי אומר שכל המזרחים "טיפשים-לא משכילים שהביאו תרבות של מופלטות ואין להם פוטנציאל לעשות יותר מללמוד ספרות ולשיר עומר אדם" כנראה שהייתי מקבל באקלאש ממזרחים ואשכנזים כאחד, כי זה לא בסדר. מה גם שזה גם לא נכון. אז למה זה כל כך ברור ש"לאתיופים יש תרבות חרא". מה שנכון זה שהרבה מהם חיים בשכונות קשות ומורגלים לאורח החיים הזה. אז מה, זו אשמתם שזה העולם שהם גדולים פה? שוויון הזדמנויות לא אומר שניתן לכולם את אותם הכלים בלי התחשבות בצרכים השונים ונגיד "יאללה בהצלחה". 

Spectator

05/07/2019

@Ashifu-Sama 

איך אתה מתאר שחורים-

שחור עור: אוי כולם חושבים שאני ברברי, למה לי להצליח במדינה הזאת:(((((((((((((((((( 

לא נראה לי כזה הגיוני

Spectator

05/07/2019

צוטט: Ashifu-Sama

יוצאי ברית המועצות אכן בבאו ממדינה יותר משכילה, אין מה לעשות. הם לא קיבלו בדיוק אותו היחס, ליוצאי אתיופיה התייחסו יותר גרוע.
מה שאני אומר זה לא שחובתנו להקדיש מזמננו כדי לגשר על הפערים. מה גם שפערים בחברה תמיד יהיו, לא משנה מה. אבל ויש אבל, אם לא נתייחס אליהם כמין איזה שבט בארברי ולא מפותח זו כבר התקדמות לעבר משהו. בשביל זה המחאה שלהם, כדי שנפסיק להתייחס אליהם כאנשים סוג ב'. כן, הדרך בה הם נוקטים אינה מוסרית, אך אין זה מבטל את המסר שצריך להתייחס אליהם כשווים. הם צריכים להרגיע את הרוחות ולקחת את עצמם בידיים, אבל גם אנחנו את עצמנו.

"אם לא נתייחס אליהם כמין איזה שבט בארברי ולא מפותח זו כבר התקדמות לעבר משהו." "כן, הדרך בה הם נוקטים אינה מוסרית"

 חשבת בטח לכתוב "ברברית" במקום "אינה מוסרית" אבל קלטת את הסתירה...

Middle Of December

05/07/2019

צוטט: Ashifu-Sama

אני מנסה להבין מה זה הנימוק הנושן וחוזר הזה של כולם "התרבות שלהם", זו הכללה שאני קצת מתקשה להבין. וזה קל לקטרג אותם עם תרבות מסויימת כי הם קבוצה יחסית קטנה ומוחלשת. אם הייתי אומר שכל המזרחים "טיפשים-לא משכילים שהביאו תרבות של מופלטות ואין להם פוטנציאל לעשות יותר מללמוד ספרות ולשיר עומר אדם" כנראה שהייתי מקבל באקלאש ממזרחים ואשכנזים כאחד, כי זה לא בסדר. מה גם שזה גם לא נכון. אז למה זה כל כך ברור ש"לאתיופים יש תרבות חרא". מה שנכון זה שהרבה מהם חיים בשכונות קשות ומורגלים לאורח החיים הזה. אז מה, זו אשמתם שזה העולם שהם גדולים פה? שוויון הזדמנויות לא אומר שניתן לכולם את אותם הכלים בלי התחשבות בצרכים השונים ונגיד "יאללה בהצלחה". 

לא הבנת מה הכוונה ב"תרבות". 
" אם הייתי אומר שכל המזרחים "טיפשים-לא משכילים שהביאו תרבות של מופלטות ואין להם פוטנציאל לעשות יותר מללמוד ספרות ולשיר עומר אדם"  " - 'טיפשים' זה נתון המצביע על כמות פוטנציאל, זה לא תרבות. להסיק על קהילה שלמה שאין לה פוטנציאל כמו לשאר הציבור בלי בסיס זאת גזענות.
 התרבות שלהם היא הבעיה כלומר, היא שהם לא מנצלים את הפוטנציאל שבתוכם והם אחראיים לבעיות שלהם, למה? כי הם היחידים שיכולים להציל את עצמם. 
מכשולים כמו יחס מבזה הם רק קשיים אך לא מחסומים. לא חסר דוגמאות לאנשים שהצליחו למרות שנתקלו בקשיים דומים, יש מלא כאלה, מכל הקהילות כולל האתיופים.