חופיפו

06/05/2018

צוטט: legopart

לדעתי לפני כל העוז רוח לקבל ביקורות.

צריך לחשוב מי הוא הבן אדם העומד מולך, והאם הוא מנוסה מספיק והצליח בחיים בתחום הזה.

אם כן, אז להתייחס לביקורת שלו בצורה יותר משמעותית.

 

צריך לדעת שביקורת שלילית  לפעמים גם תגיע מרועץ ולא יועץ, אז לחשוב פעם על כך.

אחי, זוהי לא רק דעתך, זוהי גם דעתי, דעת אייל (פותח הנושא) ולעוד המון אנשים.
הגיוני שכולם ירצו לקבל ביקורת מאותו אדם שהוא מנוסה מספיק בתחום, מאשר לאחד שהוא לא מנוסה.
זה שאייל לא הוסיף את זה, זה מפני שהוא רצה להתייחס יותר ל"מקבל" ולא ל"נותן" כי גם אם הוא מנוסה מספיק זה לא אומר שלא יהיו לו מילים קשות להעביר בביקורת שלו, על אף שהוא מנוסה בתחום, ומילים קשות יכולים לפגוע ולאכזב כמעט כל אחד.
 

orel2

06/05/2018

אייל, תאמין לי, ידעתי שאם אני אכנס הנה אני לא אצא מפה XD :)
פשוט זה היה מדהים לאורך כל הקריאה, אני לא הלכתי לדקה בשביל כוס מים מרוב שנשאבתי לתוך הנושא הזה, וככל שמתקדמים יותר עם הקריאה זה נעשה הרבה יותר מעניין.

אני רוצה להגיד לך שאתה אחד מבין האנשים הכי האיכותיים והאינטלגנטיים שראיתי כאן באתר הזה.
אתה יודע בצורה מדהימה איך להפוך נושא למעניין, אפילו אם הנושא הזה הוא אשכרה נושא שלא מעניין את האנשים, כי לי ספציפית זה לא מעניין אותי הנושאים האלה, אבל כשאתה כתבת את הנושא הזה אז זה הפך את הנושא לכל כך מעניין ומשמעותי, פשוט למדתי הרבה מהנושא הזה!^^

תמשיך לפתוח עוד נושאים כאלה, ותן לאנשים להרגיש כמה הם צריכים להעריך את עצמם ולא לנסות להוריד מעצמם.

אאאא

06/05/2018

למה כל דבר שאתה כותב מגיע למיליוני לייקים?

babayaga

06/05/2018

צוטט: pyrhe

למה כל דבר שאתה כותב מגיע למיליוני לייקים?

 כי בסופו של דבר אין אף אחד שבאמת מסביר ומדבר על זה, למרות שאנחנו מקבלים ביקורת כל הזמן ומכל מקום.הוא עשה מעשה חשוב (:

אאאא

06/05/2018

צוטט: Liel chan

 כי בסופו של דבר אין אף אחד שבאמת מסביר ומדבר על זה, למרות שאנחנו מקבלים ביקורת כל הזמן ומכל מקום.הוא עשה מעשה חשוב (:

לא קשור רק למה להשיחת מוטיבציה המדהימה שהוא עשה פה

אלה לכל דבר שהוא כותב

 

babayaga

06/05/2018

צוטט: pyrhe

לא קשור רק למה להשיחת מוטיבציה המדהימה שהוא עשה פה

אלה לכל דבר שהוא כותב

 

אוהבים את אייל ¯\_(ツ)_/¯

אאאא

06/05/2018

צוטט: Liel chan

אוהבים את אייל ¯\_(ツ)_/¯

כישרון הילד

elya

07/05/2018

צוטט: jemes

וואו
דבר ראשון כל הכבוד לך אייל על הרעיון לפתוח נושא כזה-זה יכול לעזור להרבה מעוד אנשים
דבר שני-כל השנה הבי"ס ניסה להסביר ולימד אותי(ביחד איתי את כל השכבה שלי) איך לקבל ביקורת-אבל עכשיו אני מבין שזה לא הספיק לי כי מה שאתה כתבת מאוד הוסיף לי על כל מה שחפרו לי על זה במשך השנה
אני בטוח שזה יעזור לי בהמשך השנים
תודה לך:)

וואו, איזה כיף לשמוע ^^ אני שמח מאוד לשמוע שהנושא הזה עזר לך והוסיף לך הרבה.
תודה לך ג'יימסון :)

צוטט: SHAY-TOHAMI

נהניתי לקרוא, ח''ח אייל!

תודה רבה שי :) שמח לשמוע שנהנית!^^

צוטט: legopart

לדעתי לפני כל העוז רוח לקבל ביקורות.

צריך לחשוב מי הוא הבן אדם העומד מולך, והאם הוא מנוסה מספיק והצליח בחיים בתחום הזה.

אם כן, אז להתייחס לביקורת שלו בצורה יותר משמעותית.

 

צריך לדעת שביקורת שלילית  לפעמים גם תגיע מרועץ ולא יועץ, אז לחשוב פעם על כך.

ידידי היקר אני מסכים איתך וזוהי גם הדעה שלי, שים לב שכתבתי בנושא שזה גם "תלוי" מי נותן את הביקורת, שזה מכליל גם אחד שהוא בעל ניסיון מן הסתם, אך חשוב להבין שגם אם הוא בעל ניסיון זה לא פוטר אותו מלהיות בעל לשון עולבת, ולכן המשכתי עם הכתיבה בלי לעצור ולדבר עליו, כי כשאמרתי חדי לשון התכוונתי גם אליו. 

לגבי מה שכתבת בשורה האחרונה, אתה אכן צודק! יש אנשים שהם יפעלו לרעה והם באמת ממש יזלזלו, ותאמין לי הביקורת הזו שלהם אפילו אם הם בעלי ניסיון " היא לא שווה פרוטה!" כי אנשים כאלו כל מה שהם מחפשים זה רק לשבור ולהשפיל את האנשים מכל מיני סיבות מעוררי סלידה, אין אפילו דבר אחד טוב להגיד עליהם. אדם שהוא חד לשון, אפילו עם המילים שלו קשות בביקורת שלו עדיין יש לו כוונה טובה, הוא עושה את זה על מנת שאנשים יבינו איפה הם נמצאים. אבל אדם שכל כוונתו היא לבוא ולהשפיל ועוד לגרום לאנשים לאבד את הערך שלהם אני בספק אם אפשר לקרוא לו בכלל "אדם" ועל אחת כמה וכמה על הביקורת שלו שהיא שווה לפח וחסרת ערך לחלוטין.

 

elya

07/05/2018

צוטט: orel2

אייל, תאמין לי, ידעתי שאם אני אכנס הנה אני לא אצא מפה XD :)
פשוט זה היה מדהים לאורך כל הקריאה, אני לא הלכתי לדקה בשביל כוס מים מרוב שנשאבתי לתוך הנושא הזה, וככל שמתקדמים יותר עם הקריאה זה נעשה הרבה יותר מעניין.

אני רוצה להגיד לך שאתה אחד מבין האנשים הכי האיכותיים והאינטלגנטיים שראיתי כאן באתר הזה.
אתה יודע בצורה מדהימה איך להפוך נושא למעניין, אפילו אם הנושא הזה הוא אשכרה נושא שלא מעניין את האנשים, כי לי ספציפית זה לא מעניין אותי הנושאים האלה, אבל כשאתה כתבת את הנושא הזה אז זה הפך את הנושא לכל כך מעניין ומשמעותי, פשוט למדתי הרבה מהנושא הזה!^^

תמשיך לפתוח עוד נושאים כאלה, ותן לאנשים להרגיש כמה הם צריכים להעריך את עצמם ולא לנסות להוריד מעצמם.

וואו, תודה רבה לך אוראל^^

לא ציפיתי בכלל שאני אקבל תגובה כזו לול, תודה לך על המחמאות ^_^
ואני כל כך שמח לשמוע שלמדת מהנושא הזה, גם אם זה דבר אחד או שניים, בשבילי זה הכל! באמת אין לי משהו יותר כיף מלשמוע שאנשים לוקחים את המסרים החשובים שאני כותב לאורח חייהם!^^

צוטט: pyrhe

למה כל דבר שאתה כותב מגיע למיליוני לייקים?

קודם כל אחי היקר לא כל דבר שאני כותב מגיע להמון לייקים, אני לא כוכב לול P:
דבר שני - זה שהם נותנים לי הרבה לך תשאל אותם מהי הסיבה המיסתורית שלהם, מאיפה לי לדעת חח?

Angel

07/05/2018

נורא נהנתי לקרוא, אתה כותב מדהים!

elya

07/05/2018

צוטט: Angel

נורא נהנתי לקרוא, אתה כותב מדהים!

תודה רבה :) שמח לשמוע שנהנית ^^

o.p.o.v

08/05/2018

קודם כל הכתיבה שלך נעימה לעין ורציפה ^^ .

דבר שני זה נושא די נטול מחלוקת אז בחירה טובה לכתיבה לאחר הרבה זמן שנעלמת מה עוד שסיכמת אותו בצורה טובה !

עכשיו אני רוצה לחדד משהו ברשותך למרות שהתייחסת אליו אבל בכל זאת אני מרגיש צורך: קודם כל לכל המבקרים הסידרתיים למינהם ביקורת זה כלי אכזרי, במיוחד באינטרנט כשאנחנו לא יודעים מי מאחורי המסך וקל לנו לשפוט.. דבר שני אני מאוד מאמין במשפטים  " כל הפוסל במומו פוסל" , "קשוט עצמך ואח"כ תקשוט אחרים" (מושג שאול מארמית שאומר בתרגום חופשי תתקן את עצמך ואח"כ תתקן אחרים) ו- "אין אדם רואה נגעי עצמו".. מאוד קל לנו, לי ולכולם לשפוט אנשים בלי רגע מחשבה, בלי לנסות ולהבין את הסיטואציה של האדם שמקבל את הביקורת.

 לכן אני חושב שביקורת זה כלי הכרחי שהרי גם אני הייתי רוצה שיבקרו אותי על דברים כדי שאעשה אותם נכון או יותר טוב, אבל כמו שהייתי רוצה שהביקורת  כלפיי תגיע אחרי מחשבה: האם נכון לומר? האם הסיטואציה מתאימה להערות? וכמובן בלי שינמיכו אותי ויעשו אותי טועה וקטן, כך אני אשתדל אם יש לי הכרח להביע ביקורת למישהו להשמיע אותה תוך שמירה על הכבוד של מי שמולי גם אם זה אומר להוריד קצת מכבודי ^^ 

אז סתם ככה כמה כללים שלי לביקורת:

א. תמיד לחשוב האם יש דרך אחרת, זאת אומרת אני יכול לבוא מכיוון אחר שלא יראה כביקורת כלפי אותו אחד, למשל המשל שלך לצייר נניח והייתי רואה טעות ואני רוצה להעיר נניח והציור נקרא "אור יום" ויש אווירה חשוכה, אני יכול לומר "הי זה יום או לילה? חי חי.." אני יכול לומר "הציור חשוך מידי לטעמי" או שאני יכול לבוא הפוך על הפוך ולשאול את הצייר "הציור ממש יפה מזכיר לי את השקיעה במקום זה וזה.." ואז קודם כל החמאתי לו מה שלא יגרום לו להיכנס למגננה ודבר שני גרמתי לו להבין בעקיפין שהשם לא מתאים.

ב. איך הייתי רוצה שיעירו לי..

ג. האם ישמעו לי? כי לפעמים עדיף לשתוק..

ד.לבוא ממקום של שווה בשווה ולא מתנשא כי אף אחד לא אוהב שפוגעים בכבוד שלו..

וואי חפרתי אמאלה חחח כבר אמרתי שזה אחלה נושא? P;

Nir

08/05/2018

אייל, אפשר לשאול אותך שאלה לרגע?

elya

08/05/2018

צוטט: o.p.o.v

קודם כל הכתיבה שלך נעימה לעין ורציפה ^^ .

דבר שני זה נושא די נטול מחלוקת אז בחירה טובה לכתיבה לאחר הרבה זמן שנעלמת מה עוד שסיכמת אותו בצורה טובה !

עכשיו אני רוצה לחדד משהו ברשותך למרות שהתייחסת אליו אבל בכל זאת אני מרגיש צורך: קודם כל לכל המבקרים הסידרתיים למינהם ביקורת זה כלי אכזרי, במיוחד באינטרנט כשאנחנו לא יודעים מי מאחורי המסך וקל לנו לשפוט.. דבר שני אני מאוד מאמין במשפטים  " כל הפוסל במומו פוסל" , "קשוט עצמך ואח"כ תקשוט אחרים" (מושג שאול מארמית שאומר בתרגום חופשי תתקן את עצמך ואח"כ תתקן אחרים) ו- "אין אדם רואה נגעי עצמו".. מאוד קל לנו, לי ולכולם לשפוט אנשים בלי רגע מחשבה, בלי לנסות ולהבין את הסיטואציה של האדם שמקבל את הביקורת.

 לכן אני חושב שביקורת זה כלי הכרחי שהרי גם אני הייתי רוצה שיבקרו אותי על דברים כדי שאעשה אותם נכון או יותר טוב, אבל כמו שהייתי רוצה שהביקורת  כלפיי תגיע אחרי מחשבה: האם נכון לומר? האם הסיטואציה מתאימה להערות? וכמובן בלי שינמיכו אותי ויעשו אותי טועה וקטן, כך אני אשתדל אם יש לי הכרח להביע ביקורת למישהו להשמיע אותה תוך שמירה על הכבוד של מי שמולי גם אם זה אומר להוריד קצת מכבודי ^^ 

אז סתם ככה כמה כללים שלי לביקורת:

א. תמיד לחשוב האם יש דרך אחרת, זאת אומרת אני יכול לבוא מכיוון אחר שלא יראה כביקורת כלפי אותו אחד, למשל המשל שלך לצייר נניח והייתי רואה טעות ואני רוצה להעיר נניח והציור נקרא "אור יום" ויש אווירה חשוכה, אני יכול לומר "הי זה יום או לילה? חי חי.." אני יכול לומר "הציור חשוך מידי לטעמי" או שאני יכול לבוא הפוך על הפוך ולשאול את הצייר "הציור ממש יפה מזכיר לי את השקיעה במקום זה וזה.." ואז קודם כל החמאתי לו מה שלא יגרום לו להיכנס למגננה ודבר שני גרמתי לו להבין בעקיפין שהשם לא מתאים.

ב. איך הייתי רוצה שיעירו לי..

ג. האם ישמעו לי? כי לפעמים עדיף לשתוק..

ד.לבוא ממקום של שווה בשווה ולא מתנשא כי אף אחד לא אוהב שפוגעים בכבוד שלו..

וואי חפרתי אמאלה חחח כבר אמרתי שזה אחלה נושא? P;

קודם כל - תודה לך על שטרחת לכתוב תגובה כזו ועוד לסדר אותה שתהיה נעימה לעין, אני באמת מעריך את זה מאוד ^^
ושנית - סורי שלא עניתי לך אתמול כשעוד ראיתי את התגובה שלך, פשוט כבר אמרתי לך את זה בפרטי שלא הרגשתי טוב P:

נקודה ראשונה -
אני ארצה קודם להתייחס לגבי זה: "ביקורת זה כלי אכזרי, במיוחד באינטרנט כשאנחנו לא יודעים מי מאחורי המסך וקל לנו לשפוט"
אתה צודק ואני מסכים איתך, אבל באמצעות האינטרנט אנשים יכולים לפרט ולפרט בנחת כמה שבא להם, מה טוב בזה?! שאם מישהו ירצה לקבל ביקורת אז הנותן יכול לפרט לו כמה שבא לו בניגוד לדיבור שהוא פחות מפרט, והמקבל יבין איפה הוא בדיוק צריך לתקן וכמה.
כמובן שלקחתי בחשבון שהחיסרון הוא לא קטן, הרי אנשים מרגישים חופשיים כאשר הם נמצאים מאחורי מסך המחשב, מה שנותן להם את היכולת להגיד מה שהם רוצים וזה אכן יכול להיות אכזרי, אך חשוב להבין שיש בזה גם היתרון אף שהחיסרון שבזה הוא גדול.

נקודה שנייה -
טוב שהעלת שביקורת צריכה להיעשות לאחר מחשבה, כי אנחנו המון פעמים לא מבינים את הסיטואציה של הבן אדם, ובמיוחד שזה מאחורי מסך המחשב, אנחנו כלל לא יודעים מה הבעת פניו לביקורת שהוא קיבל, ובנוסף על כך אנחנו גם לא יודעים כמה רגיש הבן אדם הזה, הרי הוא יכול להיפגע ולהוריד מעצמו את המוטיבציה במהירות, ולכן אנחנו צריכים להיזהר ולשים לב במה שאנחנו כותבים לו, לכתוב לו את הביקורת בצורה נעימה בלי מילים קשות, אף על פי שאנחנו לא יודעים מי רגיש ומי לא, מה שכן כמעט כולם יכולים להיפגע מביקורת עולבת.

 נקודה שלישית -
לגבי הכללים, כולם רוצים לקבל ביקורת כדי לדעת איפה הם נמצאים ולהמשיך משם הלאה. אני לא חושב שהוא צריך להוסיף גם באיזו צורה הוא רוצה שיעירו לו, הנותן (המבקר) צריך לדעת ולהבחין שהביקורת שלו תעבור בנחת למקבל, כי אם נעשה לרגע סיטואציה הפוכה שהמבקר הוא המקבל, גם הוא היה נפגע כאשר הוא היה מקבל ביקורת לא נעימה, ולכן אדם צריך לדעת מה ששנוא עליו אל יעשה לאחר (לחברו, אלך לפי המשפט שלא תיכעס עליי P: )

אני מוכרח לומר שאהבתי מאוד את כללים א-ד ^^
ושוב תודה רבה לך שכתבת את התגובה הזו, צורת הכתיבה שלך נהדרת.

אמרת את זה רק בשורה התחתונה ביותר שזה אחלה נושא לול P:

צוטט: Nir

אייל, אפשר לשאול אותך שאלה לרגע?

כמובן אחי ^^ תרגיש חופשי לשאול אותי מה שאתה רוצה, תתעלם ממני ואל תבקש ממני רשות לשאול לול :)

 

Nir

08/05/2018

צוטט: elya

קודם כל - תודה לך על שטרחת לכתוב תגובה כזו ועוד לסדר אותה שתהיה נעימה לעין, אני באמת מעריך את זה מאוד ^^
ושנית - סורי שלא עניתי לך אתמול כשעוד ראיתי את התגובה שלך, פשוט כבר אמרתי לך את זה בפרטי שלא הרגשתי טוב P:

נקודה ראשונה - אני ארצה קודם להתייחס לגבי זה: "ביקורת זה כלי אכזרי, במיוחד באינטרנט כשאנחנו לא יודעים מי מאחורי המסך וקל לנו לשפוט"
אתה צודק ואני מסכים איתך, אבל באמצעות האינטרנט אנשים יכולים לפרט ולפרט בנחת כמה שבא להם, מה טוב בזה?! שאם מישהו ירצה לקבל ביקורת אז הנותן יכול לפרט לו כמה שבא לו בניגוד לדיבור שהוא פחות מפרט, והמקבל יבין איפה הוא בדיוק צריך לתקן וכמה.
כמובן שלקחתי בחשבון שהחיסרון הוא לא קטן, הרי אנשים מרגישים חופשיים כאשר הם נמצאים מאחורי מסך המחשב, מה שנותן להם את היכולת להגיד מה שהם רוצים וזה אכן יכול להיות אכזרי, אך חשוב להבין שיש בזה גם היתרון אף שהחיסרון שבזה הוא גדול.

נקודה שנייה - טוב שהעלת שביקורת צריכה להיעשות לאחר מחשבה, כי אנחנו המון פעמים לא מבינים את הסיטואציה של הבן אדם, ובמיוחד שזה מאחורי מסך המחשב, אנחנו כלל לא יודעים מה הבעת פניו לביקורת שהוא קיבל, ובנוסף על כך אנחנו גם לא יודעים כמה רגיש הבן אדם הזה, הרי הוא יכול להיפגע ולהוריד מעצמו את המוטיבציה במהירות, ולכן אנחנו צריכים להיזהר ולשים לב במה שאנחנו כותבים לו, לכתוב לו את הביקורת בצורה נעימה בלי מילים קשות, אף על פי שאנחנו לא יודעים מי רגיש ומי לא, מה שכן כמעט כולם יכולים להיפגע מביקורת עולבת.

 נקודה שלישית - לגבי הכללים, כולם רוצים לקבל ביקורת כדי לדעת איפה הם נמצאים ולהמשיך משם הלאה. אני לא חושב שהוא צריך להוסיף גם באיזו צורה הוא רוצה שיעירו לו, הנותן (המבקר) צריך לדעת ולהבחין שהביקורת שלו תעבור בנחת למקבל, כי אם נעשה לרגע סיטואציה הפוכה שהמבקר הוא המקבל, גם הוא היה נפגע כאשר הוא היה מקבל ביקורת לא נעימה, ולכן אדם צריך לדעת מה ששנוא עליו אל יעשה לאחר (לחברו, אלך לפי המשפט שלא תיכעס עליי P: )

אני מוכרח לומר שאהבתי מאוד את כללים א-ד ^^
ושוב תודה רבה לך שכתבת את התגובה הזו, צורת הכתיבה שלך נהדרת.

אמרת את זה רק בשורה התחתונה ביותר שזה אחלה נושא לול P:

כמובן אחי ^^ תרגיש חופשי לשאול אותי מה שאתה רוצה, תתעלם ממני ואל תבקש ממני רשות לשאול לול :)

 

זוהי לא שאלה שמופנית לנושא, אלא אני מסוקרן לדעת מאיפה מצאת לעצמך זמן בלכתוב נושא ארוך שכזה חח, אתה בצבא לא? 

elya

08/05/2018

צוטט: Nir

זוהי לא שאלה שמופנית לנושא, אלא אני מסוקרן לדעת מאיפה מצאת לעצמך זמן בלכתוב נושא ארוך שכזה חח, אתה בצבא לא? 

זה לא שהיה לי באמת זמן לכתוב פה את הנושא הזה בבת אחת, אני אגיד לך מה עשיתי, במקום לחכות שאני אחזור הביתה מהצבא ואכתוב את הכל במחשב אני פשוט כתבתי את זה על דף בצבא קודם לפני, ככה שיהיה כבר מוכן :) כי אין לי זמן להתחבר לפה דרך המחשב שיש לי בצבא ולכתוב את הנושא הזה (אני הרוב מתחבר לפה דרך הפלאפון, עכשיו אני מדבר איתך דרך הפלאפון) אני רק אחרי שסיימתי לכתוב את הכל בדף אז העתקתי את זה לפה בזמני הפנוי במחשב.

bravo six

08/05/2018

אהבתי :) הנושא והדוגמה היו מאוד מסקרנים ומעניינים, כמצופה מאייל^^

elya

08/05/2018

צוטט: bravo six

אהבתי :) הנושא והדוגמה היו מאוד מסקרנים ומעניינים, כמצופה מאייל^^

תודה רבה אחי :) שמח מאוד לשמוע שנהנית ^^

amit

29/10/2018

כל כך באלי לראות עוד אשכולות כאלה :(

elya

29/10/2018

צוטט: amit

כל כך באלי לראות עוד אשכולות כאלה :(

אם כבר הקפצת לי את האשכול הזה, אז אני אנצל אותו לעידכון שיש לי בשבילך, ולכל מי שרוצה לדעת.

חבר'ה, אני מתכוון להוציא, אף על פי שזה לא יקרה בזמנים הקרובים בעקבות לחצי זמן אישיים את החלק השני של הנושא הזה (חלק המשך) אני כמובן לא אדבר אתכם על אותו נושא, אלא זה יהיה נושא אחר, אך הוא יהיה קשור ודומה מאוד מכמה היבטים אל הנושא הזה. הוא יהיה נושא שהפעם ידבר על כל אחד מאיתנו מבלי יוצא מן הכלל, כולל אותי P:

אז יהיו מעודכנים חבריה. מקווה שאוכל להאיץ עניינים, גם כשאני עובד במקביל על עוד משהו (כתיבה) בנוסף לזה ^^