רוצים להשוויץ קצת ביצירתיות שלכם?
יש לנו את הפעילות המושלמת בשבילכם!

- לחצו כאן בשביל עוד פרטים~

bravo six

07/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

לא מדבר על שיטות לימוד, מדבר על שיטות התאמת ילדים למערכת ושיטיות חינוך.

הבנתי ויש מקום לשינוי בזה.

UnKnownUser

07/06/2019

אני די מסכים - לילדים ולאנשים יותר קל לדרוך על אלה ששונים מהם, ו(אני מתקשר פה קצת לנושא של בריונות) כל השיט הזה על זה שבריונים הם בעצם חסרי ביטחון מבפנים... זה פשוט דפוק! כמו שכבר הצגת זה פשוט הדחף של בני האדם לרדת ולהקטין ולהוציא מהכלל את אלה ששונים, ואם להגיד את האמת אף פעם לא ראיתי מקרה של בריונות שנפטר כמו באיזו סדרה לילדים בני 3 עם מוסר השכל בשקל. הבריונות הזאת נובעת כמעט תמיד מכמה אנשים, וזה אף פעם לא באמת נפטר בצורה כזו - גם אם בריון חסר ביטחון כמו השיט הזה שמספרים לנו, האגו שלו פשוט אף פעם לא מאפשר לו להודות בזה, ובגלל זה זה פשוט אף פעם לא נפתר באמת.

אני שואל את עצמי מה גרם לך לכעוס כל כך, ולרצות כל כך לכתוב את הדיון הזה על הנושא.

סטלנה

07/06/2019

פשש אפילו חבר שלך קוטל אותך יציפלון

 

-SuBaRu-

07/06/2019

צוטט: סטלנה

פשש אפילו חבר שלך קוטל אותך יציפלון

 

@MISTER X D למה ככה

MISTER X D

08/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

@MISTER X D למה ככה

מע?

-SuBaRu-

08/06/2019

צוטט: MISTER X D

מע?

IDK

UVERworld

08/06/2019

מה........? (TLDR לכל התגובות)

אתה לג'יט טוען "אם יש ילד שמסיבה כלשהי שונה מהנורמה שבה צריך לשבת זקוף ולהקשיב למורה מברבר בשכל במשך שעות, הוא נחשב כבעל בעיה לימודית ובכדי לשהוא יתאים לנורמה מסממים אותו. במקום להתאים את המערכת לילד מתאימים את הילד למערכת וזה דבר מזעזע בעיניי."

יש הבדל בין "נורמה" (התנהגות מקובלת/מוסכמה) לבין חוקים, אתה ממש מקצין פה ש"צריך לשבת זקוף ולהקשיב למורה", כל עוד אתה לא מפריע למורה ועובר על כללי המשמעת הקיימים במקום לימוד, אין שום סיבה שתחשב ל"בעייתי מבחינה לימודית". (גם אם לא תשב זקוף וגם אם לא תקשיב), 
תסביר לי איך צריך להתאים את ה"מערכת לילד" ולא ההפך במצב כזה? מרגיש לי שאתה סתם בוכה ורוצה לזרוק את הנושא באוויר אבל לא באמת מציע פה משהו ריאלי.

בנוגע לחברתית בכלל לא הבנתי על מה מדובר, אני אישית חייתי רוב זמני באיזור שחסר באנשים מאותו תחומי עינייני, לא הסתכלו עליי כ"בעייתי מבחינה חברתית" כאילו אני באמת מנסה להבין מה אתה אומר ופשוט לא מצליח.

MMD

08/06/2019

צוטט: UVERworld

מה........? (TLDR לכל התגובות)

אתה לג'יט טוען "אם יש ילד שמסיבה כלשהי שונה מהנורמה שבה צריך לשבת זקוף ולהקשיב למורה מברבר בשכל במשך שעות, הוא נחשב כבעל בעיה לימודית ובכדי לשהוא יתאים לנורמה מסממים אותו. במקום להתאים את המערכת לילד מתאימים את הילד למערכת וזה דבר מזעזע בעיניי."

יש הבדל בין "נורמה" (התנהגות מקובלת/מוסכמה) לבין חוקים, אתה ממש מקצין פה ש"צריך לשבת זקוף ולהקשיב למורה", כל עוד אתה לא מפריע למורה ועובר על כללי המשמעת הקיימים במקום לימוד, אין שום סיבה שתחשב ל"בעייתי מבחינה לימודית". (גם אם לא תשב זקוף וגם אם לא תקשיב), 
תסביר לי איך צריך להתאים את ה"מערכת לילד" ולא ההפך במצב כזה? מרגיש לי שאתה סתם בוכה ורוצה לזרוק את הנושא באוויר אבל לא באמת מציע פה משהו ריאלי.

בנוגע לחברתית בכלל לא הבנתי על מה מדובר, אני אישית חייתי רוב זמני באיזור שחסר באנשים מאותו תחומי עינייני, לא הסתכלו עליי כ"בעייתי מבחינה חברתית" כאילו אני באמת מנסה להבין מה אתה אומר ופשוט לא מצליח.

מסכים, אני במשך שנים ישבתי בכיתה ולא הקשבתי אבל כן דיברתי עם המורים אחרי שיעור וכן הייתי חברתי כלפיהם אז לא היה להם אכפת. כל מה שצריך הוא יחסי אנוש עם המורים והם יניחו לך...

UVERworld

08/06/2019

צוטט: MMD

מסכים, אני במשך שנים ישבתי בכיתה ולא הקשבתי אבל כן דיברתי עם המורים אחרי שיעור וכן הייתי חברתי כלפיהם אז לא היה להם אכפת. כל מה שצריך הוא יחסי אנוש עם המורים והם יניחו לך...

הוא ליטרלי 

>בוכה על חוסר היכולת להסתגל לדרך בה לומדים בכיתה.
>מאשים את המערכת במקום לנסות דרכים אחרות ללמידה.

אני אישית הייתי ישן בשיעורים בתיכון/הנדסאי ולומד בערב דרך ספרים וסיכומים, לא מפריע למורה, לא מפריע לי WIN WIN SITUATION.

MMD

08/06/2019

צוטט: UVERworld

הוא ליטרלי 

>בוכה על חוסר היכולת להסתגל לדרך בה לומדים בכיתה.
>מאשים את המערכת במקום לנסות דרכים אחרות ללמידה.

אני אישית הייתי ישן בשיעורים בתיכון/הנדסאי ולומד בערב דרך ספרים וסיכומים, לא מפריע למורה, לא מפריע לי WIN WIN SITUATION.

כן בדיוק... 

אחי אני הבנתי מאוד מהר שהמערכת מפגרת אבל זה לא אומר שאני חייב לפעול כמו שמבקשים. אני לא למדתי דקה בחמש שנים האחרונות בכיתה רק שיחקתי בטלפון, ולפני בגרויות הייתי לומד כמה שעות ועובר את הבגרות. אני לא נכשלתי בבגרות אחת אפילו ועוד שבוע אני מסיים את הלימודים. ובקשר לפקטור החברתי זה על הילד הוא לא יכול לשבת ולא לדבר עם אף אחד בגלל התחביבים שלו, כאילו איך לעזאזל זה קשור! יש לי מלא חברים אם כל מני תחביבים שונים והם לא מצפים ממני לאהוב כדורגל ופורטנייט...

yukki

08/06/2019

"ואם יש ילד שמסיבה כלשהי שונה מהנורמה שבה צריך לשבת זקוף ולהקשיב למורה מברבר בשכל במשך שעות, הוא נחשב כבעל בעיה לימודית ובכדי לשהוא יתאים לנורמה מסממים אותו. במקום להתאים את המערכת לילד מתאימים את הילד למערכת וזה דבר מזעזע בעיניי."

 

אם אתה שונה מהחוקים שהותאמו לבית ספר; משמעת, לכבד את המורה, לכבד את השיעור, לשבת בשיעור ולא להשתגע, לשבת בשיעור ולא לדבר כל שניה (באופן קבוע לא מצליח להתרגל ללשבת במקום עם חוקים מוצבים) אז ככל הנראה כן, אתה לא מתאים למערכת החינוך הנ"ל, ולכן כן, אתה תוגד כבחור עם בעיות לימודיות. אם יש לך בעיות עם מערכת החינוך שמחזיקה כל כך הרבה נערים באותה שיטה ומצליחה בכך, למה שהיא תשנה את עצמה בשביל המיעוט שאתה מדבר עליו בצורה קיצונית עד כדי כך? הם מנסים להרגיל אותך להכנס למערכת בעזרת דרכים כאלו ואחרות (על השימוש בריטלין וכו' אני אפילו לא אתחיל להרחיב פה, זה נושא בשביל עצמו) ואם אתה מסרב לדרכים ונשאר בדיוק כמו שאתה, לא מתאים למערכת: אני לא מבין מאיפה מגיע ההתנגדות להגדרה כ"בעל בעיה לימודית?" אתה בעל בעיה לימודית ללא ספק, אל תעקם את זה.

" גם מבחינה חברתית, ילד שיש לו תחומי עניין שונים מהסטנדרט שנקבע לילדים (על ידי מבוגרים שלא מבינים כלום) נחשב כילד עם בעיות חברתיות ותחומי העניין שלא מעניינים אותו נכפים עליו,"

יש לך דוגמא מהחיים? לא ראיתי את זה קורא אז אני לא יכול להרחיב בתגובה שלי. הדבר היחיד שאני יכול להגיב עליו זה שכמובן שכשיש רוב ברור של אנשים עם תחום עניין מסוים ואתה לא מתאים להגדרה את תרגיש דיכוי. אתה רוצה שפתאום כולם יתעניינו בתחום עניין שלך? זה לא יקרה. יש כאלו שיחליטו ללכת לבד לדרכם, ויש כאלו שיחליטו ללכת ולעזוב את תחומי העניין שלהם בשביל להתאים עם הנורמה. של מי הבעיה? שלהם, או של הנורמה? שלהם. אל תאשים את החברה. לא נכפים עליך תחומי עניין, אתה בוחר להכנס לתחומי העניין הנ"ל כי אתה חושש מדברים כאלו או אחרים - ומגיע למצב כזה. וזו לא אשמת החברה.

 

 "אנו חיים בחברה שכל הזמן יוצאת במנטרה של "כבד את השונה והתחשב בשונה ובצרכיו" אבל בתכלס, זה כלום חוץ מליקוקים."

פה אני דווקא מסכים איתך, אתה צודק- אבל: מערכת החינוך מנסה להתאים אותך לנורמה, כי הם יודעים שזה הכי טוב בשבילך. אם אתה רוצה אתה יכול ללכת לכיתה מיוחדת, בה תתקבל מעולה כשונה; אבל אתה זה שלא רוצה ללכת לשם, נכון? אם אתה רוצה להשאר בכיתה רגילה, כדאי מאוד שתתנהג כמו ילד בכיתה רגילה. זה הכל.

לגבי תחומי העניין אני מסכים איתך, אבל זה כבר לא אשמת המערכת, זה כבר משהו טבעי באדם אני מעריך. ילדים עם צרכים מיוחדים תמיד ייתפסו כשונים ו"מוזרים", תמיד ייתחסו לנכים, אוטיסטים וכו' שונה - ואין מה לעשות בנידון. אפשר להמשיך ללמד אותנו מליון שנה על לכבד את השונה, אבל זה ברור שאנשים ששונים בצורה מאוד קיצונית יהיה להם מאוד מאוד קשה להשתלב בחברה השוללת והמבקרת שלנו. זו עובדת חיים, ואני אישית חושב שיהיה בלתי אפשרי לתקן אותה, לפחות בזמן הקרוב.

 

yukki

08/06/2019

חוץ מזה, אני לא יודע מה עשית בשביל להיות מוגדר כנער עם בעיה לימודית, כי אני לא הקשבתי בשום מקצוע בערך למעט מתמטיקה והרחבות והכל היה בסדר. אצלי זה לא נבע מחוסר יכולת להקשיב 45 דק', פשוט חוסר רצון וכוח. אם יש לך בעיה לשבת ולהקשיב 45 דק' לשיעור, פשוט אל תעשה זאת. תהיה נוכח בכיתה, אתה לא חייב להשתתף, להקשיב או שום דבר. תעשה מה שאתה רוצה מאחורה וזהו. אם אתה לא יכול להעסיק את עצמך בשיעורים בלי להפריע למהלכם זו כבר בעיה אחרת, אנשים עשו את זה כבר שנים.

-SuBaRu-

08/06/2019

צוטט: yukki

"ואם יש ילד שמסיבה כלשהי שונה מהנורמה שבה צריך לשבת זקוף ולהקשיב למורה מברבר בשכל במשך שעות, הוא נחשב כבעל בעיה לימודית ובכדי לשהוא יתאים לנורמה מסממים אותו. במקום להתאים את המערכת לילד מתאימים את הילד למערכת וזה דבר מזעזע בעיניי."

 

אם אתה שונה מהחוקים שהותאמו לבית ספר; משמעת, לכבד את המורה, לכבד את השיעור, לשבת בשיעור ולא להשתגע, לשבת בשיעור ולא לדבר כל שניה (באופן קבוע לא מצליח להתרגל ללשבת במקום עם חוקים מוצבים) אז ככל הנראה כן, אתה לא מתאים למערכת החינוך הנ"ל, ולכן כן, אתה תוגד כבחור עם בעיות לימודיות. אם יש לך בעיות עם מערכת החינוך שמחזיקה כל כך הרבה נערים באותה שיטה ומצליחה בכך, למה שהיא תשנה את עצמה בשביל המיעוט שאתה מדבר עליו בצורה קיצונית עד כדי כך? הם מנסים להרגיל אותך להכנס למערכת בעזרת דרכים כאלו ואחרות (על השימוש בריטלין וכו' אני אפילו לא אתחיל להרחיב פה, זה נושא בשביל עצמו) ואם אתה מסרב לדרכים ונשאר בדיוק כמו שאתה, לא מתאים למערכת: אני לא מבין מאיפה מגיע ההתנגדות להגדרה כ"בעל בעיה לימודית?" אתה בעל בעיה לימודית ללא ספק, אל תעקם את זה.

" גם מבחינה חברתית, ילד שיש לו תחומי עניין שונים מהסטנדרט שנקבע לילדים (על ידי מבוגרים שלא מבינים כלום) נחשב כילד עם בעיות חברתיות ותחומי העניין שלא מעניינים אותו נכפים עליו,"

יש לך דוגמא מהחיים? לא ראיתי את זה קורא אז אני לא יכול להרחיב בתגובה שלי. הדבר היחיד שאני יכול להגיב עליו זה שכמובן שכשיש רוב ברור של אנשים עם תחום עניין מסוים ואתה לא מתאים להגדרה את תרגיש דיכוי. אתה רוצה שפתאום כולם יתעניינו בתחום עניין שלך? זה לא יקרה. יש כאלו שיחליטו ללכת לבד לדרכם, ויש כאלו שיחליטו ללכת ולעזוב את תחומי העניין שלהם בשביל להתאים עם הנורמה. של מי הבעיה? שלהם, או של הנורמה? שלהם. אל תאשים את החברה. לא נכפים עליך תחומי עניין, אתה בוחר להכנס לתחומי העניין הנ"ל כי אתה חושש מדברים כאלו או אחרים - ומגיע למצב כזה. וזו לא אשמת החברה.

 

 "אנו חיים בחברה שכל הזמן יוצאת במנטרה של "כבד את השונה והתחשב בשונה ובצרכיו" אבל בתכלס, זה כלום חוץ מליקוקים."

פה אני דווקא מסכים איתך, אתה צודק- אבל: מערכת החינוך מנסה להתאים אותך לנורמה, כי הם יודעים שזה הכי טוב בשבילך. אם אתה רוצה אתה יכול ללכת לכיתה מיוחדת, בה תתקבל מעולה כשונה; אבל אתה זה שלא רוצה ללכת לשם, נכון? אם אתה רוצה להשאר בכיתה רגילה, כדאי מאוד שתתנהג כמו ילד בכיתה רגילה. זה הכל.

לגבי תחומי העניין אני מסכים איתך, אבל זה כבר לא אשמת המערכת, זה כבר משהו טבעי באדם אני מעריך. ילדים עם צרכים מיוחדים תמיד ייתפסו כשונים ו"מוזרים", תמיד ייתחסו לנכים, אוטיסטים וכו' שונה - ואין מה לעשות בנידון. אפשר להמשיך ללמד אותנו מליון שנה על לכבד את השונה, אבל זה ברור שאנשים ששונים בצורה מאוד קיצונית יהיה להם מאוד מאוד קשה להשתלב בחברה השוללת והמבקרת שלנו. זו עובדת חיים, ואני אישית חושב שיהיה בלתי אפשרי לתקן אותה, לפחות בזמן הקרוב.

 

זאת דוגמא מעולה לאיך מגיבים למישהו שאתה לא מסכים איתו, לכל הדושים האחרים - תלמדו.

UVERworld

08/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

זאת דוגמא מעולה לאיך מגיבים למישהו שאתה לא מסכים איתו, לכל הדושים האחרים - תלמדו.

אתה ליטרלי ה"דוש" היחיד שלא מקבל תגובות מאחרות שלא באות לך טוב בעין ומגיב רק לזאת.

כמו שחשבתי, ילד פח.

-SuBaRu-

08/06/2019

צוטט: UVERworld

אתה ליטרלי ה"דוש" היחיד שלא מקבל תגובות מאחרות שלא באות לך טוב בעין ומגיב רק לזאת.

כמו שחשבתי, ילד פח.

גם עם התגובה ההיא אני לא מסכים, פשוט היא מנוסחת בצורה מכבדת, אין לי זין להגיב לתגובות שמטרתן היא להקטין אותי ולהשפיל אותי. למרות שיש לך טיעונים שאני בהחלט יכול להגיב אליהם ואתה בהחלט צודק בחלק מהדברים שאמרת, הגישה והניסוח שלך פשוט לא נעימות. כן, זה מוזר שילד בן 13 אומר לך שאתה מתנהג בצורה לא נעימה, "הריי מה הוא מבין מהחיים שלו?" אתה בטח חושב לעצמך, אבל תנסה לקחת את זה לתשומת לבך, זה דיון לא וויכוח.

עכשיו, למה היה טוב ה "ילד פח" הזה? אני ממש לא רוצה לריב.

UVERworld

08/06/2019

צוטט: -SuBaRu-

גם עם התגובה ההיא אני לא מסכים, פשוט היא מנוסחת בצורה מכבדת, אין לי זין להגיב לתגובות שמטרתן היא להקטין אותי ולהשפיל אותי. למרות שיש לך טיעונים שאני בהחלט יכול להגיב אליהם ואתה בהחלט צודק בחלק מהדברים שאמרת, הגישה והניסוח שלך פשוט לא נעימות. כן, זה מוזר שילד בן 13 אומר לך שאתה מתנהג בצורה לא נעימה, "הריי מה הוא מבין מהחיים שלו?" אתה בטח חושב לעצמך, אבל תנסה לקחת את זה לתשומת לבך, זה דיון לא וויכוח.

עכשיו, למה היה טוב ה "ילד פח" הזה? אני ממש לא רוצה לריב.

"זה דיון לא וויכוח."

הנושא הזה לא דיון אלא פריקה, עדיף לחדד את זה.

-SuBaRu-

08/06/2019

צוטט: UVERworld

"זה דיון לא וויכוח."

הנושא הזה לא דיון אלא פריקה, עדיף לחדד את זה.

You can call it in that way.

זה גם דיון בסופו של יום, יודע מה, וגם אם לא, זה עדיין לא וויכוח.

ClaireNeko

08/06/2019

אפשר לאמר שאני מסכימה עם כל מילה.

כל היסודי שלי פחדתי מהרגע הזה שהמורה יאמר לי לקרוא איזה משהו או לענות על שאלה, בכל שיחה עם כל פאקינג מורה תמיד העירו לי על זה שאני שקטה מדיי, שאני צריכה יותר להשתתף בשיעור ובכללי "לפתח יותר חיי חברה". הם לא הבינו שיש לי חרדות שהם מה שמונע ממני לעשות את זה, ואם הם יכריחו אותי זה לא יעזור, זה רק יגביר את החרדה. ואם אני אמשיך לדבר על זה ועל מערכת החינוך זה יהיה יותר מדיי ארוך.

אני מנעתי מעצמי כל כך הרבה דברים, כל כך הרבה דברים שאהבתי לעשות בגלל כל הנורמה הזאת, שלא לדעתי לא רק המבוגרים קובעים אותה, בהרבה מזה זה ילדים שהולכים אחריה ומעצבים אותה, ואני נסיתי כל כך להדמות לנורמה הזאתי, כמובן בלי הצלחה, ולקח לי המון זמן להבין שזה רק גורם לי לסבול, ולפימיים זה בגלל דברים כל כך שטוטיים.

אני פשוט ברחתי מהנורמה, או לפחות מהמקום שבו הנורמה שולטת. שעליתי לחטיבה עברתי לבית ספר דמוקרטי וזאת ההחלטה הכי טובה שעשיתי בחיים שלי.  

אבל גם עכשיו, עשיתי משהו שנחשב "לא טוב" ומיד שאלו אותי אם אני רוצה ללכת לטיפול. וזה פשוט מרגיש כאילו אני והרגשות שלי הם לא בסדר וצריך לטפל בהם, ודווקא אני כן חושבת שזה טוב בשבילי ללכת לפסיכולגית, אז הלכתי ופשוט כל ההרגשה שלי הייתה זה שכל מה שהיא מנסה לעשות זה לטפל "בבעיה" שלי ולא מעבר לזה. והיא פשוט גרמה לי לחשוב שאני זאת שלא בסדר, ורק דירדרה את "הבעיה" שלי. שעברתי למישהי אחרת הבנתי שהבעיה ממש לא הייתה בי והיא זאת שהייתה דפוקה.

אבל זה לא רק שהנורמה דפוקה, כי למעשה כמו שאנחנו חושבים שהנורמה דפוקה הם חושבים שאנחנו דפוקים. הנורמה בסדר, חוץ מהפרט הקטן הזה שהיא לא מקבלת את מה שהוא לא נורמה, ולא נותנת מענה ומקום להשתלב. זאת הבעיה הרצינית.

Goldenfire

08/06/2019

לגבי הסימום,מסכים לגמרי.גם לי יש בעיות קשב וריכוז ולמרות זאת אני לא לוקח ריטלין.

לגבי תחומי העניין,מה?אני אף פעם לא פגשתי מישהו שחייבו אותו ללכת לחוג,אימון או פעולה,אבל כן מפריע לי כשמונעים מהם ללכת לאחד מהם.

ומה שרשמת על מתי אנחנו חיים אז כן ב2019, אבל הבעיה היא שמנסים ליצור שוויון שלא יכול ליהיות קיים!אם תלמיד טוב יקבל יחס שתלמיד מתקשה מקבל התלמיד הטוב לא ילמד כלום.ואם תלמיד לא טוב יקבל את אותו יחס של תלמיד טוב הוא פשוט ירדם...

ועוד לא נכנסתי ל:נשים-גברים,נמוכים-גבוהים וכו'

 

(הכוונה ב:"תלמיד טוב" ו:"תלמיד רע" היא מסתדר בלימודים ולא מסתדר בלימודים כן?)

 

羽鳥ちせ

17/06/2019

#מצטרפת_למה_שנאמר

מערכת חלודה, השיטות שכן עובדות עוותו מזמן. בכללי זה מוזר שבמדינת היהודים, עם הספר והאומה הכי חכמה בכל הדורות (שלמה המלך ואח') החינוך מחקה מערכת כושלת, כשיש לנו מודלים מוצלחים של למידה. לא אמרתי "לכו לישיבה" כי גם הם מחקים את הגויים. אבל כן, מה קרה שיש דליפת מוחות? מה גורם לילדים גאונים לחפש מקום אחר? די כבר לשלוח לאבחונים שילכו להתאבחן בפיגור של עצמם במקום להדביק לי תסמונות כאלו ואחרות.