elya

03/05/2018

שלום וברכה לכולם!
שמי הוא אייל למי שלא יודע או זוכר, ותאמת עבר כל כך הרבה זמן מאז הנושא האחרון שלי כאן בתקופה ההיא שהייתי עוד חבר צוות כאן, ולאחר ימים אחדים גמלה בליבי ההחלטה לפתוח נושא שאולי יכול לעזור להרבה אנשים כאן, משהו שאולי אני יכול לתת מעצמי אל האחרים, זוהי לפחות תכלית הנושא הזה.
אני רק רוצה להדגיש לפני שאתחיל במלאכה, שנושא זה כלל לא מתאים לכל הקהילה כאן, ולכן מי שיודע שהנושא הזה לא מדבר אליו אין טעם שיקרא את הכל פה, והוא כמובן מוזמן לצאת חופשי מהנושא שלי, אך למי שהנושא הזה כן מדבר אליו - מומלץ בחום שיקרא את הנושא הזה, כי לפי דעתי זה מאוד יעזור לו ולעוד הרבה אנשים כמוהו שצריכים לקרוא את מה שאני עומד לכתוב פה. אז כעת - בואו נתחיל חברים, כי הזמן שלי קצר כאן והמלאכה מרובה.


אתחיל בכך שידוע וברור לכל אחד מאיתנו שאין אף אדם בכדור שלנו שלא קיבל אף ביקורת בחייו, הרי כולנו בודאי במהלך חיינו קיבלנו ימבה של ביקורות, שאת חלקן שכחנו, ואת חלקן אנחנו עדיין זוכרים אותן. ביקורות תמיד נקבל בכל מקום שנחליט להיות, זה ממש לא משנה איפה אנחנו נמצאים, אך השאלה האמיתית שלי כאן, אשר אעסוק בה מכאן והלאה היא "מה תהיה התגובה של אותו אחד שהעבירו עליו ביקורת?!" בואו נסכם חבר'ה שזה יכול להתפרס על כמה אפשרויות: זה יכול ללמד אותו, זה יכול להכעיס אותו, יכול לפגוע בו, יכול לאכזב אותו, ועוד. אבל זה גם תלוי מי נותן את הביקורת, ובאיזו גישה הוא משתמש על מנת להעביר את הביקורת שלו, כי אם הוא יותר מדי חד לשון, אז בטח זה יכול לפגוע ולאכזב את אותו אחד שיקבל ביקורת כזו, ולגמרי אפשר להבין אותו לגבי זה, הרי זה לא קל לקבל ביקורת כזו לאחר דרך שאותו אחד עשה, כי לו באופן אישי זה יכול להיראות כאילו הוא כישלון, כאילו אין לו שום סיכוי להשיג את מטרתו בשום דרך אפשרית.
תרשו לי רגע לספר לכם סיפור קצרצר, ועל הסיפור הזה יתבסס כל הפואנטה של הכתיבת יד הזו.
 
היו היה בחור שלמד ציור.
שלוש שנים השקיע, התמיד, קרע תעצמו, עד שיגיע לסוף, זהו הרגע האחרון שהוא רוצה לראות את היכולות שלו באמת.
והוא צייר ציור מדהים, שלושה מטרים על שלושה מטרים קנבס.
שם אותו באיזה קניון מפואר וכתב למטה: "אני צייר מתחיל, אני מעוניין לקבל ביקורת על הציור שלי, יש פה עט שחור למקרה ואם מישהו יראה משהו בעייתי בציור, כל אחד ומה שהוא מבין, אז שיסמן איקס על המקום הבעייתי."
הוא השאיר שם את הציור וחזר למחרת, וכשהוא חוזר למחרת הוא רואה שכל הציור שלו מלא באיקסים.
אוווו ההוא נכנס למשבר שכזה, בא למורה שלו אומר לו, כנראה שעתידי לא בציור, התחיל לספר לו את כל מה שקרה. אומר לו המורה: "אין לך על מה להישבר ידידי, בוא איתי!" הוא לקח את הציור ואמר לו: "תצייר את אותו ציור עד כמה שאפשר." 
אני עוצר רגע כאן לכמה רגעים ואני אומר לכם, סתם להשכלה כללית.
מה עולה יותר: הציור הכי יקר בעולם או התצלום הכי יקר בעולם?! אני ראיתי את שניהם ואגיד לכם שהציור הוא הרבה יותר יקר.
הציור היקר ביותר בעולם - עולה בסביבות 42 מיליון דולר, והתצלום היקר ביותר בעולם - עולה ונע בסביבות 3 וחצי מיליון דולר.
ועכשיו אני שואל למה זה, למה על ציור אנשים ישלמו עליו הרבה יותר, ועל תצלום שהוא לא פחות יפה או אולי אפילו יותר אנשים ישלמו פחות?! זה מכיוון שציור הרבה יותר קשה להפיק, אתה כמעט לא יכול לצייר ציור אחרי ציור אותו דבר, זה בלתי אפשרי. תצלום בלי לפגוע באף אחד, אבל יש לך את הציוד הנכון, את המקום הנכון, את הרגע הנכון, ואת הנוף הנכון. אתה עוד תוכל להוציא צילום טוב. אבל ציור הוא בהרבה יותר קשה, מעריכים מה שהולך קשה, תזכור, מה שהלך לך קשה בחיים והתאמצת, התגברת, שאפת, עוד ישלמו לך על זה הרבה יותר ויעריכו את זה הרבה יותר.
וכעת רבותיי, בואו נחזור לבחור שלנו.
ידידינו מצייר את אותו ציור כפי שהמורה אמר, הם ניגשים לקניון אחר, שמים את הציור שוב פעם, וכותבים למטה: "אני צייר מתחיל, כמו מקודם, אני מעוניין לקבל ביקורת על הציור שלי" אך בניגוד לפעם הראשונה, הוא לא כותב: "אם אתם רואים משהו בעייתי סמנו איקס" אלא אני משאיר פה סט צבעים כאשר מישהו יראה משהו בעייתי ושיתקן את זה.
למחרת הוא מגיע, אף אחד לא נגע בציור, יומיים לאחר מכן הוא מגיע, אף אחד לא נגע בציור, שבוע-שבועיים הוא מגיע, ואף אחד לא נגע בציור. הוא ניגש למורה, אומר לו איך זה יכול להיות? זה אותם ציוריים כמעט. 
ואז אמר לו המורה, תקשיב כלל ידידי: "להגיד מה לא בסדר כולם יודעים, לסמן מה לא טוב כולם מומחים, אבל לתקן "בעצמם" לא בהכרח כולם."

אני אומר את זה לנו, מכיוון שלפעמים אנחנו רוצים להישתפר, מנסים, ואז מתחילים אותם אנשים לתת לנו ביקורת: "אתה לא בסדר, למה אתה ככה? אתה איך עשית?" וזה למען האמת שובר אותנו. לתקן אותנו אף אחד אולי לא יוכל. אנחנו צריכים לא להישבר מביקורת, לקחת את זה כאל ביקורת בונה. אדרבה, העירו לי? בסדר. מבחינתי זו נקודה אדומה, נקודה חשובה, אולי אני יכול להישתפר, אבל בטח לא להישבר מזה. 

אל תישברו מצד ביקורת, ושתדעו שבכל נקודה שנראית לנו חריפה לעיניינו היא עוד עשויה להביא לנו תועלת.
תודה רבה לכל מי שקרא, יום טוב לכולם!^^

 

 

חופיפו

03/05/2018

אני ממש נהנתי לקרוא את כל זה^^ פתח עוד נושאים כאלה כשיהיה לך זמן, זה יעזור להרבה אנשים כאן D:
 

AltairChan

03/05/2018

אני יכולה ללמוד משהו מכל זה, תודה לך ^^

נהנתי מאוד לקרוא, אתה כותב נהדר!

Nir

03/05/2018

אייל, האחד שצריך לקבל כאן ביקורת זה אתה, מה זה אמור להביע שאתה כותב: "נושא שאולי יכול לעזור להרבה אנשים כאן" מזה אולי?
לי זה עזר מאוד מאוד, תודה רבה לך על השיחה הזאת!^^

אגב, אני חייב לומר לך שאתה כותב נפלא! מה שמשאיר רושם לקרוא את הנושא הזה :) 

the black kitty

03/05/2018

אייל יא אלוף  ריגשת ואני בעד ^^

SharinganSensei

03/05/2018

שמע ראיתי את כמות הטקסט ולא ממש רציתי לקרוא
אבל אני שמח שקראתי תודה שלקחת את הזמן לרשום את זה

elya

03/05/2018

צוטט: חופיפו

אייל, אתה גאון!
אני ממש נהנתי לקרוא את כל זה^^ פתח עוד נושאים כאלה כשיהיה לך זמן, זה יעזור להרבה אנשים כאן D:

דרך אגב, אתה גם כותב נורא יפה!^^
 

תודה רבה לך :)
ואני אחשוב על זה, נראה אם אוכל.

צוטט: AltairChan

אני יכולה ללמוד משהו מכל זה, תודה לך ^^

נהנתי מאוד לקרוא, אתה כותב נהדר!

שמח לשמוע שלמדת משהו מכל מה שכתבתי כאן חח :)
ותודה רבה לך!^^

צוטט: Nir

אייל, האחד שצריך לקבל כאן ביקורת זה אתה, מה זה אמור להביע שאתה כותב: "נושא שאולי יכול לעזור להרבה אנשים כאן" מזה אולי?
לי זה עזר מאוד מאוד, תודה רבה לך על השיחה הזאת!^^

אגב, אני חייב לומר לך שאתה כותב נפלא! מה שמשאיר רושם לקרוא את הנושא הזה :) 

 אני חושב שאני יכול להכניס תביקורת הזו לרשימת הביקורות הכי טובות שקיבלתי בחיים שלי!
שמחתי לשמוע את זה, ותודה רבה לך!^^

צוטט: the black kitty

אייל יא אלוף  ריגשת ואני בעד ^^

:sunglasses::grin:

צוטט: SharinganSensei

שמע ראיתי את כמות הטקסט ולא ממש רציתי לקרוא
אבל אני שמח שקראתי תודה שלקחת את הזמן לרשום את זה

שמח שבכל זאת החלטת לקרוא.
ותודה גם לך ידידי ^^

 

.

RIN CHAN

03/05/2018

איילללל אין לי מילים השיחה הזאת כל אחד צריך לקורא מכיוון שכולם נותנים ומקבלים ביקורת ולא תמיד יודעים איך לתת אותה ואיך לקבל אותהה....וזה שיחה חשובה לדעתי מאד....במיוחד עם חילוקי הדעות באתר עכשיו....ובארץ שלנו....אותי אישית זה עודד מאד מה שכתבת גם כי אני נמצאת באומנות ולא תמיד זה קל לצייר ולהשקיע וזה מילים שבדיוק הייתי צריכה לשמוע דבר נוסף אני חושבת שהעברת את המוסר בצורה יוצאת דופן שנכנסת ללב ושהכנסת פה כמה משפטים חזקים מאד שנאמרו כבר על ידי חכמים קדומים..

אני מקווה שכולם ילמדו ממך ומהנושא הזה איך להעביר ביקורת בצורה בונה ויפה ושאחרים ילמדו לקבל ביקורת ולהקשיב לה ולדעת איפה ליישם אותה בלי לרדת במוטיבציהה...

 

 

 

maki

04/05/2018

וואי, בדיוק היום קיבלתי ביקורת לא נעימה, אני פשוט כל כך מופתעת לראות את הנושא הזה פתאום, ועוד הנושא הזה נפתח היום, לגמרי הפתיע אותי!^^

תודה רבה לך אייל על הנושא הזה!^^ זה בהחלט עזר לי מאוד והחזיר לי את המוטיבציה בחזרה D:
אני פשוט מודה לך על השיחה המקסימה הזו, זה לגמרי לא מובן מאליו שאתה טרחת לעשות את זה מזמנך היקר והעמוס, וזאת על מנת לעזור לאנשים להבין שבכל בור שניתקלו במהלך חייהם, דבר שריסק להם את המוטיבציה, וגרם להם לחשוב שאין ביכולתם את היכולת להמשיך קדימה, זהו עוד לא סוף שלהם, הם עוד יכולים להחזיר לעצמם את המוטיבציה, ולהבין שלא כל אחד יכול לעשות את מה שהם יכולים לעשות.

Shunēru san

04/05/2018

תודה לך זה כל מה שאני יכול להגיד

Itay

04/05/2018

שירבו עוד אנשים כמוך, אייל.

אנימה בדם

04/05/2018

וואו שהתחלתי לקרוא את זה לא הצלחתי להפסיק זה היה מדהים,

זה מראה עד כמה ביקורת יכולה להשפיע לא משנה מי אתה. אך ביקורת היא רק מילים לטובה או לרעה,

לפעמים ביקורת עוזרת ולפעמים ביקורת שוברת אותך זה לא קל...

חשוב להבין מתי צריך לקחת את הביקורת עליך ללב ומתי לשחרר אותה כאילו היא לא הייתה קיימת.

הפוסט הזה לימד אותי הרבה אז תודה לך!!

Neymar

04/05/2018

אני אחד שלא נפגע מביקורת ואני לא מצייר בשביל הביקרות וזה לא מעניין אותי מה יגידו אלה אני מצייר  בשביל  הכיף וגם ככה אני לא מחפש להיות צייר 

בקשר לנושא אני מסכים איתך 

elya

04/05/2018

צוטט: RIN CHAN

איילללל אין לי מילים השיחה הזאת כל אחד צריך לקורא מכיוון שכולם נותנים ומקבלים ביקורת ולא תמיד יודעים איך לתת אותה ואיך לקבל אותהה....וזה שיחה חשובה לדעתי מאד....במיוחד עם חילוקי הדעות באתר עכשיו....ובארץ שלנו....אותי אישית זה עודד מאד מה שכתבת גם כי אני נמצאת באומנות ולא תמיד זה קל לצייר ולהשקיע וזה מילים שבדיוק הייתי צריכה לשמוע דבר נוסף אני חושבת שהעברת את המוסר בצורה יוצאת דופן שנכנסת ללב ושהכנסת פה כמה משפטים חזקים מאד שנאמרו כבר על ידי חכמים קדומים..

אני מקווה שכולם ילמדו ממך ומהנושא הזה איך להעביר ביקורת בצורה בונה ויפה ושאחרים ילמדו לקבל ביקורת ולהקשיב לה ולדעת איפה ליישם אותה בלי לרדת במוטיבציהה...

 

 

 

איזה מילים! שילמדו ממך לא ממני P:
אני שמח לשמוע שאת חושבת ככה, ויותר משמח לשמוע שהשיחה הזו עודדה אותך :)
תודה רבה לך רינג!^^

צוטט: maki

וואי, בדיוק היום קיבלתי ביקורת לא נעימה, אני פשוט כל כך מופתעת לראות את הנושא הזה פתאום, ועוד הנושא הזה נפתח היום, לגמרי הפתיע אותי!^^

תודה רבה לך אייל על הנושא הזה!^^ זה בהחלט עזר לי מאוד והחזיר לי את המוטיבציה בחזרה D:
אני פשוט מודה לך על השיחה המקסימה הזו, זה לגמרי לא מובן מאליו שאתה טרחת לעשות את זה מזמנך היקר והעמוס, וזאת על מנת לעזור לאנשים להבין שבכל בור שניתקלו במהלך חייהם, דבר שריסק להם את המוטיבציה, וגרם להם לחשוב שאין ביכולתם את היכולת להמשיך קדימה, זהו עוד לא סוף שלהם, הם עוד יכולים להחזיר לעצמם את המוטיבציה, ולהבין שלא כל אחד יכול לעשות את מה שהם יכולים לעשות.

יאייי שמח שפתחתי את הנושא הזה ברגע הנכון, כנראה היקום רוצה לרמוז לך שאת בידיים טובות^^
ואיזה יופי, אני כל כך שמח לשמוע שחזר לך המוטיבציה, אל תתרגשי אף פעם מביקורת, תקחי את זה כביקורת בונה על אף המילים הקשות, הרי לא כל אחד בעולם יכול לעשות את מה שאת יכולה לעשות, וזוהי הסיבה שאת לא צריכה לקחת את זה קשה לליבך :)

תודה רבה לך מעיינוש, ואין בעד מה!^^

צוטט: Shunēru san

תודה לך זה כל מה שאני יכול להגיד

והתודה הזו מספיקה לי, לא צריך יותר מזה :)
אין על מה!^^ 

צוטט: Itay

שירבו עוד אנשים כמוך, אייל.

איתי ידידי, נראלי שהחמאת לי יותר מדי חח, אבל אני מעריך את זה מאוד :smile_cat:

צוטט: אנימה בדם

וואו שהתחלתי לקרוא את זה לא הצלחתי להפסיק זה היה מדהים,

זה מראה עד כמה ביקורת יכולה להשפיע לא משנה מי אתה. אך ביקורת היא רק מילים לטובה או לרעה,

לפעמים ביקורת עוזרת ולפעמים ביקורת שוברת אותך זה לא קל...

חשוב להבין מתי צריך לקחת את הביקורת עליך ללב ומתי לשחרר אותה כאילו היא לא הייתה קיימת.

הפוסט הזה לימד אותי הרבה אז תודה לך!!

אכן, הדברים שאמרת הם חשובים בלי יוצא מן הכלל, מקווה שאנשים יישמו את זה.

ואין בעד מה!^^ 
אני שמח לשמוע שהנושא הזה לימד אותך והרחיב לך יותר את הסוגיה הזו.

צוטט: דניאל חיים

אני אחד שלא נפגע מביקורת ואני לא מצייר בשביל הביקרות וזה לא מעניין אותי מה יגידו אלה אני מצייר  בשביל  הכיף וגם ככה אני לא מחפש להיות צייר 

בקשר לנושא אני מסכים איתך 

אם לצייר זה בסה"כ רק מן תחביב שלך, אז זה נכון שביקורת לא תשפיע עליך לגבי זה, אולי לאחרים זה כן יכול להשפיע, אני לא יודע...
אבל אני מדבר על אדם שיש לו מטרה בחיים, הוא רודף אחרי משהו, משהו שהוא רוצה להשיגו, ועל המשהו הזה הוא עוד מסוגל לצאת לדרך ארוכה על מנת להשיגו, אך באמצע בהליכתו בדרך הוא מקבל ביקורות, ולא תמיד אנשים יודעים איך לתת ביקורת, אז איך אתה חושב שהוא יגיב? הרי זה משהו שהוא השקיע עברו ויהיה לו קשה לקבל את הביקורות הללו.
אני יכול לשאול את אותה שאלה לגביך, הרי השאיפה שלך זה להיות שחקן כדורגל, לא?
אתה מסכים איתי שזה לא יהיה לך קל לקבל ביקורות באמצע הדרך על זה? זה לא כמו הציור שזה רק תחביב שלך, אלא פה נותנים לך ביקורת כנגד דבר שאתה מאוד שואף להשיגו, אתה עוד יכול להגיב על הביקורות האלה בכעס, ותחושת הכעס נובעת בדרך כלל מהעלבון, או מתחושה שמזלזלים בנו ולא מעריכים אותנו כראוי. 

shlaulau

04/05/2018

טוב שחזרת

david21

04/05/2018

אמנם ראיתי את הנושא הזה אתמול, אבל לא יכולתי להגיב אז אני אגיב עכשיו.

אני אישית נורא נהנתי לקרוא את כל מה שכתבת כאן, זה ממש ריתק אותי ונתן לי יותר תובנות.
שירבו עוד אנשים כמותך, אייל.

elya

04/05/2018

צוטט: david21

אמנם ראיתי את הנושא הזה אתמול, אבל לא יכולתי להגיב אז אני אגיב עכשיו.

אני אישית נורא נהנתי לקרוא את כל מה שכתבת כאן, זה ממש ריתק אותי ונתן לי יותר תובנות.
שירבו עוד אנשים כמותך, אייל.

כמה טוב לשמוע, בבקשה ידידי היקר!^^

Neymar

05/05/2018

צוטט: elya

איזה מילים! שילמדו ממך לא ממני P:
אני שמח לשמוע שאת חושבת ככה, ויותר משמח לשמוע שהשיחה הזו עודדה אותך :)
תודה רבה לך רינג!^^

יאייי שמח שפתחתי את הנושא הזה ברגע הנכון, כנראה היקום רוצה לרמוז לך שאת בידיים טובות^^
ואיזה יופי, אני כל כך שמח לשמוע שחזר לך המוטיבציה, אל תתרגשי אף פעם מביקורת, תקחי את זה כביקורת בונה על אף המילים הקשות, הרי לא כל אחד בעולם יכול לעשות את מה שאת יכולה לעשות, וזוהי הסיבה שאת לא צריכה לקחת את זה קשה לליבך :)

תודה רבה לך מעיינוש, ואין בעד מה!^^

והתודה הזו מספיקה לי, לא צריך יותר מזה :)
אין על מה!^^ 

איתי ידידי, נראלי שהחמאת לי יותר מדי חח, אבל אני מעריך את זה מאוד :smile_cat:

אכן, הדברים שאמרת הם חשובים בלי יוצא מן הכלל, מקווה שאנשים יישמו את זה.

ואין בעד מה!^^ 
אני שמח לשמוע שהנושא הזה לימד אותך והרחיב לך יותר את הסוגיה הזו.

אם לצייר זה בסה"כ רק מן תחביב שלך, אז זה נכון שביקורת לא תשפיע עליך לגבי זה, אולי לאחרים זה כן יכול להשפיע, אני לא יודע...
אבל אני מדבר על אדם שיש לו מטרה בחיים, הוא רודף אחרי משהו, משהו שהוא רוצה להשיגו, ועל המשהו הזה הוא עוד מסוגל לצאת לדרך ארוכה על מנת להשיגו, אך באמצע בהליכתו בדרך הוא מקבל ביקורות, ולא תמיד אנשים יודעים איך לתת ביקורת, אז איך אתה חושב שהוא יגיב? הרי זה משהו שהוא השקיע עברו ויהיה לו קשה לקבל את הביקורות הללו.
אני יכול לשאול את אותה שאלה לגביך, הרי השאיפה שלך זה להיות שחקן כדורגל, לא?
אתה מסכים איתי שזה לא יהיה לך קל לקבל ביקורות באמצע הדרך על זה? זה לא כמו הציור שזה רק תחביב שלך, אלא פה נותנים לך ביקורת כנגד דבר שאתה מאוד שואף להשיגו, אתה עוד יכול להגיב על הביקורות האלה בכעס, ותחושת הכעס נובעת בדרך כלל מהעלבון, או מתחושה שמזלזלים בנו ולא מעריכים אותנו כראוי. 

מסכים איתך לקחתי את זה בתור ביקורת לציור

אבל עכשיו כשאני חושב על זה אתה לגמרי צודק 

jemes

06/05/2018

וואו
דבר ראשון כל הכבוד לך אייל על הרעיון לפתוח נושא כזה-זה יכול לעזור להרבה מעוד אנשים
דבר שני-כל השנה הבי"ס ניסה להסביר ולימד אותי(ביחד איתי את כל השכבה שלי) איך לקבל ביקורת-אבל עכשיו אני מבין שזה לא הספיק לי כי מה שאתה כתבת מאוד הוסיף לי על כל מה שחפרו לי על זה במשך השנה
אני בטוח שזה יעזור לי בהמשך השנים
תודה לך:)

SHAY-TOHAMI

06/05/2018

נהניתי לקרוא, ח''ח אייל!

legopart

06/05/2018

לדעתי לפני כל העוז רוח לקבל ביקורות.

צריך לחשוב מי הוא הבן אדם העומד מולך, והאם הוא מנוסה מספיק והצליח בחיים בתחום הזה.

אם כן, אז להתייחס לביקורת שלו בצורה יותר משמעותית.

 

צריך לדעת שביקורת שלילית  לפעמים גם תגיע מרועץ ולא יועץ, אז לחשוב פעם על כך.