TecNight

04/05/2017

שלום כולם!
מה נשמע?
אני לא נוטה לכתוב הרבה פה אבל בכל זאת, אחרי שראיתי שהמדריכים הישנים שלי כבר לא עדכניים כל כך, החלטתי לעדכן אתכם, הקהילה, במדריך חדש שלי,
יותר נכון - גרסה מחודשת למדריך שלי להטמעת כתוביות - נושא בקידוד.

ישבתי וכתבתי את המדריך המון המון זמן ואני מקווה בקרוב להוציא סרטון וידאו בו אני מדבר ומסביר שלב שלב במדריך ומראה כמובן את השלבים בלייב.

כדי לקרוא את המדריך (כולל תמונות כמובן) תוכלו לעשות את זה דרך הקישורים הבאים - Google Drive | docdroid.

לא הצלחתי להעביר אותו ישירות לכאן בגלל שהוא עמוס בתמונות ועיצוב ויז'ואלי (גופנים וכו'...),
אם עזרתי לכם, שמחתי מאוד! אני מקווה שתאהבו כי השקעתי בו המון.

תגובות בברכה :D חחחח~

 

TsUNaMy WaVe

04/05/2017

אחלה מדריך מתן!
מעולה, ומאכיל אנשים בכפית, כמו שהם אוהבים.

כמה הערות שיש לי: (קראתי את הערת הסוף שלך, רק רוצה להוסיף את הדרך שלי)
1. אפשר לקודד את האודיו גם במגויי, בלי להוסיף שלב נוסף ומיותר בMKVTOOLNIX. ולא יודעת מי האכיל אתכם שטויות, איכות האודיו לא נפגעת. אישית, כל קבצי הקבוצה שלי מקודדים ככה. אשמח אם תמצאו לי הוצאה אחת עם אודיו בעייתי.
2. אני כבר מזמן הפסקתי להשתמש בFFMPG הזה, ואין לי שום בעיות, ככה שאני לא רואה שום בעיה להשתמש בDIRECTSHOWSOURCE. להפך, דירקט יאפשר גם לקודד את האודיו בקלות. (אפשר לקודד את האודיו גם עם FFMPG, אבל לא עם הפקודה שכתבת שטוענת רק את הווידאו, אלא עם הפקודה שטוענת את שניהם בבת אחת, שאם אני לא טועה שמה הוא FFCOPYRIGHTINFRIGMNET או משהו בסגנון)
3. ממש לא חייב להכניס פריים רייט של וידאו. מהניסיון שלי, רוב הזמן זה הורס, לא עוזר. אם הRAW שלך הוא לא VFR וכבר תזמנת והכנת את כל הכתוביות עליו, התוכנות יקחו לבד את הפריים רייט מהקובץ עצמו ויחסכו לך את השורה והדאגה המיותרת.
(אם במקרה אתה רק מנסה להכין ראו עבודה מראו שהוא VFR זה כבר משהו אחר ואפשר להתחיל לשחק עם הפריים רייט).

ויש לך בלבול אותיות בכותרת של הנושא בספין, שווה לתקן P:

ושוב, ח"ח ענק!

gilorhatahat

04/05/2017

עכשיו אתה נזכר? :sob:
אז סתם צילמתי סרטון משלי?
אוח נו, לא חשוב.

צוטט: TsUNaMy WaVe

אחלה מדריך מתן!
מעולה, ומאכיל אנשים בכפית, כמו שהם אוהבים.

כמה הערות שיש לי: (קראתי את הערת הסוף שלך, רק רוצה להוסיף את הדרך שלי)
1. אפשר לקודד את האודיו גם במגויי, בלי להוסיף שלב נוסף ומיותר בMKVTOOLNIX. ולא יודעת מי האכיל אתכם שטויות, איכות האודיו לא נפגעת. אישית, כל קבצי הקבוצה שלי מקודדים ככה. אשמח אם תמצאו לי הוצאה אחת עם אודיו בעייתי.
2. אני כבר מזמן הפסקתי להשתמש בFFMPG הזה, ואין לי שום בעיות, ככה שאני לא רואה שום בעיה להשתמש בDIRECTSHOWSOURCE. להפך, דירקט יאפשר גם לקודד את האודיו בקלות. (אפשר לקודד את האודיו גם עם FFMPG, אבל לא עם הפקודה שכתבת שטוענת רק את הווידאו, אלא עם הפקודה שטוענת את שניהם בבת אחת, שאם אני לא טועה שמה הוא FFCOPYRIGHTINFRIGMNET או משהו בסגנון)
3. ממש לא חייב להכניס פריים רייט של וידאו. מהניסיון שלי, רוב הזמן זה הורס, לא עוזר. אם הRAW שלך הוא לא VFR וכבר תזמנת והכנת את כל הכתוביות עליו, התוכנות יקחו לבד את הפריים רייט מהקובץ עצמו ויחסכו לך את השורה והדאגה המיותרת.
(אם במקרה אתה רק מנסה להכין ראו עבודה מראו שהוא VFR זה כבר משהו אחר ואפשר להתחיל לשחק עם הפריים רייט).

ויש לך בלבול אותיות בכותרת של הנושא בספין, שווה לתקן P:

ושוב, ח"ח ענק!

לגבי ההערות שלך -
1. "איכות האודיו לא נפגעת" - זה קידוד lossy, אז כן, היא בהחלט נפגעת. "אשמח אם תמצאו לי הוצאה עם אודיו בעייתי" - כשקידדת את האודיו שלך שמת מספיק ביטרייט כך שהוא לא גרם לאשכרה "בעיה" באודיו, אלא פשוט גורע מהאיכות קצת כי זה קידוד לאחר קידוד. עכשיו, אם יש לך קובץ אודיו acc ואת מקודדת אותו שוב, אין כזה דבר בעולם שלא תאבדי מהאיכות אם את מקודדת אותו בצורה lossy. לכן יש צורך להעביר את קובץ האודיו עם mkvtoolnix כי זה לא מקודד אותו. לעומת זאת, אם יש לך קובץ אודיו flac, את רשאית לקודד אותו במגוי מכיוון שflac זה קובץ מקודד בlossless כלומר שלא נאבדה ממנו שום "איכות", במילים אחרות הקובץ הוא די דומה לקובץ האודיו שהיה במקור ולכן אנחנו יכולים לקודד אותו כדי שהמשקל שלו ירד.
2. את מוזמנת להשתמש בדירקט אם את רוצה, אבל ffmpeg2 הרבה יותר טוב ומדויק.
3. מסכים איתך על זה. בעצם, כשמקודדים הראו מקודדים את הוידאו בפעם הראשונה, הם כבר מכניסים fps משלהם (לא תמיד הוא 23.976) ולכן להתעסק עם זה יכול לגרום לפעמים לבעיות בתזמון וכל מיני. עדיף תמיד לא לגעת בזה כי זה גם לא ישנה שום דבר לטובה בתכלס. (הרי כבר התעסקו עם זה לפני כן)
 

cN3rd

04/05/2017

קודם כל - שאפו על המדריך (ועל הפירוט הרב). ושאפו על זה שהסברת לאנשים איך להטמיע SOFT SUB. אולי זה יתחיל לגרום לאנשים להטמיע SOFT-SUB (חלום רחוק).

עכשיו קצת ביקורת:

  • במדריך עשית הרבה קיצורי דרך והנגשות למתחילים (אני מסתכל על ההגדרה של AviSynth ו-MeGUI) כדי שהם לא יסתבכו עם "הקטע הטכני". זה יכול לעזור, אבל למיעוט שכן רוצה לקחת את זה ברצינות וללמוד קידוד לעומק זה מעודד הרבה מאוד BAD PRACTICES.
  • מהניסיון שלי עם VSFilterMod, הוא עושה רק צרות. (מגבלות טכניות, קוד LEGACY וכו'). ההמלצה שלי היא לעבוד עם xy-vsfilter ואת ה"דברים הנוספים" שאפשר לעשות עם VSFilterMod לעשות ידנית. (או להשתמש ב-SSBRenderer, שאין לי בו ניסיון בכלל, או אפטר, או *הכנס פתרון יצירתי אחר*).
  • ה-FFMS וה-AVISYNTH שבאים עם MEGUI הם די לא מעודכנים. עדיף כבר להוריד ולהתקין אותם ידנית. זה ממש לא ביג דיל. (https://github.com/FFMS/ffms2/releases)
  • לא צריך להשתמש ב-ASSUMEFPS או בפונקציות משנות FPS אם ה-RAW שלכם מספיק טוב. במקרה של הוריבל, משום מה ה-FRAME RATE הוא מאוד מוזר, אז צריך להשתמש בזה, או VFR, אבל ממש לא כ-PRACTICE כללי. הטבלה שכללת במדריך היא כמעט ולא שימושית לקידוד אנימה, כי בדרך כלל הוא נעשה ב-FPS של 24000/1001 (בערך 23.976)
  • הגדרות קידוד: לי זה קצת מוזר שלא התייחסת לזה יותר. קביעת הגדרות קידוד היא ממש אומנות (שאישית אני עדיין רק בהתחלה שלה), אבל הייתי רוצה לראות קצת יותר התייחסות לזה. על זה אפשר לדסקס אחר כך בפרטי.

cN3rd

04/05/2017

צוטט: gilorhatahat

עכשיו אתה נזכר? :sob:
אז סתם צילמתי סרטון משלי?
אוח נו, לא חשוב.

לגבי ההערות שלך -
1. "איכות האודיו לא נפגעת" - זה קידוד lossy, אז כן, היא בהחלט נפגעת. "אשמח אם תמצאו לי הוצאה עם אודיו בעייתי" - כשקידדת את האודיו שלך שמת מספיק ביטרייט כך שהוא לא גרם לאשכרה "בעיה" באודיו, אלא פשוט גורע מהאיכות קצת כי זה קידוד לאחר קידוד. עכשיו, אם יש לך קובץ אודיו acc ואת מקודדת אותו שוב, אין כזה דבר בעולם שלא תאבדי מהאיכות אם את מקודדת אותו בצורה lossy. לכן יש צורך להעביר את קובץ האודיו עם mkvtoolnix כי זה לא מקודד אותו. לעומת זאת, אם יש לך קובץ אודיו flac, את רשאית לקודד אותו במגוי מכיוון שflac זה קובץ מקודד בlossless כלומר שלא נאבדה ממנו שום "איכות", במילים אחרות הקובץ הוא די דומה לקובץ האודיו שהיה במקור ולכן אנחנו יכולים לקודד אותו כדי שהמשקל שלו ירד.
2. את מוזמנת להשתמש בדירקט אם את רוצה, אבל ffmpeg2 הרבה יותר טוב ומדויק.
3. מסכים איתך על זה. בעצם, כשמקודדים הראו מקודדים את הוידאו בפעם הראשונה, הם כבר מכניסים fps משלהם (לא תמיד הוא 23.976) ולכן להתעסק עם זה יכול לגרום לפעמים לבעיות בתזמון וכל מיני. עדיף תמיד לא לגעת בזה כי זה גם לא ישנה שום דבר לטובה בתכלס. (הרי כבר התעסקו עם זה לפני כן)
 

1. מה הטעם לקודד משהו LOSSY כ-LOSSLESS? לול. למשתמש הממוצע זה לא יפריע, במיוחד למשתמש הממוצע שצופה מגוגל דוקס ומורגל לסטריאו ב-256KBPS.

2. FFMS2*, אבל זה רק NIPTICKING. גם ל-FFMS2 יש בעיות (כמו FRAME INACCURACY לחלק מהפורמטים. הוא FRAME ACCURATE ל-MKV, אז אפשר לעשות REMUX להכל ל-MKV או להשתמש במשהו כמו DGDECODE).

3. כמו שרשמתי למעלה, יש מקורות שאיתם זה בעייתי, אבל ל-RAWS טובים זה מספיק (מבחינתכם: מה שלא HORRIBLE SUBS או קובץ TS, למרות שבפועל זה קצת יותר מורכב...)

אראגון

04/05/2017

מדריך יפה מאוד!
המדריך הזה + מדריך הווידאו של gilorhatahat ביחד ממש מסכמים מעולה

הלוואי שמישהו יכין מדריך לסקריפטים ולאפשרויות המתקדמות...

cN3rd

04/05/2017

צוטט: אראגון

מדריך יפה מאוד!
המדריך הזה + מדריך הווידאו של gilorhatahat ביחד ממש מסכמים מעולה

הלוואי שמישהו יכין מדריך לסקריפטים ולאפשרויות המתקדמות...

זה כמו שתבקש מדריך ל"איך לצייר". יש כל כך הרבה סגנונות ואפשרויות שונות שאי אפשר להסביר אותם תחת הכותרת של "מדריך".

יאיר

04/05/2017

אחלה מדריך, תודה רבה!

רק תשים אותו בתת פורום של מדריכים, כדי שהוא לא יאבד בשטף ההודעות.

TsUNaMy WaVe

04/05/2017

צוטט: gilorhatahat

עכשיו אתה נזכר? :sob:
אז סתם צילמתי סרטון משלי?
אוח נו, לא חשוב.

לגבי ההערות שלך -
1. "איכות האודיו לא נפגעת" - זה קידוד lossy, אז כן, היא בהחלט נפגעת. "אשמח אם תמצאו לי הוצאה עם אודיו בעייתי" - כשקידדת את האודיו שלך שמת מספיק ביטרייט כך שהוא לא גרם לאשכרה "בעיה" באודיו, אלא פשוט גורע מהאיכות קצת כי זה קידוד לאחר קידוד. עכשיו, אם יש לך קובץ אודיו acc ואת מקודדת אותו שוב, אין כזה דבר בעולם שלא תאבדי מהאיכות אם את מקודדת אותו בצורה lossy. לכן יש צורך להעביר את קובץ האודיו עם mkvtoolnix כי זה לא מקודד אותו. לעומת זאת, אם יש לך קובץ אודיו flac, את רשאית לקודד אותו במגוי מכיוון שflac זה קובץ מקודד בlossless כלומר שלא נאבדה ממנו שום "איכות", במילים אחרות הקובץ הוא די דומה לקובץ האודיו שהיה במקור ולכן אנחנו יכולים לקודד אותו כדי שהמשקל שלו ירד.
2. את מוזמנת להשתמש בדירקט אם את רוצה, אבל ffmpeg2 הרבה יותר טוב ומדויק.
3. מסכים איתך על זה. בעצם, כשמקודדים הראו מקודדים את הוידאו בפעם הראשונה, הם כבר מכניסים fps משלהם (לא תמיד הוא 23.976) ולכן להתעסק עם זה יכול לגרום לפעמים לבעיות בתזמון וכל מיני. עדיף תמיד לא לגעת בזה כי זה גם לא ישנה שום דבר לטובה בתכלס. (הרי כבר התעסקו עם זה לפני כן)
 

1. אוקיי, אז בוא גם לא נקודד את הוידאו עצמו כי האיכות יורדת כי זה קידוד. פספסת את כל הנקודה שלי, כרגיל. זה לא מפריע לאף אחד כי זה שינוי מזערי שאף אחד לא מרגיש בו, שאפילו אתה אמרת את זה. חושבת שזה מפריע? אפנה אותך שוב למצוא לי הוצאה בה האודיו לא טוב.
2. אני מדברת אך ורק מהניסיון האישי שלי, כי כל הפן הטכני של הקידוד לא מעניין אותי בכלל ואני עושה אותו כדי לצאת מידי חובה נטו. אני השתמשתי בFFMPEG לתקופה ארוכה, עד שבאיזשהו שלב הוא פשוט הפסיק לעשות את העבודה כמו שצריך (אני גם זוכרת בדיוק מתי זה היה, כשרק התחלתי לקודד את העונה הראשונה של לאב לייב). אחרי אלף ואחד ניסיונות, עדכונים והורדות שלו שלא עזרו, חזרתי לדירקט. ואיזה קטע, הוא לא עושה לי בעיות. אולי זה גם ישתנה בעתיד, אבל אני משתמשת במה שעובד, לא נלחמת עם מה שלא עובד.

gilorhatahat

04/05/2017

צוטט: cN3rd

1. מה הטעם לקודד משהו LOSSY כ-LOSSLESS? לול. למשתמש הממוצע זה לא יפריע, במיוחד למשתמש הממוצע שצופה מגוגל דוקס ומורגל לסטריאו ב-256KBPS.

2. FFMS2*, אבל זה רק NIPTICKING. גם ל-FFMS2 יש בעיות (כמו FRAME INACCURACY לחלק מהפורמטים. הוא FRAME ACCURATE ל-MKV, אז אפשר לעשות REMUX להכל ל-MKV או להשתמש במשהו כמו DGDECODE).

3. כמו שרשמתי למעלה, יש מקורות שאיתם זה בעייתי, אבל ל-RAWS טובים זה מספיק (מבחינתכם: מה שלא HORRIBLE SUBS או קובץ TS, למרות שבפועל זה קצת יותר מורכב...)

אל תהיה מעצבן :sob:

צוטט: TsUNaMy WaVe

1. אוקיי, אז בוא גם לא נקודד את הוידאו עצמו כי האיכות יורדת כי זה קידוד. פספסת את כל הנקודה שלי, כרגיל. זה לא מפריע לאף אחד כי זה שינוי מזערי שאף אחד לא מרגיש בו, שאפילו אתה אמרת את זה. חושבת שזה מפריע? אפנה אותך שוב למצוא לי הוצאה בה האודיו לא טוב.
2. אני מדברת אך ורק מהניסיון האישי שלי, כי כל הפן הטכני של הקידוד לא מעניין אותי בכלל ואני עושה אותו כדי לצאת מידי חובה נטו. אני השתמשתי בFFMPEG לתקופה ארוכה, עד שבאיזשהו שלב הוא פשוט הפסיק לעשות את העבודה כמו שצריך (אני גם זוכרת בדיוק מתי זה היה, כשרק התחלתי לקודד את העונה הראשונה של לאב לייב). אחרי אלף ואחד ניסיונות, עדכונים והורדות שלו שלא עזרו, חזרתי לדירקט. ואיזה קטע, הוא לא עושה לי בעיות. אולי זה גם ישתנה בעתיד, אבל אני משתמשת במה שעובד, לא נלחמת עם מה שלא עובד.

1. יש הבדל בין קידוד וידאו לקידוד אודיו. כן, כל קידוד פוגע באיכות אבל זה לשם מטרה מסויימת. בקידוד וידאו את יכולה "להוריד" ממשקל של קובץ מאות מגה בייטים ולכן מקודדים. אבל כשיש לך קובץ אודיו שכבר עבר קידוד את חוסכת משקל מאוד מאוד קטן שפשוט לא שווה לקודד בשבילו. דוגמא: את יכולה לקודד וידאו ששוקל ג'יגה וחצי לקובץ ששוקל 400 מגה בייט, שזה חסכון די ענק בתכלס. אבל גם כרוך באיבוד כמה פרטים מהוידאו. וגם באודיו, אם יש לך flac לדוגמא, שיכול לשקול משהו כמו 120 מגה, את יכולה "להקטין" אותו ל40 מגה בייט שזה לא חסכון גדול כמו הוידאו אבל זה עדיין חסכון די גדול, וגם פה מאבדים כמה פרטים. לעומת זאת, יש לך קובץ אודיו שכבר קודד, נאמר שהוא שוקל 40 מגה, ואת תקודדי אותו שוב, וכמובן תאבדי פרטים באודיו, אבל תחסכי במקסימום עשר מגה בייט, שזה כלום. לכן איבוד פרטים גם אם ממש ממש קטנים על פני עשר מגה בייט זה לא כדאי, כי את לא חוסכת שום משקל בתכלס.
בסופו של דבר את יכולה לקודד את האודיו שלך כמה שאת רוצה, אבל את לא מקבלת על זה שום תמורה, אלא רק גורעת מהאיכות. (כן כן, גם אם זה ירידה ממש מועטת זה לא כדאי)
2. "אני משתמשת במה שעובד, לא נלחמת עם מה שלא עובד" - ככה זה גם אצלי. רק שאצלי זה היה בדיוק ההפך ממך. בהתחלה השתמשתי בדירקט תמיד, עד שראיתי שהוא עושה דברים מוזרים ומעלים לי חלקים מהוידאו, אז פשוט הורדתי ffmpeg2 ומאז לא הייתה לי שום בעיה והפילטר הזה עובד אפילו מהר יותר מדירקט אז אני משתמש בו וממליץ לאחרים.
בלי קשר לפילטר, קצת חבל שאת ועוד כמה פאנסאברים אחרים מקודדים רק כדי לצאת ידי חובה. האנימה עצמה חשובה הרבה יותר מהכתוביות :/

TsUNaMy WaVe

04/05/2017

צוטט: gilorhatahat

אל תהיה מעצבן :sob:

1. יש הבדל בין קידוד וידאו לקידוד אודיו. כן, כל קידוד פוגע באיכות אבל זה לשם מטרה מסויימת. בקידוד וידאו את יכולה "להוריד" ממשקל של קובץ מאות מגה בייטים ולכן מקודדים. אבל כשיש לך קובץ אודיו שכבר עבר קידוד את חוסכת משקל מאוד מאוד קטן שפשוט לא שווה לקודד בשבילו. דוגמא: את יכולה לקודד וידאו ששוקל ג'יגה וחצי לקובץ ששוקל 400 מגה בייט, שזה חסכון די ענק בתכלס. אבל גם כרוך באיבוד כמה פרטים מהוידאו. וגם באודיו, אם יש לך flac לדוגמא, שיכול לשקול משהו כמו 120 מגה, את יכולה "להקטין" אותו ל40 מגה בייט שזה לא חסכון גדול כמו הוידאו אבל זה עדיין חסכון די גדול, וגם פה מאבדים כמה פרטים. לעומת זאת, יש לך קובץ אודיו שכבר קודד, נאמר שהוא שוקל 40 מגה, ואת תקודדי אותו שוב, וכמובן תאבדי פרטים באודיו, אבל תחסכי במקסימום עשר מגה בייט, שזה כלום. לכן איבוד פרטים גם אם ממש ממש קטנים על פני עשר מגה בייט זה לא כדאי, כי את לא חוסכת שום משקל בתכלס.
בסופו של דבר את יכולה לקודד את האודיו שלך כמה שאת רוצה, אבל את לא מקבלת על זה שום תמורה, אלא רק גורעת מהאיכות. (כן כן, גם אם זה ירידה ממש מועטת זה לא כדאי)
2. "אני משתמשת במה שעובד, לא נלחמת עם מה שלא עובד" - ככה זה גם אצלי. רק שאצלי זה היה בדיוק ההפך ממך. בהתחלה השתמשתי בדירקט תמיד, עד שראיתי שהוא עושה דברים מוזרים ומעלים לי חלקים מהוידאו, אז פשוט הורדתי ffmpeg2 ומאז לא הייתה לי שום בעיה והפילטר הזה עובד אפילו מהר יותר מדירקט אז אני משתמש בו וממליץ לאחרים.
בלי קשר לפילטר, קצת חבל שאת ועוד כמה פאנסאברים אחרים מקודדים רק כדי לצאת ידי חובה. האנימה עצמה חשובה הרבה יותר מהכתוביות :/

1. אתה כרגיל מתעלם, אז אני אפסיק לענות לך בנושא.
2. כל עוד האנימה היא ברמה המאפשרת צפיה (אני חושבת שהסטנדרטים שלי גבוהים מספיק), זה מספיק מבינתי. אם למישהו האנימה חשובה יותר מהתרגום והוא רק מחפש לראות וידאו מהמם ויפה, שיוריד את הRAW, או יותר טוב, שילך לקנות את הבלוריי המקורי ויצפה בבית בזמנו הפנוי. מצחיק שאתה קורא לעצמך פאנסאבר אבל טוען שהאנימה יותר חשובה מהכתוביות, לול. אז אל תשים כתוביות, הרי לא משנה מה תעשה איתן, כמו שאמרת, האיכות תרד.

gilorhatahat

04/05/2017

צוטט: TsUNaMy WaVe

1. אתה כרגיל מתעלם, אז אני אפסיק לענות לך בנושא.
2. כל עוד האנימה היא ברמה המאפשרת צפיה (אני חושבת שהסטנדרטים שלי גבוהים מספיק), זה מספיק מבינתי. אם למישהו האנימה חשובה יותר מהתרגום והוא רק מחפש לראות וידאו מהמם ויפה, שיוריד את הRAW, או יותר טוב, שילך לקנות את הבלוריי המקורי ויצפה בבית בזמנו הפנוי. מצחיק שאתה קורא לעצמך פאנסאבר אבל טוען שהאנימה יותר חשובה מהכתוביות, לול. אז אל תשים כתוביות, הרי לא משנה מה תעשה איתן, כמו שאמרת, האיכות תרד.

מה? :fearful:
טוב.... דבר ראשון, לא התעלמתי משום דבר, את סתם מאשימה האשמות שווא! :rage:
דבר שני.... על מה לעזאזל את מדברת? את יודעת שקיים דבר שנקרא סופט-סאב, כן?
כשאמרתי שהאנימה חשובה יותר מהכתוביות התכוונתי שחשוב לדעת מה זה באמת קידוד וטיפול בוידאו כך שיראה טוב יותר (פילטור), לא שפאקינג תקני בלוריי ותוציאי כל הוצאה חמש ג'יגה בייט.
כשצופים באנימה, צופים באנימה. כמובן שהכתוביות הן חלק בלתי נפרד להבנה של כל מה שהולך ומה שאומרים אבל כל תהליך הצפיה והשמיעה הולך באנימה עצמה, ההבנה היא בעיקר הכתוביות אבל גם השמיעה והדמויות. כשיש סצנת אקשן לדוגמא, הכתוביות לא נראות, לכן העיקר הוא האנימציה והאודיו. כך גם בסצנת מוזיקה, האודיו הוא החשוב במצב הזה. וכמובן שהכתוביות באות לגרום לנו להבין את כל מה שהולך בעלילה. אבל ללמוד לקודד רק בשביל לחבר את הכתוביות בלי קשר לאיכות הקידוד זה ממש לא מתקבל על דעתי.
יאללה! מפסיקים להעלות לגוגל דרייב ומתחילים להוריד! יא תחתים

TecNight

04/05/2017

תודה רבה לכולם על התגובות!

@TsUNaMy WaVe 

@gilorhatahat 

@cN3rd 

בקשר לשימוש שלי במדריך ב-FFMS2 ולא ב-DirectShowSource, לא סתם עשיתי בו שימוש, עד לא מזמן הייתי עדיין משתמש בדיירקט אבל יש לדיירקט כמה בעיות שאי אפשר לפתור אותן כל כך מניסיון אישי ובדיקה לפתרונות, העדפתי להשתמש ב-FFMS2 מכיוון שהוא מעודכן יותר ואגב גם הוא מאפשר לא רק וידאו, FFmpegSource2 להלן.

בקשר לאודיו - כמובן שאפשר לקודד את האודיו ולסיים את כל העבודה דרך MeGUI אבל גם זה, לא בגלל שהאודיו עלול להפגע (לא שזה כזה מורגש) אבל האודיו עלול להיות תקול, מניסיון וכבר כמה שפנו אליי עם זה, הפסקול נתקע באמצע / מפסיק לפעול או מרעיש כמו טלויזיה ישנה בשלב כלשהו, ברור שלא שזה קורה הרבה אם בכלל אבל כדי להסיר את הספק הקטן הזה שזה לא ייקרה העדפתי פשוט להכניס בחזרה את הפסקול המקורי של הסופט / RAW.

גם בקשר ל-FPS, אתם צודקם, מה שמדובר ב-RAW איכותי או מוקלט, ה-FPS יהיה מכוון ל-23.976 (בערך) ויהיה קבוע אבל למה לא להראות כיצד מגדירים FPS? הרי עדיף לצאת מנקודה בה אנחנו בטוחים ובין כה אם היה לנו קובץ VFR והמשתמש אינו יודע שמדובר בקובץ כזה, הנה הוא קיבל קובץ עם FPS אחד.

הוספתי את הטבלה של ה-FPS לאלה שרוצים לקודד לא רק אנימה ועם FPS שונה חחחח, ליתר ביטחון.

יש עוד המון מה להוסיף, שלמה במיוחד כמובן בהגדרות כמו שרשמת, לא רציתי לסבך את הדברים ובין כה המדריך מספיק ארוך.

אני מקווה שייצא לי להכין עוד מדריכים ובתקווה שנעשה כמה בשיתוף על פילטרים אחרים / שימוש בהגדרות מתקמדות יותר / דרכים אחרות להוספת וידאו / כתוביות.

ובקשר ל-VSFilter - אני מניח שאתה צודק בזה שלמה... כנראה שלא עשיתי שימוש דיו ב-VSFilter הרגיל במדריך ואולי אצטער על זה, למרות שחשבתי המון אם לכתוב עליו או על המוד...

תודה רבה לכם ואני מקבל את הביקורות, אשקול אולי לצרף עוד נספח/ים שידברו על כמה מהדברים שכתבתם עליהם.

TsUNaMy WaVe

04/05/2017

צוטט: TecNight

בקשר לאודיו - כמובן שאפשר לקודד את האודיו ולסיים את כל העבודה דרך MeGUI אבל גם זה, לא בגלל שהאודיו עלול להפגע (לא שזה כזה מורגש) אבל האודיו עלול להיות תקול, מניסיון וכבר כמה שפנו אליי עם זה, הפסקול נתקע באמצע / מפסיק לפעול או מרעיש כמו טלויזיה ישנה בשלב כלשהו, ברור שלא שזה קורה הרבה אם בכלל אבל כדי להסיר את הספק הקטן הזה שזה לא ייקרה העדפתי פשוט להכניס בחזרה את הפסקול המקורי של הסופט / RAW.

גם בקשר ל-FPS, אתם צודקם, מה שמדובר ב-RAW איכותי או מוקלט, ה-FPS יהיה מכוון ל-23.976 (בערך) ויהיה קבוע אבל למה לא להראות כיצד מגדירים FPS? הרי עדיף לצאת מנקודה בה אנחנו בטוחים ובין כה אם היה לנו קובץ VFR והמשתמש אינו יודע שמדובר בקובץ כזה, הנה הוא קיבל קובץ עם FPS אחד.

מה שכתבת על האודיו לא קרה לי מעולם, ככה שלא יודעת... הזמן שלי חשוב לי, מעדיפה לא לבזבז אותו על לפתוח עוד תוכנות ולטעון אליהן דברים.

לגבי פריים רייט, זה לא רק בקשר לVFR. עבדתי עם המון RAW שפשוט לא היו 23.976, ופשוט נתתי לתוכנות לעשות את העבודה שלהם.

Otoshigami

04/05/2017

מדריך נהדר, מתן-חי! ^^

בהתחשב בזה שלמדתי את כל זה שלשום על פי המדריך הקודם שלך - אני יכול לומר לך שזה מפורט בהרבה חח...
אהבתי שכתבת בסוף שזה נראה חופר למתחילים, כי זה באמת נראה די כבד לעכל, אבל בעצם פירטת שלב שלב שלב.
זה יהיה יעיל מאוד למי שמתחיל מזה, ודי מתסכל למי שמכיר את זה קצת (הספיקו לי יומיים כדי להיכנס להגדרה הזאת חח).

חבל רק שבניגוד למדריך הקודם, לא הקדשת קטע לשיפור הוידאו עם פילטרים פנימיים בסיסיים, או בכלל קצת יותר לשפוך אור על הנושא הזה.
אבל מדריך מעולה וברור! תהיה בטוח שאמסור אותו לכל מי שיבקש ללמוד קידוד חח (;

TecNight

04/05/2017

צוטט: Otoshigami

מדריך נהדר, מתן-חי! ^^

בהתחשב בזה שלמדתי את כל זה שלשום על פי המדריך הקודם שלך - אני יכול לומר לך שזה מפורט בהרבה חח...
אהבתי שכתבת בסוף שזה נראה חופר למתחילים, כי זה באמת נראה די כבד לעכל, אבל בעצם פירטת שלב שלב שלב.
זה יהיה יעיל מאוד למי שמתחיל מזה, ודי מתסכל למי שמכיר את זה קצת (הספיקו לי יומיים כדי להיכנס להגדרה הזאת חח).

חבל רק שבניגוד למדריך הקודם, לא הקדשת קטע לשיפור הוידאו עם פילטרים פנימיים בסיסיים, או בכלל קצת יותר לשפוך אור על הנושא הזה.
אבל מדריך מעולה וברור! תהיה בטוח שאמסור אותו לכל מי שיבקש ללמוד קידוד חח (;

תודה רבה אלאור! 
אולי אוסיף נספח על פילטרים פנימיים וחיצוניים, בתקווה שיהיה לי מספיק חומר וזמן חחחח.
שוב תודה!

מאט

09/05/2017

תודה רבה ~~ מדריך מדהים! מחכה לעוד מדריכים (כפי שאתה יודע):grin:

tkgsbn

10/07/2017

 

 

   e92gzlh.png

bylzqen.pngמה הטעות ?

 

cN3rd

10/07/2017

צוטט: tkgsbn

 

 

   e92gzlh.png

bylzqen.pngמה הטעות ?

 

Avisynth ו-FFMS2 לא תומך בהרבה מקרים במקורות שיש בשם שלהם עברית.

שים לב שהעברת מקור של אודיו (FFAudioSource) ולא של וידאו (FFVideoSource), ופריימים במובן שמתן ציין במדריך שלו מוגדרים רק עבור וידאו.

בעיקרון זה סקריפט ה"אפס-חשיבה" שאני ממליץ להשתמש בו. עובד בהרבה מאוד מהמקרים:

LoadPlugin("C:\path\to\ffms2.dll")
LoadPlugin("C:\path\to\VSFilterMod.dll")
FFmpegSource2("C:\path\to\video.mkv",atrack=-1,utf8=true)
TextSubMod("C:\path\to\subs.ass")

 

gilorhatahat

10/07/2017

צוטט: cN3rd

Avisynth ו-FFMS2 לא תומך בהרבה מקרים במקורות שיש בשם שלהם עברית.

שים לב שהעברת מקור של אודיו (FFAudioSource) ולא של וידאו (FFVideoSource), ופריימים במובן שמתן ציין במדריך שלו מוגדרים רק עבור וידאו.

בעיקרון זה סקריפט ה"אפס-חשיבה" שאני ממליץ להשתמש בו. עובד בהרבה מאוד מהמקרים:

LoadPlugin("C:\path\to\ffms2.dll")
LoadPlugin("C:\path\to\VSFilterMod.dll")
FFmpegSource2("C:\path\to\video.mkv",atrack=-1,utf8=true)
TextSubMod("C:\path\to\subs.ass")

 

למה להשתמש במוד בכלל? זה נוצר בשביל קריוקי לא בשביל כתוביות רגילות

tkgsbn

10/07/2017

צוטט: cN3rd

Avisynth ו-FFMS2 לא תומך בהרבה מקרים במקורות שיש בשם שלהם עברית.

שים לב שהעברת מקור של אודיו (FFAudioSource) ולא של וידאו (FFVideoSource), ופריימים במובן שמתן ציין במדריך שלו מוגדרים רק עבור וידאו.

בעיקרון זה סקריפט ה"אפס-חשיבה" שאני ממליץ להשתמש בו. עובד בהרבה מאוד מהמקרים:

LoadPlugin("C:\path\to\ffms2.dll")
LoadPlugin("C:\path\to\VSFilterMod.dll")
FFmpegSource2("C:\path\to\video.mkv",atrack=-1,utf8=true)
TextSubMod("C:\path\to\subs.ass")

 

לא הבנתי...... אתה יכול להגיד לי פשוט משם מה למחוק ומה לכתוב ?