ナンバーツーNo.2

04/08/2019

אז ביום חמישי האחרון לקחתי את עצמי ונסעתי עד לירושלים לכנס האנימה והמנגה השני בגודלו בארץ (אחרי הארוקון מבחינת קהל) לאחר שלא הייתי בכנסים של אמא''י למעלה משנה – כנס כאמ"י.

חייב להודות שהפעם לא ידעתי למה לצפות, מ"סקר שוק" שעשיתי כאן באתר נדמה כי הרבה מאוד אנשים לא תכננו להגיע לכנס הפעם והאמינו כי לא שווה להגיע לכאמ''י. בתור אחד שלא היה בכנס מעל לשנה אני חייב להודות שזה קצת עירער את החשק שלי להגיע לכנס, במיוחד כי הפעם נסעתי לכנס לבדי בפעם הראשונה ולא היה לי ברור אם אמצא את עצמי בין כל הקהל. על אחת כמה וכמה ב"גילי המופלג" (19), שנדמה לי כי כבר קצת בוגר מידיי בהשוואה לקהל או לחלק מהתכנים שיש לכנס להציע (ארחיב על כך בהמשך).

אז הסיבה העיקרית שבגללה הפסקתי להגיע לכנסים היא שאמא"י הפסיקו את ההסעות המאורגנות לכנס מחלקים שונים בארץ- בעיניי ההסעות האלו היו חוויה בפני עצמה, להתגודד באוטובוס מלא באנשים מאזור המגורים שלך ובוודאות עם תחומי עניין כמו שלך. הכרתי כמה חברים בהסעות שעברו ואני בקשר עם חלקם עד היום. היה לי חבל שההסעות נגמרו והייתי פחדן ועצלן מידיי כדי לתכנן ולעלות על הסעות לא מאורגנות לכנס. בדיעבד, לאחר יום חמישי האחרון, אני מבין שהחששות שלי היו מיותרים- עליתי על קו ישיר מהמרכזית הקרובה אליי לירושלים ותוך שעתיים הייתי בתחנה המרכזית של ירושלים- מרחק הליכה של 5 דקות מהכנס. זה היה נוח מאוד והיתרון הגדול הוא שלשם שינוי יכולתי לבחור מתי לצאת לכנס ומתי לחזור ממנו. בעבר ההסעות המאורגנות היו יוצאות בשעה יחסית מוקדמת בבוקר והיו חוזרות לעיתים גם לפני שתכנים מסויימים בכלל התחילו- והיו מקרים שפספסתי פאנלים שדווקא דיי רציתי להישאר ולראות. אז נכון... האוטובוס לא היה מלא באוטקואים שמתחילים שיחות אקראיות אחד עם השני ומשוויצים האחד בפני השני במרצ'נדייז שקנו בכנס, אבל הפעם הרווחתי עצמאות- יכולתי להגיע וללכת מתי שאבחר (וגם במחיר טיפה זול יותר מבעבר, למרות שעם ההתייקרות במחיר כרטיס הכניסה לכנס אפשר להגיד שזה דיי מתאזן).

הגעתי לכנס לקראת השעה 11 בצהריים, הפאנלים בדיוק מתחילים והרבה מאוד אנשים כבר נמצאים בתוך המתחם. פלוס ענקי שהיה בכנס וראוי לציין לטובה זה שלא היו תורים בכניסה ב כ ל ל ! מי שהיה מגיע לכנס בעבר בשעות העומס המוקדמות (בערך מתי שהכנס רק נפתח וכל ההסעות הגיעו במקביל) בוודאי זוכר תורי ענק שמשתרעים לכל אורך הרחבה החיצונית של בנייני האומה בחום הנוראי מלווים ב50 גוונים של זיעה. אז בחמישי האחרון זה לא קרה, אני (וכנראה שגם אחרים) זכיתי להיכנס ישר למתחם הכנס הממוזג, בלי תורים מיותרים, בלי שמש ובלי איכסה.

היצע הדוכנים השנה לא השתנה הרבה משנים קודמות. כרגיל כל המקומות לדוכנים היו תפוסים מבעוד מועד ורוב השמות המובילים של חנויות האנימה בארץ נכחו. אני באופן אישי הייתי רוצה לראות אפילו יותר דוכנים בכנסים הבאים- ומקווה שאמא"י בפעמים הבאות יצליחו למצוא מקום לדחוף עוד כמה שורות של שולחנות עם סחורה. כי בואו נודה בזה, הדוכנים הם אטרקציה בפני עצמה.

אורחי הכבוד | אירוע ההחתמות- חבל לי שיובל סגל (כנראה ה"הדליינר" של אורחי הכבוד בכנס הזה בעיניי חלק לא מבוטל מהמבקרים) לא נכח באירוע ההחתמות, אבל דניאל, דון ומיה היו מקסימים ונשארו לחתום, להצטלם ולדבר עם מעריצים מעבר לגבולות הזמן שהוגדרו. באמת הרגיש כאילו שכל מעריץ שהגיע להחתים קיבל יחס אישי מכל אחד משלושת האורחים. קצת התבאסתי שהאירוע התרחש ממש במקביל לפאנל שמאוד תיכננתי לראות (צ'יבי הרצאות), אבל אני מבין שויתורים צריכים להיעשות מאחר והתוכנייה של הכנס הייתה מלאה מכל הכיוונים.

פאנל הדיבוב- הפאנל היה מקסים, הבחירה באמנון כמנחה של הפאנל הייתה מעולה- אמנון בחור שנון, סרקסטי וחריף וידע לשלב בדיחות ספונטניות בין הדיבורים של אורחי הכבוד והשאלות של הקהל. הרגיש שהשיחה והכימיה בין אורחי הכבוד על הבמה היו טבעיים לגמרי. למרות הפאנל המעולה יצאתי לקראת הסוף כי החלק של הדיבוב בלייב הרגיש טיפה מרוח ומייגע. מי שהיה בפאנל כנראה גם שם לב ויודע על מה אני מדבר. לא יודע כיצד אפשר היה או כיצד אפשר יהיה לייעל את הדיבוב לייב במידה ויהיו פאנלים דומים בכנסים בעתיד- אבל זו נקודה אדומה שהייתי מציע לאמא"י לקחת בחשבון בכנסים הבאים.

אמא"ידול – פעם ראשונה שאני צופה בתחרות האמא"ידול בכנס. הייתה תחרות מעולה שנורא נהניתי לצפות בה, היא עברה בצורה חלקה מבחינה טכנית ואין לי מקום להערות. 10/10. (ALL HAIL EARTH CHAN)

תחרות הקוספליי – אני באופן אישי נכנסתי לצפות בתחרות ממש בהתחלה ויצאתי מיד לאחר הסקיטים. עם יד על הלב- לא נהניתי מהתחרות. אני לא מעריץ גדול של קוספליי אבל תמיד הייתי מגיע לצפות בתחילת התחרות ונשאר עד הסוף פשוט נהניתי, אבל הפעם משהו הרגיש טיפה ''חלבי'' לטעמי...

חוסר הנוכחות של ענן (המנחה של התחרות בכנסים הקודמים) היה מורגש. אני לא יודע מי זה היה שהנחה הפעם, ולא רוצה ''להעלות אף אחד על המוקד", אבל זה פשוט לא היה שם... ענן ידעה תמיד להצחיק, ליצור עניין ולהזרים את התחרות גם כשהיו קשיים ותקלות טכניות (הו והיו, כמה היו...). התקלות הטכניות למרבה הצער לא פסחו על התחרות גם הפעם , ואני מודה שהפעם השתעממתי ויצאתי ממש בתחילת התחרות, לפני שעוד יצא לי לראות את רוב הקוספלייז. למרות שאני לא באמת יכול לתת חוות דעת אובייקטיבית כי פספסתי יותר מחצי מהאירוע- אני לא אהסס להגיד שהתחרות השנה הייתה פחות טובה משנים קודמות, ושהיו פחות מתמודדים.

המשחקייה – הנוכחות של נינטנדו ישראל בהחלט מורגשת! המשחקייה הייתה שופעת בהרבה מאוד עמדות משחק, הרבה שחקני TCG, עמדת גנפלה לתפארת, ובכללי מעולה. אני זוכר שבעבר מירמרתי על כמה שעמדות הקונסולה בכנסים עלובות ושל2-3 עמדות משחק אי אפשר לקרוא באמת "משחקייה" (במיוחד כשכנסים קטנים בהרבה שהתרחשו בזמנו באשכולי פיס עשו עבודה טובה יותר במשחקיות שלהם)- אבל הפעם ההגעה של נינטנדו ישראל הייתה קפיצת מדרגה ענקית מבחינתי. אני לא מעריץ של נינטנדו, ולמעשה מעולם לא הייתה לי אף קונסולה של נינטנדו- אבל הכנס בפעם הראשונה נחשפתי לסוויטץ' פנים אל פנים וקיבלתי גם הזדמנות לנסות את הקונסולה במשחק של שומרי הגלקסיה יחד עם 3 שחקנים נוספים שחיפשו שחקן שיצטרף אליהם והופתעתי מכמה שהקונסולה הזו עושה עבודה מעולה. הגיימפליי הרגיש חלק לחלוטין, הגרפיקה לא רעה בכלל עבור קונסולה ניידת (אני מדור הPSVITA) וארבעתנו נהנינו לכמה דקות ממשחק ממש כיף. אני אשמח לראות את המשחקייה הולכת וגדלה אפילו יותר ולראות נותני חסות נוספים לוקחים חלק בבניית המשחקייה- בין אם אלו נותני חסות של קונסולות ומשחקי מחשב, ובין אם אלו נותני חסות של משחקי קלפים, קופסא וTCGs למיניהם.

אוכל (nomnomnom) – בכנסים שעברו זכור לי כי ההיצע במתחם האוכל היה דיי דל ושאיכות המזון לא הצדיקה את המחיר. הכנס הרגשתי שגם פה הייתה עליית מדרגה. אני יודע שזה מצחיק שאני מסקר את האוכל שהיה בכנס אבל היי, זה חשוב!. אכלתי הפעם בשעה דיי מאוחרת אז השולחנות היו פנויים והדוכנים ללא תור, האוכל שהוגש היה טרי וטעים (שניצלונים וצ'יפס gang.) והמחירים דיי הוגנים לדעתי... אז well done אמא"י(?) או שבעצם החברת קייטרינג(?)...

כתבתי בפסקה הראשונה של הסיקור כי חששתי מכך שאהיה לבד בכנס, שלא אתמצא ושאולי אני כבר ''בוגר מידיי'' בשביל הכנסים האלו. לשמחתי הרבה אני מרגיש שטעיתי! – פגשתי במקרה אנשים שאני מכיר בכנס ובילינו מעט ביחד, וגם קבעתי להיפגש עם חברים שהכרתי דרך האתר (אנימה ספין, דה) ולא הרגשתי שאני לבד אפילו לרגע. ייאמר לזכות הקהילה בארץ שהיא מאוד מסבירה פנים ושקל נורא להתחיל שיחות חולין על כמעט כל דבר עם כמעט כל אחד. תנסו...

אם הסיבה שאתם לא הולכים לכנסים זה כי אתם מפחדים שלא יהיה לכם עם מי להיות- אל תפחדו! תגיעו לכנס, תעשו שבוע-שבועיים לפני קצת "שיעורי בית" ותנסו להכיר אנשים שמגיעים לכנס דרך אנימה ספין/קבוצות פייסבוק/כל פורום אחר שתמצאו לנכון ואני מבטיח שלא תהיו לבד. גם אם לא הצלחתם למצוא לעצמכם פרטנר מבעוד מועד- אני מבטיח שאם תנסו אתם תכירו חברים גם בכנס עצמו.

סוף הכנס הגיע לצערי מוקדם מהרגיל, ואחרי תחרות הקוספליי כבר בכלל בכלל לא היו פאנלים. באתר של הכנס אמנם כתוב שהכנס עד שעות הערב אבל אני בספק אם מישהו באמת נשאר עד כל כך מאוחר כשאין יותר תכנים והדוכנים כבר מתחילים להתקפל. לדעתי זה מינוס, בתור אחד שלא נהנה מתחרות הקוספליי ויצא באמצע- הבנתי שכנראה אין לי יותר מה לחפש בכנס וחזרתי הביתה מוקדם יותר מהשעה שתכננתי. מצידי הייתי בשמחה מעביר עוד כמה שעות בכנס אבל המחסור בתוכן עושה את שלו ואנשים מתחילים ללכת הביתה.

הייתי מציע לאמא"י לעודד פאנלים ואירועים מיוחדים לשעות הטיפה מאוחרות יותר של הכנס- בין אם אלו "אטרקציות" ספונטניות ברחבת הכנס, פאנלים עם הגבלת גיל (אני מאמין שלא חסרים תכנים בעולם האנימה בשביל לדאוג לכמה כאלו גם בשביל הקהל הקצת יותר בוגר), או כל דבר אחר שיגרום לאנשים להישאר ל"אפטר פארטי" של הכנס.

לסיכום – אני שמח שלמרות החששות הגעתי לכנס, ועכשיו אני מבין שהעניין עם ההסעות המאורגנות שהתבטלו הוא לא כזה "ביג דיל" כמו שחשבתי שיהיה, ושאפילו יש לא מעט פלוסים ללהגיע באופן עצמאי לכנס.

אני בוודאות ארצה להגיע גם להארוקון הקרוב- במיוחד בגלל שהוא נחשב לגדול יותר מבחינת קהל. ואם גם אתם בסימן שאלה לגבי ההגעה שלכם לכנסים של אמא"י בגלל כל סיבה שהיא- הייתי ממליץ לכם כן לתת צ'אנס נוסף ואפילו לשנות משהו שנהגתם לעשות בכל כנס (למשל- אם הייתם מגיעים תמיד עם חברים, נסו להגיע לבד ולהכיר חברים בכנס / אם הייתם תמיד מגיעים לכנס בשביל להסתובב באקראי, בנו לכם הפעם לו"ז מסודר של פאנלים ופעילויות שתרצו לראות ודברים שתרצו לעשות).

אשמח לשמוע מה דעתכם על הכנס שהיה- אל תפחדו מנימוקים וחפירות :grin:

NO.2

legopart

04/08/2019

אין לי יותר חשק ללכת לכנסים. במיוחד לא לירושלים.
לא בא לי לשרוף יום שלם רק על כנס ועוד על איזה תוכן שיכתיבו לי.
נהנתי פעם ממפגשי סנטר, עזריאלי והפארק של קניון הרצליה, הנסיעה עלת לי הרבה מאוד כסף אבל המפגש לא עלה לי בכלל, רק על הפיצה. אבל נהנתי כי היו שם אנשים שהיה נעים לדבר איתם ולטייל איתם בין החנויות ולא להיות תלוי בתוכנייה

מה גם שאחרי הצבא והתחלת שגרת החיים ואחרי שאתה משנה קידומת בפעם השנייה ואחר כך השלישית בחיים אז אתה לא מוצא לנכון ללכת לזה.
מה גם שאני לא טיפוס שמחפש את חוויות בחיים.

למה לעזזל כתבת הודעה כזו ארוכה שאף אחד לא יקרא?

loo

רוב הדברים שרשמתי הוא בהקשר ובהמשך למה שהינך רשמת

בקשר לכניסה בקופות: מכיוון שבשנים קודמות הם התחילו את הכנס ב10, אנשים באו כבר מ9 ונוצר תור ארוך מאוד עד לשעות 11+. אך לפני כמה כנסים הם שינו את שעת הכניסה- 9- כך שכבר ב10 אין כמעט תור.

אירוע החתימות: גם לי היה חבל שיובל לא היה אבל פגשתי בו כאשר הוא הסתובב בדוכנים. אורחי הכבוד היו כל כך נחמדים ואדיבים. זה היה נהדר שהם ממש מסתכלים עלייך בגובה העיניים. גם אני ממש רציתי ללכת לצ'יבי הרצאות ולמזלי הספקתי ללכת לשניים האחרונים (אין על אמנון! משתפר מכנס לכנס).

פאנל הדיבוב: הלייב של הדיבוב כן היה מעט ''מרוח'' אך עדיין מאוד נהנתי. שמחתי שהם עשו את זה. כיף כל פעם מחדש שמביאים אורחי כבוד ושהם משתתפים בפאנל ייחודי להם.

דוכנים:מאוד שמחתי לראות שהדוכנים של ''אנשים יוצרים'' גדל הרבה יותר מפעמים קודמות. טוב לראות אנשים שיוצרים ומתנסים במכירות היצירות שלהם.

אמא"ידול: השנה לא יצא לי לראות (ראיתי את התחרות בכנס הקודם) אך אני בטוחה שזה היה יוצא מן הכלל. זה כל כך מגניב ויפה שהוסיפו גם תחרויות של שירה (ומיני הופעה ביחד עם זה) ולא רק של הקוספליי. בתחרות קוספליי הם נתנו לזוכה לשיר ונהנתי ממנה מאוד!

אוכל: אני תמיד מביאה אוכל מהבית אז.... אבל הצצתי שם בדוכני האוכל וזה היה נראה טוב.

גיימינג: כרגיל- היה לי מאוד נעים לראות גם את ''הקהילה של הגיימינג'' ממשיכה לה בדרכה.

עמדת צילום: הייתה עמדת צילום איפה שמתחם הקוספליי. למרות שלא באתי מחופשת, הצתלמתי אני וחברותיי שם. מאוד נחמד שגם יש את זה- עמדת צילום כמו שצריך עם צלם וצלמת מקצועיים ומכונה להדפס הצילום (שלוקח כמה שניות לתמונה).

תחרות הקוספליי: האמת שאני מאוד נהנתי בתחרות, למרות התקלות הרבות שהיו. היה לי חסר שגריר יפן שהיה תמיד מגיע. מה שכן, התחרות באווירה שלה הרגישה קצת שונה מתחרויות קודמות. מי שהנחה את התחרות היה גיא ברמן (לא סגורה על שם המשפחה) ואני ממש אוהבת אותו. נכון שהוא לא הכי הצליח לחזיק כמו שצריך בחלק של התקלות אבל הוא סבבה לגמרי (ומצחיק).

תכנים: היה לי חסר תכנים- כלומר היו הרבה שהם מעולים אבל הרגיש לי שהיו מעט ביחס לכנסים קודמים. אולי ההרגשה הזאת נבעה מחוסר התכנים שלאחר תחרות הקוספליי.

* אכן, גם לי היה מאוד חסר ההמשך של התוכנייה לאחר תחרות קוספליי. תמיד יש כמה הרצאות או איזה פנאל בסוף ולא היה הפעם (רק בזמן התחרות היה משהו אבל בכל זאת). מקווה שבכנסים הבאים יהיו כי זה חלק מהאווירה של הכנס.

תמיד יש מה עוד להוסיף ולהגיד אבל עד כאן.

בקיצור, נהנתי בכנס :)

puma161~

05/08/2019

הגעתי השנה לכאמי אחרי שנתיים שלא הייתי באף כנס של אמאי, וזה בעיקר בגלל העובדה שזו נסיעה של שלוש שעות בתחבורה ציבורית ועלות מוגזמת בהחלט רק של נסיעות וכניסה (בלי לדבר על האפשרות שאקנה דברים בכנס עצמו).

השנה הבנתי שזו ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלי להיות בכנס לפני שאתחיל שנת שירות, אז החלטתי שאני רוצה לנסות משהו חדש. מפה לשם נרשמתי להתנדבות. במסגרת ההתנדבות הגעתי לירושלים יום לפני (וכאן אני רוצה לציין שבמקום שלוש שעות זה לקח שעה וחצי, כי יש רכבת) ועזרתי בהקמה של הכנס. אם לומר את האמת, זה היה הדבר שהכי נהניתי בו XD ביום הכנס הגעתי בסביבות עשר וחצי בבוקר (נכנסתי מיד, כי כניסת מיוחדים וזה) ועזבתי אחרי שמונה בערב (רק כי חברה עבדה שם, אחרת הייתי הולכת מוקדם יותר).

אני באמת מרגישה שארבע שעות ההתנדבות עצמן היו החלק הכי טוב בכל הכנס הזה מבחינתי. הייתי בקופות צהריים בהזמנה מראש, אז גם בקושי היו אנשים וגם זה עבר מהר כשהיו. היה לי מאוד נחמד עם זו שהייתי בה, אז הזמן עבר מהר (לי. לה קצת פחות). אחרי שנגמר החלק ההתנדבותי הסתובבתי קצת עם כמה חברים שהיו (חייבת להודות שלא ממש היה לי חשק לחסרה באותו זמן) ואחרי שהם הלכו עשיתי פטרולים סביב שתי קומות הדוכנים והצקתי קצת לחברה שעבדה באחד מהם.

בשלב מסוים קרה דבר שלא חשבתי שיקרה, התחלתי שיחה ספוטנית לגמרי עם מישהי אחרת בזמן שהצקתי לאותה חברה. מפה לשם דיברנו שעתיים והיה מאודמאוד נחמד, וקצת עצוב בסוף כי ככל הנראה לא ניפגש שוב. בסופו של דבר עזבתי את מתחם הכנס בסביבות השעה שמונה.

הו, הקוספלייז היו נהדרים! לא נכנסתי לתחרות, אבל זו ההתרשמות הכללית שלי ^^

בקיצור, אין לי יותר מדי מה לומר על הכנס עצמו מלבד החלק ההתנדבותי. הדוכנים היו מאוד נחמדים (בעיקר ההוא של השתיים שבעיקר רצו להיפטר מדברים אבל עדיין לא הסכימו לעשות לי הנחה) וגם האנשים חביבים בהחלט, אבל לא נכנסתי להרצאות או לאירועים אז עליהם אין לי דעה. מה שכן, אני רואה את עצמי נרשמת להתנדבות בכנסים הבאים שאהיה בהם (כשיצא, ככל הנראה שנה הבאה)~

הבעיה היחידה: לקום בבוקר אחרי שחזרת אתמול הביתה בחצות, אחרי שבילית בערך עשר שעות בכנס אנימה ולצאת לעבוד (כמעט נרדמתי על הדוכן. לא מצחיק).

Galilo

05/08/2019

אז בגדול זה היה הכנס השלישי שלי. באתי עם חברה, וממש התלבטנו אם לבוא או לא כי לא ממש מצאנו משהו מעניין בתוכניה אז ה-70 שח כניסה נראו לנו קצת מאיימים. בסופו של דבר החלטנו שנלך בכל זאת כי זה יהיה הכנס האחרון שלנו לפני הגיוס.

הגענו לכנס דיי מאוחר - סביבות שתיים, ככה שבכלל לא היה תור ויכולנו ישר להיכנס. היינו צריכות כמה רגעים להתקרר בגלל החום הנורא שהיה, והתחלנו לסרוק את הדוכנים. נהנתי מאוד לראות את כל היוצרים שהיו, הרבה מאוד אנשים מוכשרים. התבאסתי שלא היה את הדוכן של מאי ארט - שבהארוקון האחרון קניתי מהם שלל די מכובד.

אחרי שני סיבובים מהירים בדוכנים הלכנו לתחנה המרכזית וקנינו לעצמנו סושי שהבאנו בחזרה לכנס כי לא היה שם אפילו כיסא אחד פנוי. כמו שאמרתי קודם, לא מצאנו משהו שעניין אותנו בתוכניה (חוץ מהטרוויה שבוטלה) אז האירוע היחיד שהלכנו אליו היה תחרות הקוספליי - נכנסנו באמצע הסקיטים והיו שם כמה קוספליירים טובים. היו לא מעט תקלות ואחרי חצי שעה כבר הרגשנו שמיצינו אז יצאנו. עשינו עוד כמה סיבובים בדוכנים כדי לראות שחלילה לא פספנו משהו נחמד ואז קניתי מחזיק מפתחות עם בובה של טוטורו - הדבר היחיד שרכשי בכנס.

אחר כך הלכנו לאיזור המשחקייה וניסנו לשחק בDDR - הפסקנו אחרי 2 שירים כי הבנו כמה חסרות קורדינציה אנחנו ולא רצינו להשפיל את עצמנו יותר אז יצאנו משם מהר. באותו זמן נגמרה תחרות הקוספליי והרבה דוכנים כבר התחילו להתקפל ואיתם גם התחילו ללכת הרבה אנשים, אז בלב כבד הלכנו גם אנחנו.

בסהכ נהנתי בכנס, חבל לי שלא הצלחתי למצוא הרצאה שתעניין אותי, וש(כמו שכבר אמרו כאן) לא היו הרצאות אחרי תחרות הקוספליי.
עוד פספוס קטן שהרגשתי היה שלא יצא לי לדבר או להכיר אנשים חדשים אבל אני מאמינה שבכנס הבא שאליו אגיע יהיה לי יותר אומץ בקטע הזה.