רוצים להשתתף בפעילויות כיפיות?
- לחצו כאן בשביל עוד פרטים

FIREAREUNUMB?

06/03/2019

אוקי החלטתי לכתוב סיפור. תאמת זאת לא פעם ראשונה שאני מנסה לכתוב משהו כזה. תמיד הכל מתבלבל לי או שיש המון חורים בעלילה.

אבל הפעם החלטתי לקחת את זה ברצינות. ותאמת הלך לי ממש טוב אבל שוב המון רעיונות ושיפורים לסיפור מתערבבים לי שאני כבר לא יודע מה לעשות.

אז צמצמתי את הכל לשתי אפשריות(לכן האשכול בשביל שתעזרו לי להחליט;-;) 

1. אני מספר את הסיפור למישהו בדרך הרגילה. זאת אומרת פשוט מספר את הסיפור מההתחלה עד הסוף. (אולי לחלקכם הרעיון של לספר למישהו את הסיפור הוא גרוע מפני עצמו, אבל לדעתי לפחות זה די מעניין כי זה ממש ממש טוויסט מעניין שיגלו בסוף הסיפור)

2. אני מספר את הסיפור בחלקים. המון חלקים. הדמות עברה די הרבה דברים כך שיש לה המון סיפורים. זאת אומרת למשל כל פרק יתחיל בסיפור חדש ויסתיים באותו פרקה וכך גם בפרק הבא. כמובן שכל הסיפורים קשורים ותמיד יעזרו לעלילה המרכזית. אבל למשל במקום לעשות פלאשבק במהלך כל הספר לעשות פרק פלאשבק שלם ושהוא יסתיים במתח או לא ממש מובן . והפרק הבא יחזור לעלילה (כלומר אותו קו זמן של הסיפורים המקוריים) ובהמשך יהיו עוד פרקים פלאשבק שקשורים לפרקים האחרים מהסוג הזה וגם יתרמו להבין דברים בפרק רגיל

כתבתי את הפוסט די במהירות ובלחץ אז רחמו עלי אם אתם רואים משהו מטומטם ;-;

בכל מקרה תודה לכל מגיבים(אניתמידכותבאתזהאבלאףפעםלאמגיבים)

וקי עלה לי עוד תפנית מעניינת מאוד.

בעיקרון זה מה שרציתי שיהיה מאחורי הרעיון של הדמות מספרת למישהו אחר את הסיפור.                                                                         הדמות היא האויב של הבן אדם שהיא מספרת לו. הדמות לא יודע אם החייל מת או חי ולא כלכך אכפת לו הוא רוצה להעביר האלה את הסיפורים והזכרונות, ויותר מזה להוכיח שהוא לא בן אדם רע כמו שרוב העולם חושב. הדמות שמספרת את הכל. היא בעצם בצבא\ארגון\לא יודע מה, לא בחרתי עדיין, האויבים של הארגון\צבא של החייל הפצוע ומה שנותן טוויסט קצת זה שהדמות שמספרת הסיפור היא בצבא\ארגון של הרעים זאת אומרת אלא שעושים את הדברים הרעים כמובן(בסגנון של אור נגד חושך למשל, לא עכשיו נגיד ארה"ב נגד רוסיה שאין באמת רעים וטובים). וכאשר החייל הפצוע הוא בטובים .שתיהם נפגעו במהלך הקרב וננטשו שם בלי ידיעה. אויבים מושבעים שוכבים אחד ליד שני, הדמות לקראת המוות. במהלך הסיפורים מידי פעם יחזרו לאותה סצנה ששתיהם שוכבים פצועים והדמות תיתן רמזים על סופה הטרגי שמתקרב. עדיין לא החלטתי אם הוא פשוט פצוע קשה מידי ושאחרי שיספר את הסיפורים, או שהוא פשוט יתאבד אחרי שיסיים, כי בסוף הסיפורים יבינו עד כמה סופני (המון אנשים שהוא אוהב נהרגו, שמועות שקריות וכל זה) אז החייל. שלא יוציא משפט כל הסיפור. יוציא את המשפט האחרון, הדמות שמספרת (נגיד שככה נקראה לדמות בהודעה הזאתXD) היא בעצם ישות עם תואר שעובר בין אנשים(בעיקרון שהוא מת, יצא לדמות שם די רע עם התואר הזה) ולכן שהוא ימות החייל יקח את התואר הכוחות I DONT KNOW וימשיך את המורשת. אה ושכחתי את הדבר הכי החשוב, רואים את הסיפור מהעיניים של החייל.

בקיצור, די פירטתי המון יחסית לפירוט שעשיתי למעלה אז מן הסתם שיהיה קל לבחור את זה, אני מקווה שפשוט תכנסו לראש שלי ותעזרו לי לבחור אני מנסה לקחת את הפרויקט ברצינות.

אז מה אומרים האפשרות  ההזאתי או את האפשרות שפשוט הדמות שמספרת וזה מהעיניים שלה.

אהאה שכחתי משהו חשוב החסרונות של הרעיון זה שהוא לא יוכל לספר על הרגשות והתחושות. שלדעתי יקחו חלק שוב מאוד בסיפור(השאלה אם זה יהיה מעניין אם הדמות פשוט תשפוך את הלב ותספר על הכל הרגשות והתחושות ושזה יתן את אותו אפקט.)           אבל מצד שני זה הרבה יותר מקורי מסתורי ויפה בעיני לכן שוב אני פה XD

 

 

ותודה רבה לכל המגיבים והעוזרים. זה באמת לא מובן מאליו :)

DeadlyAngle

06/03/2019

אם לא מגיבים לך, זה כנראה כי לאף אחד את האמצעים לעזור לך. אני לא חושב שספין זה המקום לשאול שאלות בנוגע לסיפורים מאחר שלרוב פה פשוט אין ניסיון. לדעתי FXP יכול לעזור לך יותר מספין. 

PortgasDMor

06/03/2019

כשאני התחלתי לכתוב את הפאנפיק שלי, גם אני התחלתי בלכתוב את כל הסיפור בבת אחת. אבל כשביקשתי דעה/ביקורת אמרו לי שהסיפור מעניין, אבל חסרים דיאלוגים, וזה נראה כמו תמצות עם המון חורים בעלילה וסימני שאלה בלתי פתורים. אז התחלתי מהתחלה, הרבה יותר לאט ובהמשכים, עם דיאלוגים בין הדמויות ואפילו הצלחתי להשאיר את הקוראים במתח לפעמים. הסיפור יצא הרבה יותר מוצלח ואני עד עכשיו ממשיכה לכתוב אותו.
אז לדעתי לך על אפשרות 2. פלאשבקים זה מגניב!

PortgasDMor

06/03/2019

אה, כן, ועוד משהו - כשכותבים בהמשכים אפשר תמיד להשלים פרטים ששכחת בפרק הקודם. זה מאוד יעיל להשלמת כל הקצוות של הסיפור.

בהצלחה לך.

dlsim

06/03/2019

את האמת, שתי האופציות נשמעות אחלה~ יצא לי לקרוא הרבה סיפורים עם סגנונות כתיבה רגילים וכאלה שמחלקים את העלילה לחלקים. אם לומר את האמת, אלה שבאמת עניינו הרבה יותר הם אלה שידעו איך להשתמש בסגנון שלהם בצורה טובה ולנצל אותו עד הסוף.
באפשרות הראשונה יהיה לך הרבה יותר קל לתאר את העולם שמסביב, ואם אתה הולך על פנטזיה או מדע בדיוני, חוקים או תאוריות לדברים שהולכים שם יהיו ממש נחוצים. הסגנון הזה יפתור לך בשניות משהו כזה, אז אנשים בדרך כלל מערבבים דיאלוגים תוך כדי תיאור כשהם רוצים לתת דגש על שניהם, וככה לשחק עם זה בהתאם למה שאתה רוצה שהקורא ישים לב. הקטע הוא שאנשים בדרך כלל פשוט לא יודעים מתי להפסיק עם התיאור, ולאנשים בלי הרבה סבלנות זה יגרום לוותר מאוד מהר על הסיפור. זה יבליט את החסרונות בכתיבה שלך, אם יש כאלה, וימקד אנשים באיכות הסיפור תוך כדי שהם קוראים.
האפשרות השניה נשמעת ממש מעניינת, וכנראה תעזור לך להכניס המון אקשן ועניין תוך כדי. ההשארה שלי שזה גם יבליט לך את הדמויות, כי כנראה שיהיה הרבה דיאלוגים אם אתה מחלק את זה להרבה סיפורים. הבעיה כאן היא שממש חשוב לראות לאן אתה חותר עם השביל שאתה בונה בסיפור. צריך לדעת איך מכניסים מידע נחוץ באופן לא בולט מדי, ולראות איך מארגנים את כל הסיפור. והכוונה שלי כאן היא שצריך לתכנן את זה עד לפרטים הכי הכי קטנים, ושזה עדיין ישאר בגדר התכנון, כמובן~ בניגוד לאפשרות הראשונה, כשמחלקים סיפור כדי לבנות עלילה, צריך לעבור עליו המון, המון פעמים כדי לראות איפה אפשר לתקן ולשנות תוך כדי ההתקדמות, ולראות איך כל החלקים מתאימים אחד לשני. החלק של התכנון הוא מאוד חשוב, וכדאי לך לבנות את הסדר כבר מראש, להבין איפה ואיך אתה מכניס את הטוויסט, ולהצמד לעקרונות הכתיבה, ואפילו לראות איך לשחק איתם כדי ליצור עניין. 

הקיצררררר אני חופרת כאן למרות ש99% כל מה שכתוב כאן בטח לא נכון. אני לא מומחית גדולה בכתיבה או בספרים, זה רק תחביב שלי לשעות הפנאי~ אז אני באמת לא בטוחה שמה שאני חושבת זה בעיות ופתרונות שבטוח תיתקל בהם כשתנסה להכנס לכל אחד מהסגנונות שהצאת בנפרד P: בכל מקרה, גם אם כל מה שרשמתי זה לא נכון - נסה להבין בעצמך מה החסרונות וההיתרונות של כל אחד מהדרכים האלה לכתוב סיפור. זה מאוד תלוי מה הז'אנרים שאתה רוצה ללכת עליהם, ואיזה מן סיפור אתה רוצה לרשום. בהצלחה <:

FIREAREUNUMB?

06/03/2019

אוקי עלה לי עוד תפנית מעניינת מאוד.

בעיקרון זה מה שרציתי שיהיה מאחורי הרעיון של הדמות מספרת למישהו אחר את הסיפור.                                                                         הדמות היא האויב של הבן אדם שהיא מספרת לו. הדמות לא יודע אם החייל מת או חי ולא כלכך אכפת לו הוא רוצה להעביר האלה את הסיפורים והזכרונות, ויותר מזה להוכיח שהוא לא בן אדם רע כמו שרוב העולם חושב. הדמות שמספרת את הכל. היא בעצם בצבא\ארגון\לא יודע מה, לא בחרתי עדיין, האויבים של הארגון\צבא של החייל הפצוע ומה שנותן טוויסט קצת זה שהדמות שמספרת הסיפור היא בצבא\ארגון של הרעים זאת אומרת אלא שעושים את הדברים הרעים כמובן(בסגנון של אור נגד חושך למשל, לא עכשיו נגיד ארה"ב נגד רוסיה שאין באמת רעים וטובים). וכאשר החייל הפצוע הוא בטובים .שתיהם נפגעו במהלך הקרב וננטשו שם בלי ידיעה. אויבים מושבעים שוכבים אחד ליד שני, הדמות לקראת המוות. במהלך הסיפורים מידי פעם יחזרו לאותה סצנה ששתיהם שוכבים פצועים והדמות תיתן רמזים על סופה הטרגי שמתקרב. עדיין לא החלטתי אם הוא פשוט פצוע קשה מידי ושאחרי שיספר את הסיפורים, או שהוא פשוט יתאבד אחרי שיסיים, כי בסוף הסיפורים יבינו עד כמה סופני (המון אנשים שהוא אוהב נהרגו, שמועות שקריות וכל זה) אז החייל. שלא יוציא משפט כל הסיפור. יוציא את המשפט האחרון, הדמות שמספרת (נגיד שככה נקראה לדמות בהודעה הזאתXD) היא בעצם ישות עם תואר שעובר בין אנשים(בעיקרון שהוא מת, יצא לדמות שם די רע עם התואר הזה) ולכן שהוא ימות החייל יקח את התואר הכוחות I DONT KNOW וימשיך את המורשת. אה ושכחתי את הדבר הכי החשוב, רואים את הסיפור מהעיניים של החייל.

בקיצור, די פירטתי המון יחסית לפירוט שעשיתי למעלה אז מן הסתם שיהיה קל לבחור את זה, אני מקווה שפשוט תכנסו לראש שלי ותעזרו לי לבחור אני מנסה לקחת את הפרויקט ברצינות.

אז מה אומרים האפשרות  ההזאתי או את האפשרות שפשוט הדמות שמספרת וזה מהעיניים שלה.

אהאה שכחתי משהו חשוב החסרונות של הרעיון זה שהוא לא יוכל לספר על הרגשות והתחושות. שלדעתי יקחו חלק שוב מאוד בסיפור.           אבל מצד שני זה הרבה יותר מקורי מסתורי ויפה בעיני לכן שוב אני פה XD

 

 

ותודה רבה לכל המגיבים והעוזרים. זה באמת לא מובן מאליו :)