Ashifu-Sama

27/06/2019

ת×צ×ת ת××× × ×¢××ר âªDIGITAL VS TRADITIONAL ANIMATIONâ¬â
איזה גרסה אתם מעדיפים?

בימי קדם (לפחות בראית העין של ה21) נהגו ליצור אנימציה בדרך משמעותית פחות יעילה - אנימציה ידנית. 
אם חלקכם כאן יודעים קצת על התעשייה, אתם כבר יודעים כמה אנימטורים קורעים את התחת, שלשו את זה ועדיין לא תגיעו לכמות העבודה שהייתה מושקעת באנימה פעם.

היום כמובן התקדמנו לאנימציה דיגיטלית והתהליך הוקל ככל שאפשר. טוב לכיס וטוב לעובדים וגם הולך טוב יותר עם HD, אין מה לעשות.

אבל אני חושב אחרת, לדעתי יש חן לאנימציה ידנית, שאנימציה דיגיטלית לעולם לא תוכל לשחזר. אמנם סגנון הסדרות שיוצא היום הרבה יותר מתאים לדיגיטלי, אך לא צריך להיות גאון כדי להבין מי הביצה ומי התרנגולת.
אני מרגיש שאנימציה ידנית נותנת לציור הרגשה של אותנטיות, הוא מרגיש כמו ציור ולא כמו הקרנה חסרת נשמה של רעיון. הוא מרגיש יותר חי, כאילו מישהו באמת ישב ועמל עליו. אם תסתכלו על התמונה למעלה, על הרקע למשל, תראו איך העננים שצוירו עם מכחולים משמעותית יותר יפים מאיזה צורה משעממת שעשו לה מילוי צבע בתוכנה גרפית כלשהי. זה מתחיל בפרטים הקטנים שם וממשיך לכל אורך הציור.
 

יש לי עוד הרבה להגיד על זה, אך סה"כ רציתי לתת רקע לדיון. רציתי לדעת את דעתכם בנושא:

האם אתם מעדיפים אנימציה ידנית או אנימציה דיגיטלית - ולמה?

דיון פורה ומהנה

eCAigZt.png 

Freeze

27/06/2019

בשבילי זה מאוד תלוי אנימה. יש אנימות שמאוד יתאים להן הסגנון הידני, כגון קאובוי ביבופ שכמעט כולה בוצעה באמצעות אנימציה ידנית. ומנגד לזה אנימות כמו פייט סטיי נייט וויולט אברגרדן שפשוט חייבות אנימציה דיגיטלית.

Image result for cowboy bebop broom fight gif

בשבילי, בביבופ מה שמצדיק את האנימציה הידנית זה האטמוספרה וההרגשה מהאנימה. מדובר במערב פרוע בין גלקטי שמשלב בתוכו את העולם הישן של שנות ה-60 וטכנולוגיה של עוד אלפי שנים. בנוסף, הכוריאוגרפיה בביבופ כל כך טובה ושופעת שהיא מצריכה דיוק של אנימציה ידנית. (יש מצב שאני טועה וזה לא עובד ככה xd). יש גם אנימות שאולי היה מתאים להם סגנון ציור ידני בגלל אותה האטמוספרה שיש לציור ידני כמו 90 Days.

Image result for fate stay night gif

בפייט (מהקצת שראיתי, כע?) הצבעים מאוד בוהקים, הציור מאוד מאוד מורכב וזה פשוט יותר מדי בשביל אנימטור לעשות. אני מאמין שאילולא המצאת האנימציה הדיגיטלית אנימות כמו פייט לא היו יוצאות, או נראות הרבה פחות טוב. 

Ashifu-Sama

27/06/2019

צוטט: Freeze

בשבילי זה מאוד תלוי אנימה. יש אנימות שמאוד יתאים להן הסגנון הידני, כגון קאובוי ביבופ שכמעט כולה בוצעה באמצעות אנימציה ידנית. ומנגד לזה אנימות כמו פייט סטיי נייט וויולט אברגרדן שפשוט חייבות אנימציה דיגיטלית.

Image result for cowboy bebop broom fight gif

בשבילי, בביבופ מה שמצדיק את האנימציה הידנית זה האטמוספרה וההרגשה מהאנימה. מדובר במערב פרוע בין גלקטי שמשלב בתוכו את העולם הישן של שנות ה-60 וטכנולוגיה של עוד אלפי שנים. בנוסף, הכוריאוגרפיה בביבופ כל כך טובה ושופעת שהיא מצריכה דיוק של אנימציה ידנית. (יש מצב שאני טועה וזה לא עובד ככה xd). יש גם אנימות שאולי היה מתאים להם סגנון ציור ידני בגלל אותה האטמוספרה שיש לציור ידני כמו 90 Days.

Image result for fate stay night gif

בפייט (מהקצת שראיתי, כע?) הצבעים מאוד בוהקים, הציור מאוד מאוד מורכב וזה פשוט יותר מדי בשביל אנימטור לעשות. אני מאמין שאילולא המצאת האנימציה הדיגיטלית אנימות כמו פייט לא היו יוצאות, או נראות הרבה פחות טוב. 

מסכים אתך ומוסיף שבלי אנימציה דיגיטלית ובלי CGI בפרט, לא היינו מקבלים קרב מדהים כמו הקר בין Lancer לAssasin בסרט הראשון של Heaven's Feel.
רק רוצה לציין שויולט אברגרדן לא כזו יפה והמשחק שלהם עם הDepth of Field שאולי מתאפשר בזכות אנימציה דיגיטלית עשה לי סרטן בנשמה. זה שקול ערך לאפקט של הפוקוס באינסטגרם ובמכשירי סמסונג.

-SuBaRu-

27/06/2019

אני מעדיף ידנית, מכל בחינה. למזלי הסברת בדיוק למה (הציור מרגיש חי יותר), כך שאני לא צריך להקליד ככ הרבה בטלפון. שום דבר לא יחליף בשבילי את האנימציה של פעם.

מה שכן, פריז צודק. באנימה מסויימות כן אסתטיקה דיגיטלית עובדת הרבה יותר טוב - סדרת הפייט באנימציה ידנית כנראה תראה מזעזע. בכללי, אותו הדבר תקף על כל אנימה שיופוטייבל הפיקו עם כל ערימות הכסף שלהם.

Saltboi

27/06/2019

בשיא הכנות, אני לא ממש בטוח.

לכל אחד מסגנונות האנימציה האלה יש את היתרונות והחסרונות שלו.

אנימציה ידנית באמת מרגישה אותנטית יותר ולרוב העיצובים באנימציה ידנית יהיו מפורטים יותר מאנימציה דיגיטלית(למרות שזה כבר תלוי ביצירה עצמה כי יש כאלה שמכניסים הרבה פרטים גם בעיצובים ורקעים של אנימציה דיגיטלית) אבל באנימציה דיגיטלית אפשר לעשות דברים שפשוט היו בלתי אפשריים בזמנו. אני מניח שמוב פסיכו 100 זו אנומליה מבחינת אנימציה, יש לה סגנון מאוד ייחודי שהבמאי יצר כהומאז' לווב קומיקס, וביחד עם הרבה מאוד סגנונות אנימציה אחרים וטריקים שונים שקשורים באנימציה(שלא ממש יצא לי לראות באף אנימה אחרת) האנימה פשוט גוברת על כמעט כל דבר מבחינה ויזואלית לדעתי. וכל הסגנונות המוזרים והאנימציה הייחודית פשוט לא היו אפשריים בזמנים עברו.

תחשוב על זה ככה, העיצובים והאנימציה האותנטית שאתה מדבר עליהם התאפשרו באמצעות אנשים שהשתמשו בכישרון והידע שלהם וניצלו את הטכנולוגיה הכי חזקה שהייתה להם באותו זמן, ועכשיו  כשהטכנולוגיה התפתחה משמעותית יבואו אנשים אחרים עם כישרון וידע משלהם, ובגלל שהם ינצלו טכנולוגיה טובה יותר, כנראה שאם הם מתכננים להשקיע בפרוייקט את כל הנשמה שלהם ולצייר כל פריים בפירוט אז כנראה שתצא להם תוצאה טובה יותר מהאנשים שהשקיעו את הנשמה שלהם בעשור הקודם.

עכשיו אני יודע שזה נראה כאילו אני ממש בעד אנימציה דיגיטלית ואני מניח שגם אני הייתי מסיק את המסקנה הזאת, אבל כמו שציינתי, דברים כמו מוב פסיכו 100 או קאיג'י, אלה אנומליות. אנימציה מקורית ומגוונת שתורמת ומעשירה את הסיפור זה לא משהו נפוץ כל כך בעידן הזה, אנימציה דיגיטלית תגרום לרוב האנימות עם כמות ההשקעה יחסית נמוכה באנימציה להיראות די בסדר מבחינה קונבנציונלית, לעומת זאת בשנות התשעים אנשים היו חייבים להשקיע מאוד בשביל שהאנימציה לא תיראה חרא, ורואים את זה. אני יודע שאתה מעריץ די רציני של גאנדאם ואם תסתכל על העיצובים של המכות, יש כמות מסיבית של עיצובי מכה מפורטים שהיחידים שאשכרה מצליחים לשחזר את הקסם שלהם כמו שצריך אלה הסטודיו שאחראי על גאנדאם, אני לא אומר שזה בהכרח נכון ושכל עיצוב מכה בגאדנאם הוא סופר מורכב או שלא היו מכות בשנות האלפיים עם עיצוב טוב כמו של המכות בשנות התשעים, כי היו כמה כאלה, אבל לא באותה תדירות, אפילו לא קרוב. וזה בגלל שכמו שאני ואתה אמרנו(לא במילים האלה) אנימציה דיגיטלית נותנת לאנימטורים מרחב נשימה, לכן זה טבעי שיהיו עיצובים פחות מפורטים, אבל זה גם מוריד מהערך של הפאן הויזואלי של האומנות באנימה, לפחות לדעתי.

 

achyo

27/06/2019

כשמעלים את הנושא הזה, עולים לי לראש שני דברים.

תחילה, יש את מגאלו בוקס. מגאלו בוקס שודרה לפני שנה, והיא שימרה את הסגנון הידני. למרות שהאנימציה בה נעשתה במחשבים, הם עשו את זה בצורה שתיראה ידנית וזה נראה נפלא. הסגנון שהם כיוונו אליו הוא סגנון דמוי אשיטה נו ג'ו המקורית (עליה מגאלו בוקס בערך מבוססת) שגם שואב השראה מקאובוי ביבופ. בעזרת הסגנון הדמוי ידני הזה, הם השיגו לסדרה אטמוספירה מיוחדת ומאוד מעניינת. האנימציה במחשב נתנה להם את היתרון של האנימציה היותר מדוייקת ויותר חופשית (הם לא היו צריכים לשפוך מלא זמן על אנימציה ביד) והפילטר נתן להם את האווירה. שילוב מנצח. אני לא יודע אם הייתי נהנה מהסדרה באותה המידה אם היא הייתה חדה לגמרי ונראית מודרנית.

ואז מהצד השני אני חושב על האדפטציות ויז'ואל נובלים של קיי על ידי קיוטו, אייר, קאנון וקלאנאד. 
אייר היא היחידה מביניהן שמשתמשת עדיין באנימציה ביד. רואים. האנימציה שם הרבה פחות טובה. זה ניכר בכל דבר. בין אם זה האפקטים, התנועות של הדמויות, האנושיות שלהם. ניכר גם שהאנימציה הממוחשבת שלהם מאוד השתפרה בין קאנון לקלאנאד. האנימציה בקלאנאד הכי טובה מבין השלוש. אני חושב שאייר הייתה ממש מרוויחה אם היו עושים אותה כמה שנים אחרי, עם האנימציה במחשב, כי זה נראה כל כך הרבה יותר טוב.

אז בקיצור, זה מאוד תלוי במטרה של הסדרה ובאווירה שהיא מנסה לייצר. 

אחלה נושא!

yukki

27/06/2019

שוב, תלוי

הקונפליקט הגדול עולה לי בגלל kyoani וshaft בעיקר.

legopart

27/06/2019

מזלזלים באנימצייה הדיגיטלית.
לא מייצגרים יותר מ 30FPS ובאנימות של היום הם בקושי מגרדים גם מה 14FPS
מהCGI נוצרת התחושה שהעלילה קצרה מדי.
פירוט ההשקה ברקעים קטן וחסר משמעות.
בכלל בעידן המחשב, מבחינת החברות הגדולות, מבחינתם שהכל יהיה בכמה שיותר זול וההשקעה נובעת מהתחשבות שלהם נטו

Ariana Grande

27/06/2019

חוק חשוב!

עבודה קשה תמיד מנצחת את הקלה וחשוב ללכת דווקא בדרכים הקשות..

אחלה נושא!אני תמיד חושבת על זה ובאמת עצוב לי לחשוב לאיזה כיוון אנימה הולכת..אין באמת עבודה והשקעה..אין איכות ואין רמה כמו שצריך..תמיד אהבתי יותר עבודת יד מעבודת מחשב! ההשקעה בפרטים הקטנים נותת משהו שמחשב לא יוכל לתת אף פעם..זה כמו קסם!

לעבוד קשה על כל תזוזה הכי קטנה של הדמות,העץ ליד,העננים,הרקע..תמיד נראה יותר טוב בעבודת יד!! דף אחרי דף אחרי דף ואז לחבר הכל למסך!אין כבר הערכה אמיתית לזה..אנשים כנראה מעדיפים מחשב מחורבן שיצור להם אומנות!

זה גם לדעתי מוסיף לחוסר ביצירתיות אבל זה כבר נושא אחר..

אני יכולה להמשיך לדבר על זה עד מחר אבל העדפתי לתמצת..

Ariana Grande

27/06/2019

צוטט: Ashifu-Sama

מסכים אתך ומוסיף שבלי אנימציה דיגיטלית ובלי CGI בפרט, לא היינו מקבלים קרב מדהים כמו הקר בין Lancer לAssasin בסרט הראשון של Heaven's Feel.
רק רוצה לציין שויולט אברגרדן לא כזו יפה והמשחק שלהם עם הDepth of Field שאולי מתאפשר בזכות אנימציה דיגיטלית עשה לי סרטן בנשמה. זה שקול ערך לאפקט של הפוקוס באינסטגרם ובמכשירי סמסונג.

אני דווקא חושבת שהשימוש בCGI באנימה היה אחת הטעויות המחרידות שיצא לי לצפות בהן..הרס מוחלט לדעתי!ומה שמעצבן אותי שאנשים אשכרה אוהבים את זה ומעדיפים את זה 

Ashifu-Sama

27/06/2019

צוטט: Ariana Grande

אני דווקא חושבת שהשימוש בCGI באנימה היה אחת הטעויות המחרידות שיצא לי לצפות בהן..הרס מוחלט לדעתי!ומה שמעצבן אותי שאנשים אשכרה אוהבים את זה ומעדיפים את זה 

הרשי לי להניח שבדברייך דיברת על סדרות שכולן CGI, כגון גודזילה, אולטרמן, בליים! וכו'..  
אני דיברתי על שימוש קל בטכניקות CGI כדי להגיע להישגים שלא ניתן להפיק בדרך אחרת. למשל בקרב שתיארתי בין Lancer לAssasin, השימוש ברקע תלת מימדים איפשר הזזה דינמית של המצלמה כדי ליצור קרב שמרגיש אינטנסיבי פי כמה. התזוזות המהירות, השינויים במצלמה, ההבהובים של האורות, ועוד מליון טכניקות שאפשר להשיג רק באמצעות אנימציה דיגיטלית וCGI הפכו את הקרב לאחד הקרבות האהובים עליי באנימה אי פעם. תראי בעצמך:
 

 

yukki

27/06/2019

צוטט: Ashifu-Sama

הרשי לי להניח שבדברייך דיברת על סדרות שכולן CGI, כגון גודזילה, אולטרמן, בליים! וכו'..  
אני דיברתי על שימוש קל בטכניקות CGI כדי להגיע להישגים שלא ניתן להפיק בדרך אחרת. למשל בקרב שתיארתי בין Lancer לAssasin, השימוש ברקע תלת מימדים איפשר הזזה דינמית של המצלמה כדי ליצור קרב שמרגיש אינטנסיבי פי כמה. התזוזות המהירות, השינויים במצלמה, ההבהובים של האורות, ועוד מליון טכניקות שאפשר להשיג רק באמצעות אנימציה דיגיטלית וCGI הפכו את הקרב לאחד הקרבות האהובים עליי באנימה אי פעם. תראי בעצמך:
 

 

נראה נורא לדעתי, אבל זו רק דעתי.

ItsTaco :D

27/06/2019

צוטט: Ariana Grande

חוק מרפי!

עבודה קשה תמיד מנצחת את הקלה וחשוב ללכת דווקא בדרכים הקשות..

אחלה נושא!אני תמיד חושבת על זה ובאמת עצוב לי לחשוב לאיזה כיוון אנימה הולכת..אין באמת עבודה והשקעה..אין איכות ואין רמה כמו שצריך..תמיד אהבתי יותר עבודת יד מעבודת מחשב! ההשקעה בפרטים הקטנים נותת משהו שמחשב לא יוכל לתת אף פעם..זה כמו קסם!

לעבוד קשה על כל תזוזה הכי קטנה של הדמות,העץ ליד,העננים,הרקע..תמיד נראה יותר טוב בעבודת יד!! דף אחרי דף אחרי דף ואז לחבר הכל למסך!אין כבר הערכה אמיתית לזה..אנשים כנראה מעדיפים מחשב מחורבן שיצור להם אומנות!

זה גם לדעתי מוסיף לחוסר ביצירתיות אבל זה כבר נושא אחר..

אני יכולה להמשיך לדבר על זה עד מחר אבל העדפתי לתמצת..

מה קשור חוק מרפי, חוק מרפי אומר "כל דבר רע שיכל לקרות יקרה", לא קשור לעבודה קשה או קלה...

לנושא:
בתכלס? אין באמת הבדל. אתה יכל לעשות את אותה תמונה עם צבעי השמן גם בדיגיטלי, פשוט תלוי כמה אתה משקיע ואיך. מה שכן, אעדיף דיגטלי, כי יש לך הרבה יותר אפשרויות והרבה יותר אופציות לציור, וגם מבין את העדפה היום לדיגטילי, זה גם חוסך זמן, וגם כסף.

Ariana Grande

27/06/2019

צוטט: ItsTaco :D

מה קשור חוק מרפי, חוק מרפי אומר "כל דבר רע שיכל לקרות יקרה", לא קשור לעבודה קשה או קלה...

לנושא:
בתכלס? אין באמת הבדל. אתה יכל לעשות את אותה תמונה עם צבעי השמן גם בדיגיטלי, פשוט תלוי כמה אתה משקיע ואיך. מה שכן, אעדיף דיגטלי, כי יש לך הרבה יותר אפשרויות והרבה יותר אופציות לציור, וגם מבין את העדפה היום לדיגטילי, זה גם חוסך זמן, וגם כסף.

במילים אחרות אמרת..אני מעודד עצלנות ודרכים קלות ולא מסתכל מעבר.

ומה הקשר צבעי שמן?

Chef

27/06/2019

תלוי באנימה ובכיוון שלה. יש רגעים שציור דיגיטלי פשוט עוצר נשימה כמו נגיד בפייט, ואז יש את שיטזרק האנימציה, שאין בה שום נשמה או רצון לאיכות.
 

אנימציה ידנית מרגישה אותנטית יותר, מה שמרים לחיים את הסביבה הסובבת את הסיפור ואת הדמויות. בוא ניקח לדוגמא לא אנימה, אלא משחק- Cuphead. שהמשחק הזה יצא, פשוט לא האמנתי שאני מסתכל על יצירה מודרנית עם ארט מקארטונס ממוקדמות המאה ה-20. הכל הרגיש לי ססגוני וחיי, הדמויות זזו בצורה ברורה וייחודית. כל חלקיק שמה היה אייקוני ובלתי נשכח, וזה משהו שלפי דעתי קשה מאוד להשיג עם אנימציה דיגיטלית.
אנימציה ידנית ששמים זין עליה פשוט מורגשת, ולפי דעתי הרבה יותר מוערכת. עכשיו ליצור אנימציה באופן ידני זו קריעת תחת. לעזאזל, Cuphead הוכרז ב-2014 ורק יצא ב-2017, ואני בטוח שזה היה בתהליכים עוד הרבה לפני ההכרזה, אבל המוצר הסופי היה כל כך שווה את זה. בחיים לא ראיתי השקעה שכזו, וזה בדיוק זה, השקעה. 

כל עוד סטודיו ישים זין על אומנות היצירה בין אם היא מצוירת ידנית או דיגיטלית, התוצר הסופי יצא כמתוכנן ויוערך. בסופו של יום, אני מעדיף אנימציה ידנית, אבל הכי חשוב זה לא לעגל פינות.