-SuBaRu-

23/06/2019

ת××× × ×§×©×ר×
מוב פסיכו 100 | Mob Psycho 100 | אקשן, חלק מן החיים, קומדיה, על-טבעי
2 עונות | 25 פרקים | 24 דקות לפרק | מקור - וובטון מאת ONE

אז.. זוכרים את האנימה הזו מלפני כמה שנים? זו שקיבלה עכשיו עונה שנייה (ומפוחלצת) מאת הסטודיו ה(לא)מהולל J.C STAFF? נו, זאת עם הבחור הקירח הזה שמביס את כולם באגרוף אחד ובכך יכול להצחיק לכמה רגעים אבל בשלב מסויים כבר נמאס ממנו מכל השטיק הזה שלו? אם לא הבנתם על מי דיברתי, אין לכם מקום בסיקור הזה, כופרים. ONE (היוצר של OPM) הוא כותב וובטונים יחסית מפורסם, ראינו זאת עם האנימה שניסיתי במשך 2 שורות לספר עליה בדיחות לא מצחיקות. ובכן, אני מעולם לא הייתי החסיד הכי גדול בעולם של סאיטמה וחבריו, לא באנימה ולא במנגה. נכון, אני לא יכול להחכיש את האנימציה הנהדרת שליוותה את עונתה הראשונה של האנימה (העונה הטובה), או את הגאונות שבכתיבתו של ONE והמסרים שהוא מחביא מתחת לפני השטח ביצירותיו, אבל עדיין, התחושה של "זאת פרודיה, אבל היא משעממת טיחו" לא הסכימה לרדת ממני. לכן אנימסרב לתת לאנימה ציון גבוה למרות מספר היתרונות הרב שלה. אחרי שקיבלנו אדפטציה לוואן פאנץ' ואחרי שהפופולריות של אותה אדפטציה הרקיעה שחקים, זה היה רק עניין של זמן עד שהיצירה השנייה בפופולריותה של ONE תקבל אדפטציה. למזלנו, סטודיו Bones המוכשר לקח את המושכות לידיו, ובכך קיבלנו את האדפטציה הטובה ביותר שניתן לקבל למנגה הזו. ובתור קורא המנגה, אני חייב לומר שזאת עבודה מאוד קשה לעבור את המשימה הזו בהצלחה.


אני עוד זוכר את היום הזה, כל החברים שלי אמרו לי "עידו, אתה חייב לראות וואן פאנץ' מאן! זה גאוני וזה בול הסגנון שלך!". אז מסתבר שהם טעו, זה לא ממש היה הסגנון שלי והמעט שהצלחתי לעשות הוא לפחות להעריך את רמת ההשקעה של מאדהאוס באדפטציה, שהיא מאוד גבוהה אך בתור ילד בן 11, לא היה לי ממש אפכת ממנה. כך שכשראיתי במאל (כשעוד הייתי משתמש בו) שיוצאת עוד אנימה המבוססת על חומר מקור מאת אותו היוצר של OPM, לא הכי התלהבתי. אבל רק בגלל הטריילר הנהדר (וההמלצה הנלהבת של AnimeMIL) אמרתי לעצמי שאין לי ממש מה להפסיד ב-13 פרקים ושלפחות אוסיף עוד אנימה לרשימה המאוד מצומצמת שלי. כבר על הפרק הראשון הבנתי שטעיתי ובגדול, מדובר באנימה מיוחדת במינה, כזו שלא אראה עוד הרבה כמוה, אם בכלל.

 ×ª×צ×ת ת××× × ×¢××ר âªmob psycho 100 screenshotâ¬â 

העלילה עוקבת אחרי קגיאמה שיגאו המכונה "מוב". מוב הוא תלמיד נורמטיבי בכיתה ח'. יש לו קראש, הוא מנסה להפוך למקובל ובכללי, הוא חי חיים רגועים ושלווים לגמרי. אה כן, ויש לו כוחות טלקינטיים. ובכן, "נורמטיבי" היא כנראה המילה הגרועה ביותר בכדי לתאר את דמותו של מוב, ובכללי גם את האנימה. בנוסף לחיים הרגילים של מוב כילד בן 14, הוא גם עובד בעסק לגירוש שדים יחד עם הבוס הערמומי שלו, רייגן. לו הוא מסייע בגירוש שדים ובהכנסת כסף קל לארנק. במהלך האנימה מוב מתמודד עם שלל רוחות בכל הגוונים והצבעים (זו לא מטאפורה, אני באמת מתכוון לזה), הוא יתייצב ממול האויביים המסוכנים, החולניים והמגוחכים ביותר שנראו במדיום, הוא יציג כמה מהקרבות המותחים והמהנים שנוצרו במדיה בידורית כלשהי, אבל יותר מכל, הוא ייכנס לכם עמוק עמוק ללב. אתם תופתעו עד כמה הילד הקטן והחמוד הזה ישמש כפסיכולוג לקאסט של האנימה.

ת×צ×ת ת××× × ×¢××ר âªmob psycho 100 screenshotâ¬â

קשה לי לתאר כמה הצלחתי להכנס לאנימה הזו הצפייה הראשונה שלי בה. גמעתי את כל 12 הפרקים של העונה הראשונה בשקיקה וחיכיתי בקוצר רוח אל הכרזה כלשהי שתשפיע על האנימה בעתיד (סרט, עונה שנייה וכו'...). בחייאת Bones, שלוש שנים? ברגע שסיימתי את העונה הראשונה של האנימה היא בשנייה אחת עברה לעמוד במקום הראשון בטופ 10 שלי, התחלתי לחפור עליה לכל העולם ואשתו ואפילו קניתי חולצה של מוב, שלמרבה הצער, קטנה עליי. הסיבות להתאהבותי באנימה הנהדרת הזו עדיין רלוונטיות, אף על פי שהייתי "שיטייסטר גמור" פעם, וארצה לפרט עליהן עכשיו. ראשית, נתחיל במה שהפך את OPM למה שהיא היום (מבחינת פופולריות, לא מתחינת איכות) - האקשן והאנימציה. אמנם לא מדובר במאדהאוס אלא בבונס, אבל עדיין הדבר האחרון שאפשר לומר על האנימציה של מוב זה "דלה", "חסרת אופי וצבע" ו"גרועה". הארט סטייל נותן הרבה כבוד אל המנגה והוובטון המקוריים. האויבים צבעוניים וכיפיים, הם חזקים בצורה לא פרופורציונאלית בכלל ומגוחכים לגמריי ברוב המקרים, אבל אי אפשר שלא להינות מכל רגע שהם נמצאים על המסך. גם בצד הטוב, הקאסט ססגוני ומהנה ביותר, הדמות של מוב נכתבה בצורה מושלמת (אפרט על כך בהמשך), רייגן קורע מצחוק, והתלמידים בכיתה של מוב מוזרים, דוחים ומצחיקים כאחד. כשסיימתי לראות את האנימה ואחר כך גם לקרוא את המנגה, מאוד התאכזבתי מכך שאצטרך להיפרד מהקאסט הנהדר הזה. את רוב הקרדיט על הארט-סטייל והאנימציה של האנימה צריך לזקוף לטובת הבמאי שלה, יוזורו טאצ'יקאווה. בכל חיי כצופה אנימה לא ראיתי אנימציה שמצליחה להעביר את מה שקורה במנגה בצורה כל כך נאמנה ועוד אחת כזו שמשפרת את המקור. האנימציה היא דו-מימדית קלאסית. בלי שיידרס מיותרים בכדי לנסות להפוך את התמונה ליותר "חייה" ובלי תנועות מצלמה תלת מימדיות. הארט ועיצוב הדמויות שומרים הרבה מאפיינים מעיצוב הדמויות המקורי של הוובטון והאחד שוואן אוהב להשתמש בו ביצירות שלו. אני ברצינות חושב שסוף סוף מצאנו את האדם שיצליח להעביר את היצירות של איניו אסאנו לאנימה (לפחות מבחינת ארט), אז הידד!

ת×צ×ת ת××× × ×¢××ר âªmob psycho 100 screenshotâ¬â

אבל, אני לא מעריץ מוב טיפיקלי. אחד כזה שחושב שהעונה השנייה יותר טובה מהראשונה, אחד כזה שהאקשן חסר המעצורים והקומדיה המופרעת של ONE עושה בשבילו את האנימה, אני לא אחד שנהנה מ-OPM. בשבילי, יש רובד אחר במוב שעשה בשבילי את הסדרה למרתקת אף יותר. הקרבות במוב אכן נהדרים ומעלים את האנדרנלין בצורה מטורפת (הייתי אומר של 100%! *סטגדיש*), אבל כל מי שצפה באנימה שם לב שלא כל הבעיות והריבים במוב נפטרים במכות, זה לא פיירי טייל כאן. כאן הדמויות גם פותרות את הבעיות שלהן אחת עם השנייה ועם העולם באופן כללי באמצעות דיבורים. כן, כפי שאמרתי, מוב הוא פסיכולוג נהדר. הוא מדבר עם האוייבים שלו, מראה להם איפה הם טעו בראיית העולם (המוקצנת) שלהם ובכך הקרב נגמר. נחמד לראות אנימה שבה לדמויות יש.. איך זה נקרא.. שכל! אסור לשכוח שהם בסופו של דבר בני אדם, ובני אדם בחיים האמיתיים לא הולכים מכות על שטויות (ערסים לא נחשבים כאן, הם לא בני אדם), אז בטח ובטח שגם מדיומים בעלי הכוח להשמיד יבשת לא יילחמו ללא סיבה הגיונית לכך ולא יחשבו פעמיים לפני שהם צורחים בקולי קולות ויורים לייזירים הרסניים לכל עבר.

ת××× × ×§×©×ר×

אחרי שחפרתי על איך מוב עובדת בתור אנימת אקשן, קומדיה ועל-טבעי, ארצה גם לבר על הז'אנר האחרון שנשאר, והוא גם הז'אנר שהכי נהניתי ממנו באנימה, והוא סלייס אוף לייף. אחרי הכל, מרות כל הטררם הכולל כוחות על ויריבים מפלצתיים, מוב הוא בסך הכל ילד, ילד בן 14. ילד בן 14 שיש לו קראש, ילד בן 14 שרוצה להיות מקובל ובכך מתאמן (אחושילינג מתאמן) במועדון הספורט, ובכללי - ילד שרוצה כמו כולם, הכרה וחברה. מוב הוא ילד מאוד מופנם, אך סימפתי ואדיב מאוד. הוא תמיד יציב את טובת האחר מעל טובתו האישית (לפעמים אפילו מעל טובת הקראש שלו) ותמיד יהיה הראשון שיעזור למי שנמצא בצרה. דוגמא נהדרת לכך היא הפרק הראשון של העונה השנייה, אני אנסה לספיילר כמה שפחות בכך שאומר שמוב מוצא את עצמו בסיטואציה לא נעמה במיוחד, שיקרו לו וניצלו אותו מאחורי גבו, אך הוא ידע בסוף כיצד לפעול בצורה הנכנוה והבוגרת ביותר. אני הודהמתי מכמות חוכמת החיים שיש לילד בן 14. אני אוציא כרגע מהמשוואה את העובדה שמערכת היחסים בין מוב לקראש שלו היא לא חד צדדית ובשלב מסויים מזכירה את מערכת היחסים בקאגויה, כי בכל זאת, מדובר בסלייס אוף לייף מושלם בשבילי. הוא נוגע ללב, חמוד, לא רפיטטיבי (=חוזר על עצמו) בכלל ותמיד יודע מתי לתפוס דגש על הטון של האנימה ומתי להרפות. פשוט עבודה פנטסטית.


לסיכום, מוב היא בין האנימה הטובות שנוצרו במבחינתי. היא לא מושלמת, יש כמה פרקים (פרק אחד למען האמת) שהם פחות מעניינים וסתם נמצאים בכדי להציג אקשן חסר ביסוס. אך בכל זאת מדובר באנימה שנכנסה לי עמוק עמוק ללב ומסרבת בתוקף לצאת משם. כשסיימתי לקרוא את המנגה ירדו לי דמעות מהעיניים, זה לא היה כתגובה לסיטואציה, אלא כתגובה לעובדה שאני אצטרך להיפרד מהעולם הזה, העולם שנהניתי ממנו ונקשרתי אליו כל כך הרבה. חדי העין מכם כנראה שמו לב שלא הייתה פסקה לפסקול, אז בכדי שתצאו מהסיקור הזה בטעם טוב, ארצה להשאיר אתכם עם שיר הסיום. מקווה שמצאתם את הקריאה הזו כמהנה או מעניינת עבורכם, ונתראה בסיקור הבא~

 

מוב פסייכו 100 / Mob Psycho 100

קאגיימה שיגאו (ידוע גם כ"מוב") הוא ילד בכיתה ח' שיש לו כוחות על טבעיים. כבר מגיל צעיר הוא יכל לכופף כפיות ולהעיף דברים באוויר בעזרת כוח המחשבה, אך לאט לאט הוא החל לרסן את הכוחות שלו ולא להראותם בציבור בגלל כל תשומת הלב שהוא קיבל. כרגע כל מה שהוא רוצה זה להיות חבר של טסובומי, חברת כיתתו. עם המנטור הרוחני שלו...

  • 8.69
  • גמור
  • סדרה
420

Liran0710

23/06/2019

מסכים איתך. 

shlaulau

23/06/2019

חייב להכגיד שלפני כמה שנים שמעתי על האנימה הזאת, מוב סייכו 100, המלצות ממש טובות וניסייתי פרק אחד. חייב להגיד שממש לא אהבתי. שנאתי את האנימציה והעלילה לא עניינה אותי בכלל. עזבתי את האנימה הזאת ולא נגעתי בה שנתיים עד לפני כמה חודשים, ששיעמם לי ממש אז אמרתי לעצמי אולי ניתן לה עוד צ'אנס. סיימתי את הפרק הראשון, ואז את השני, ואז את השלישי והרביעי ואת כל העונה והבנתי כמה הייתי צריך להתבגר בשביל להבין את האנימה הזאת. נהניתי ממנה מאוד והיא מצחיקה כמו שהיא עמוקה. הסיקור ממש טוב ואני בטוח שאם לא הייתי רואה את האנימה הייתי רץ עכשיו לראות. 
בכ"מ, הסיקור ממש טוב והאנימה מדהימה רוצו לראות.

dvirov

23/06/2019

אנימה מצויינת 

יצא לי לראות אותה קצת לפני שהעונה השניה שלה יצאה 

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: dvirov

אנימה מצויינת 

יצא לי לראות אותה קצת לפני שהעונה השניה שלה יצאה 

דעה על הסיקור?

dvirov

23/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

דעה על הסיקור?

סיקור מצויין 

מרהאיתן

23/06/2019

באופן אישי אני אוהב יותר את העונה השניה בגלל 

ספויילר
 הפיתוח שם של מוב והפיתוח של רייגן + העובדה ששם שמוב מתפקד כפסיכולוג אפילו יותר (משנובע מהפיתוח שלו) 

וזה למה אני שואל למה לא הזכרת את פיתוח הדמויות הנהדר בסדרה?

Galilo

23/06/2019

סיקור נהדר :>
אני ממש אוהבת לקרוא את הסיקורים שלך, השפה נורא זורמת וקלילה, ומיותר לציין שאני מסכימה עם כל מילה

גם אני, מהרגע הראשון שראיתי את הסדרה הזאת ישר התאהבתי. סדרות כמו זו עם אנימציה שלא רואים הרבה ישר שובות אותי. ובכלל העלילה גם מדהימה בעיני - השילוב בין האקשן, הקומדיה, החיים של מוב בבית הספר והרובד העמוק יותר שיש בסדרה לא היה יכול להיות מושלם יותר.

מקווה שהאנשים שעוד איכשהו לא ראו מוב פסייכו ירוצו עכשיו וישלימו את מה שהם פספסו

Saltboi

23/06/2019

את רוב הקרדיט על הארט-סטייל והאנימציה של האנימה צריך לזקוף לטובת הבמאי שלה, יוזורו טאצ'יקאווה. 

אני ברצינות חושב שסוף סוף מצאנו את האדם שיצליח להעביר את היצירות של איניו אסאנו לאנימה (לפחות מבחינת ארט), אז הידד!

מעניין מאוד איך הגעת למסקנה הזאת...........

98fu1lm.jpg

 

ציינתי את שמו של הבמאי של מוב פסיכו ואמרתי שהוא מסוגל לעשות אדפטציה לפונפון וזו יצירה של אסאנו, ואמרתי שזה אפשרי רק מבחינת ארט.

והתגובה הזאת הייתה בנושא שלך.

תהיה קצת יותר מעודן בנוגע לזה בפעם הבאה.

 

עכשיו בנוגע לסיקור שלך.

ONE (היוצר של OPM) אוהב לעשות אדפטציות לוובטונים

הוא לא מי שאחראי לאדפטציות, הוא אחראי לשני הווב קומיקס המקוריים של וואן פאנץ' מאן ומוב פסיכו, יוסקה מוראטה עשה אדפטציה למנגה מהווב קומיקס של וואן פאנץ' מאן.

גמעתי את כל 13 הפרקים של העונה הראשונה 

12*

מלבד זה?

אני לא מסכים כל כך עם הנקודה שמוב נחשב ל"לפסיכולוג של האנימה"

ספויילר
זה נכון רק לגבי הבוס של הארגון בעונה 2(וגם זה לא כל כך) ולאחד מהטופ טירס בארגון שהבוס השפיע עליו לרעה ומוב השפיע עליו לטובה, ברוב המקרים זו התנגשות של אידיאולוגיות, ויש מקרים שבהם מוב מבין שהאידיאולוגיה שלו לא מושלמת, בפרק 11 של עונה 2 הוא נתקל במוגאמי(המדיום הפסיכי ההוא מפרקים קודמים) והוא גרם למוב להבין שצריך להיות קצת יותר קשוח עם אנשים.

בסך הכל הסיקור סבבה, אני חושב שיכולת לפרט יותר על המסרים והמוטיבים של מוב ואולי לתת לרייגן פסקה משלו.

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: Saltboi

מעניין מאוד איך הגעת למסקנה הזאת...........

98fu1lm.jpg

 

ציינתי את שמו של הבמאי של מוב פסיכו ואמרתי שהוא מסוגל לעשות אדפטציה לפונפון וזו יצירה של אסאנו, ואמרתי שזה אפשרי רק מבחינת ארט.

והתגובה הזאת הייתה בנושא שלך.

תהיה קצת יותר מעודן בנוגע לזה בפעם הבאה.

 

עכשיו בנוגע לסיקור שלך.

הוא לא מי שאחראי לאדפטציות, הוא אחראי לשני הווב קומיקס המקוריים של וואן פאנץ' מאן ומוב פסיכו, יוסקה מוראטה עשה אדפטציה למנגה מהווב קומיקס של וואן פאנץ' מאן.

12*

מלבד זה?

אני לא מסכים כל כך עם הנקודה שמוב נחשב ל"לפסיכולוג של האנימה"

ספויילר
זה נכון רק לגבי הבוס של הארגון בעונה 2(וגם זה לא כל כך) ולאחד מהטופ טירס בארגון שהבוס השפיע עליו לרעה ומוב השפיע עליו לטובה, ברוב המקרים זו התנגשות של אידיאולוגיות, ויש מקרים שבהם מוב מבין שהאידיאולוגיה שלו לא מושלמת, בפרק 11 של עונה 2 הוא נתקל במוגאמי(המדיום הפסיכי ההוא מפרקים קודמים) והוא גרם למוב להבין שצריך להיות קצת יותר קשוח עם אנשים.

בסך הכל הסיקור סבבה, אני חושב שיכולת לפרט יותר על המסרים והמוטיבים של מוב ואולי לתת לרייגן פסקה משלו.

לול, זה שציינת עובדה זה לא אוסר עליי להשתמש בה.
את השאר תיקנתי, לא יודע למה לא בדקתי לפני (העונה השנייה היא 13 פרקים).

ספויילר
לגבי הקטע עם מוב, מציע לך לעשות ריוואטץ' לעונה הראשונה. גם בקרב נגד טרוקי הנושא העיקרי מעבר לכל הקרב המטורף היה הניסיון של מוב לגרום לטרוקי להבין שמשהו לא בסדר בראיית העולם שלו.

לא הכי חושב שלרייגן מגיעה פסקה משלו, בעיקר כי קשה לעשות כזאת מבלי להכנס לספויילרים ולדבר על הארק שהוא עבר בעונה השנייה. 

Saltboi

23/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

לול, זה שציינת עובדה זה לא אוסר עליי להשתמש בה.
את השאר תיקנתי, לא יודע למה לא בדקתי לפני (העונה השנייה היא 13 פרקים).

ספויילר
לגבי הקטע עם מוב, מציע לך לעשות ריוואטץ' לעונה הראשונה. גם בקרב נגד טרוקי הנושא העיקרי מעבר לכל הקרב המטורף היה הניסיון של מוב לגרום לטרוקי להבין שמשהו לא בסדר בראיית העולם שלו.

לא הכי חושב שלרייגן מגיעה פסקה משלו, בעיקר כי קשה לעשות כזאת מבלי להכנס לספויילרים ולדבר על הארק שהוא עבר בעונה השנייה. 

זו לא עובדה אבל, זו ליטרלי דעה של מישהו, ואני חושב שזה טיפונת מוזר שאתה מכניס אותה לסיקור לול.

ספויילר
נכון, לשנות את תפסית העולם שלו היה חלק גדול מאוד מהקרב, הרבה קרבות במוב הם כאלה, אבל הקטע כאן שמוב לא הצליח לעשות את זה בעזרת מה שהוא אמר, הדבר היחיד שהיה אפקטיבי זה שמוב איבד שליטה, לכן אני לא הייתי מקטלג אותו כ"פסיכולוג" או משהו כזה בקטע הזה.

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: Saltboi

זו לא עובדה אבל, זו ליטרלי דעה של מישהו, ואני חושב שזה טיפונת מוזר שאתה מכניס אותה לסיקור לול.

ספויילר
נכון, לשנות את תפסית העולם שלו היה חלק גדול מאוד מהקרב, הרבה קרבות במוב הם כאלה, אבל הקטע כאן שמוב לא הצליח לעשות את זה בעזרת מה שהוא אמר, הדבר היחיד שהיה אפקטיבי זה שמוב איבד שליטה, לכן אני לא הייתי מקטלג אותו כ"פסיכולוג" או משהו כזה בקטע הזה.

אחי, אני מכיר את טאצ'יקאווה ממזמן, היוצר של דת פרייד. גם עצם העודה שהכנסתי את הדעה שלך לא פוגעת בסיקור כל עוד אני מסכים איתך (קראתי יצירה של אסאנו).

ספויילר
זה שהוא לא הצליח לעשות זאת בדיבורים לא מוריד מכך שזה היה ערך עיקרי בקרב. 

Saltboi

23/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

אחי, אני מכיר את טאצ'יקאווה ממזמן, היוצר של דת פרייד. גם עצם העודה שהכנסתי את הדעה שלך לא פוגעת בסיקור כל עוד אני מסכים איתך (קראתי יצירה של אסאנו).

ספויילר
זה שהוא לא הצליח לעשות זאת בדיבורים לא מוריד מכך שזה היה ערך עיקרי בקרב. 

לא אמרתי שזה פוגע בסיקור, רק אמרתי שזה מאוד מוזר שאתה מכניס דעה של בן אדם רנדומלי שראית לסיקור שלא רלוונטי בכלל לדעה הזאת.

ספויילר
לא אמרתי שזה מוריד מהערך של שינוי האידיאולוגיה בקרב, ומוב אפילו לא הבחין באידיאולוגיה הזאת עד אמצע-סוף הקרב, אז לא יודע אם זה משהו עיקרי בקרב הזה, וזו הייתה התנגשות אידיאולוגית פשוט, מוב לא ממש ניסה לעזור לטרוקי, לכן הקטע של הפסיכולוג לא עובד כאן.
 

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: Saltboi

לא אמרתי שזה פוגע בסיקור, רק אמרתי שזה מאוד מוזר שאתה מכניס דעה של בן אדם רנדומלי שראית לסיקור שלא רלוונטי בכלל לדעה הזאת.

ספויילר
לא אמרתי שזה מוריד מהערך של שינוי האידיאולוגיה בקרב, ומוב אפילו לא הבחין באידיאולוגיה הזאת עד אמצע-סוף הקרב, אז לא יודע אם זה משהו עיקרי בקרב הזה, וזו הייתה התנגשות אידיאולוגית פשוט, מוב לא ממש ניסה לעזור לטרוקי, לכן הקטע של הפסיכולוג לא עובד כאן.
 
ספויילר
וול, אני מניח שזה איך שאתה רואה את זה. חות מקרב אחד אני לא ממש זוכר קרב במוב בלי רובד עמוק או מוסר השכל כלשהו, ולרוב אותו מוסר השכל הגיע ממוב. קח לדוגמא את השמן המתבודד עם המטרייה מעונה 2, או את משפחת רוחות הרפאים, אלו דוגמאות נהדרות.

CouloSSoS

23/06/2019

ביקורת ממש טובה וגם סקרנה אותי (כותבים סקרנה?) לגבי זה שאמרת שיש פרק אחד שהוא פחות מעניין, אני מדבר על העונה השניה (והפחות טובה) ששני הפרקים הראשונים לא היו מעניינים.

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: CouloSSoS

ביקורת ממש טובה וגם סקרנה אותי (כותבים סקרנה?) לגבי זה שאמרת שיש פרק אחד שהוא פחות מעניין, אני מדבר על העונה השניה (והפחות טובה) ששני הפרקים הראשונים לא היו מעניינים.

הפרק השני שטוח. הראשון נפלא.

Saltboi

23/06/2019

צוטט: -SuBaRu-
ספויילר
וול, אני מניח שזה איך שאתה רואה את זה. חות מקרב אחד אני לא ממש זוכר קרב במוב בלי רובד עמוק או מוסר השכל כלשהו, ולרוב אותו מוסר השכל הגיע ממוב. קח לדוגמא את השמן המתבודד עם המטרייה מעונה 2, או את משפחת רוחות הרפאים, אלו דוגמאות נהדרות.
ספויילר
כל קרב מגיע עם מוסר השכל, אבל לא כולם נפטרים בדיבורים.

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: Saltboi
ספויילר
כל קרב מגיע עם מוסר השכל, אבל לא כולם נפטרים בדיבורים.
ספויילר
אני ציינתי שהאלה שכן נפטרים בדיבורים נורא נגעו בי. הרבה יותר מהאלה שהיו נטו אקשן חסר ביסוס (הגוררת).

Saltboi

23/06/2019

צוטט: -SuBaRu-
ספויילר
אני ציינתי שהאלה שכן נפטרים בדיבורים נורא נגעו בי. הרבה יותר מהאלה שהיו נטו אקשן חסר ביסוס (הגוררת).
ספויילר
לא הייתה ממש התנגשות אידיאולוגית בקטע של הגוררת, ולא הייתי אומר שזה אקשן חסר ביסוס, בקרב נגד טרוקי העובדה שהוא הפסיד הייתה אחד הפקטורים שגרמו לו להבין את הבעיות באידיאולוגיה שלו.

-SuBaRu-

23/06/2019

צוטט: Saltboi
ספויילר
לא הייתה ממש התנגשות אידיאולוגית בקטע של הגוררת, ולא הייתי אומר שזה אקשן חסר ביסוס, בקרב נגד טרוקי העובדה שהוא הפסיד הייתה אחד הפקטורים שגרמו לו להבין את הבעיות באידיאולוגיה שלו.
ספויילר
אמרתי שהגוררת הוא ללא התנגשות אידיאולוגית (כי לגוררת אין ממש שכל, בדיוק כמו לשמנדוז הזה שניסה להלחם בה), זה הפרק הכי פחות טוב במוב.