אודות

  • シュロモ
  • Tokyo-Sub
  • 270
  • נקבה
  • בת 22
  • הצטרף ב18/08/2016

סטטיסטיקת אנימות

סויים: 21
  • סה"כ: 21
  • פרקים: 0

cN3rd פרסם נושא חדש תחרות עיצוב פוסטרים מתורגמים לאנימה (בעברית)

פורסם 26/07/2019

שלום לכולם,
בעקבות הנושא האחרון של גילאור ודף הפייסבוק של פוסטרים כנים, עלה לי רעיון לעשות תחרות קטנה בין המעצבים הגרפיים בקהילה.

עצבו פוסטרים מתורגמים לאנימה עליכם!

הרעיון הוא מאוד פשוט - קחו את הפוסטר של האנימה האהובה עליכם ועצבו אותו כאילו הוא יוצא בארץ.
קחו למשל את הדוגמא של מארי ופרח המכשפה:

n0c8sht.jpg81LXPDpaq7L._SY445_.jpgacutd4x.jpg
(אני מודע לשינויים הסגנוניים בין הפוסטרים והאיכות של הפוסטר האנגלי. עמכם הסליחה. למרבה הצער רוב הדוגמאות האחרות שעלו לי לראש היו שונות מדי ו\או באיכות זבל)

אופן התנהלות התחרות:

 

  • שולחים את הפוסטרים בתגובה לנושא הזה.
    בכל הודעה יש את הפוסטר שעיצבתם ואת הפוסטר המקורי, למטרות השוואה.
    הפוסטרים יהיו בתוך תיבת ספויילרים.
    התחרות תתקיים עד ה-17.08.2019. (שלושה שבועות ויום מתאריך פתיחת הנושא)
     
  • לאחר מכן, אפתח סקר שבו יהיה אפשר להצביע לפוסטר שהכי אהבתם. הסקר יפתח לשבוע (עד ל-24.08.2019).
     
  • אחרי שבוע, אפרסם את התוצאות בהודעה כאן.

 

החוקים הם מאוד פשוטים:

  • לצורך פשוטות, הפוסטרים שמשתתפים בתחרות הם של אנימה בלבד.
    לא מנגה\לייט נובלס\קומיקס אמריקאיים\מה שלא תרצו. רק אנימה. רק מוניקה.
     
  • התרגום נעשה רק לעברית - לא לאנגלית, ערבית, רוסית, סוויהלי או כל שפה אחרת.
     
  • האנימה שיכולות להשתתף בתחרות הן אנימה שעומדות בחוקי האתר. (קרי: לא הנטאי\gore).
     
  • העיצוב נעשה על פוסטרים באיכות גבוהה (וכנ"ל לגבי התמונה שאתם משתפים).
    אם אתם לא מוצאים כאלו, תכתבו כאן ונעזור לכם למצוא.
     
  • מלבד דברים שנמצאים בפוסטרים עצמם, אסור להשתמש בעיצובים שהם לא שלכם.
    למשל, אתם לא יכולים ליצור פוסטר עברי של קרול וטוסדיי מהגרפיקה של Arubaito. הרעיון הוא שתעצבו משהו משלכם.
     
  • אפשר למחוק אלמנטים יפניים מהפוסטר המקורי אם זה מקשה עליכם מבחינה עיצובית. ("לכסות את הטייפ").
    זו תחרות לכיף, אז מה שיאפשר לכם לעשות עבודה יותר טובה. כמובן שעליכם לשמור על כמה שיותר תאימות סגנונית ליפנית.
     
  • אם אתם רוצים בכך, אפשר לשלוח יותר מפוסטר אחד.
    נסו לשמור על רמה גבוהה כדי שמישהו אחד לא יגנוב את כל המקומות הראשונים.

 

אני לא בהנהלה או בצוות אז אין לי את היכולת להעניק פרסים של ממש, אז זו תחרות נטו בשביל הכיף שבעיצוב.
אם אחד מאנשי הצוות (מלבד פריז שמצנזר את הסרקסטיות שלי בחוסר רחמים) רוצה להעניק פרסים בספין על התחרות הזו אעדכן את הנושא בהתאם.

 

שיהיה לכולם בהצלחה.
מה אני הולך לעצב? לאיזה בור הכנסתי את עצמי.

cN3rd פרסם נושא חדש [תחרות] הפרופיל הכי מכוער בספין (בהכי פחות קוד)

פורסם 21/07/2018

DT0m.gif
בסה"כ רציתי גיף עם מראה כדי שאוכל להגיד "מראה מראה שעל הקיר, למי הפרופיל הכי מכוער יפה בספין".
הסבר כללי מחורטט על התחרויות בספין (ואיך שהן מעכבות את השדרוג)

 

אהלן וסהלן לכל גולשי ומכחישי ספין,

אם יצא לכם לגלוש בספין למשך יותר משבוע, כנראה יצא לכם להיתקל בטרנד מאוד מוזר:
עיצובי הפרופילים של (מרבית) המשתמשים הם, בלשון המעטה, לא הכי... קריאים. כן, קריאים.

כפי שידוע לכם, לפני כמה שבועות עלתה לאתר מערכת נקודות, ויחד איתה עלו מספר תחרויות.
דוד ביקש שנחשוב על תחרויות כדי שהוא יוכל לעבוד את השדרוג בלי שיציקו לו
עם תלונות מפגרות או מימס מפגרים על שדרוג\שכתוב.
 

אז הנה התחרות שלי:

עליכם לעצב פרופיל מכוער (אבל קריא)
בכמה שפחות קוד.

(עד יום שבת, ה-28.07, בשעה 18:00)

 

אופן התנהלות התחרות:
כל משתמש (לא כולל הצוותים וההנהלה) שרוצה להשתתף בתחרות יגיב בנושא זה: "ארצה להשתתף בתחרות".
לעצב את הפרופיל, וזהו.
בסוף התחרות אעבור על הפרופילים של כולכם, אספור את אורך הקוד בתווים
ואוריד את נקודות הבונוס על כל אתגר שבו עמדתם.
בנוסף, אדרג את הפרופילים לפי מידת הכיעור שלהם.
האדם שיהיה לו את המספר הקטן ביותר והדירוג הגבוה ביותר יזכה בנקודות ספין, מתנת דוד והנדיבות שלו.
שימו לב: אם יהיו כמה אנשים בעלי אותו מספר נקודות, הן יתחלקו ביניהם.

 

פרסים:
מקום ראשון - 150 נקודות ספין.
מקום שני - 100 נקודות ספין.
מקום שלישי - 50 נקודות ספין.
כל השאר - 1 נקודת ספין.

 

אתגרים שיכולים להקנות נקודות בונוס:
שימוש בפונט צד שלישי - 500 נקודות.
טקסט קריא וקונטרסט גבוה - 450 נקודות.
נושא אחיד לפרופיל (דמות אנימה\משחק אהוב\מה שבא לכם) - 500 נקודות.
תוספות משלכם לתחילת או סוף הדף - 250 נקודות.
אנימציות CSS יפות - 200 נקודות.
שימוש בתמונת קאבר תואמת לעיצוב - 100 נקודות.
גרדיאנטים - 100 נקודות.

 

חוקי התחרות:
- אסור להשתמש ב-selectors שבוחרים את כל האלמנטים (כדוגמת * או nth-child(an+b))
- כל הקוד חייב להיות בתוך ה-css עצמו (import של קבצי css אחרים אסור!)
- אסור להשתמש בעיצוב שהיה לכם ברגע ההרשמה לתחרות.
- אסור להשתמש ב-!important

אני שומר לעצמי את הזכות להוסיף כללים נוספים בהמשך כדי למנוע רמאויות.
על חובת המשתתפים בתחרות לבדוק אם הם עומדים בכללים.

 

שיהיה בהצלחה לכולם!

cN3rd פרסם נושא חדש [הלא-הנהלה ממליצה] Tenkuu no Escaflowne (או: Visions of the Escaflowne)

פורסם 17/12/2017

orf1dt5.png

יש שיאמרו שצוות אנימה הוא חלק מההנהלה. יש שיאמרו שלא. אני אישית חושב שצוות אנימה הוא חלק מצוות האתר, אך לא מההנהלה.

בכל מקרה, הפעם בה"לא-הנהלה ממליצה": "אסקפלונה השמיימית" (Tenkuu no Escaflowne או "חזיונות האסקפלונה" אם כל כך חשוב לכם להיות צמודים לתרגום באנגלית כי "האנגלית קדושה") - סדרת פנטזיה, מכה ושוג'ו משנת 1996.

שימו לב: זאת הביקורת הראשונה שלי, ולכן היא לא הכי טובה, ואולי אערוך אותה בעתיד. פשוט רציתי לכתוב משהו שהוא יותר מ"פשוט לכו לצפות בסדרה". ייתכנו ספויילרים.

gfs6b2n.jpg

מימין לשמאל: אלן, מרל, ואן, היטומי, Mole Man ומילרנה. ברקע: האסקפלונה.

הסדרה, פרי עטו של שוג'י קאוואמורי (יוצר סדרת מאקרוס המפורסמת), הייתה אמורה להיות במקור "מאקרוס עם חיזוי עתידות במקום שירי אהבה" (תאשימו את TV Tropes בתיאור הזה). לאחר כמה שנים ב-Development Hell, שבמהלכן עברה מספר גלגולים ואף יצאה גרסת מנגה (שמבוססת על הרעיונות הלא-סופיים שהיו בהפקה), היא התחילה לצאת באפריל 1996 הפכה להיות לאחת מסדרות המכה היפות ביותר שיצא לי לראות - בין אם בפיתוח הדמויות, בעומק העולם ובהיסטוריה שלו, ובתמות שהיא מעבירה. גם אם יש פה ושם חורי עלילה (ולא אכנס לספויילרים), או אם הסצינה האחרונה זורקת לפח הרבה מפיתוח הדמויות שנעשה בסדרה, המסע שווה את זה לדעתי.

לימים גם יצא סרט, אך הוא זורק הרבה מאוד מפיתוח הדמויות שנעשה בסדרה לטובת סיפור קצר יותר שאפשר לדחוס בשעה וחצי.

אישית גמעתי את הסדרה בשבוע, ואני מחשיב את עצמי צופה איטי. ברגע שנכנסים לסדרה אחרי שלושת-ארבעת הפרקים הראשונים, אפשר לסיים אותה די במהירות.

 

הסיפור

אחרי שסיימתי את הסדרה כתבתי תקציר שאפשר לראות בדף שלה בספין. בלי לחזור על עצמי יותר מדי, הסדרה עוסקת בנערה בשם היטומי קאזאנקי, שפוגשת בנסיך בשם ואן שבא מכוכב אחר, גאיה, ולאחר סדרת אירועים שמתוארת בפרק הראשון חוזרת איתו לגאיה. שם היא פוגשת באביר בשם אלן ועוזרת לו ולואן להציל את גאיה מפני אימפריית הזאיבך ונשק יום הדין שלהם בעזרת האסקפלונה, רובוט מלחמה עתיק ועוצמתי שעובר במשפחתו של ואן.

קרבות המכות נכנסים לסיפור בצורה שהייתה נהוגה לפני הופעתה של אוונגליון: קרבות צבאיים. חיילים בעלי דירוג גבוה מתפעלים מכות שנקראים גאימלפים, ושני הצדדים נלחמים אחד בשני איתם. אז אם אתם מתעבים מכה בכל נפשכם, אולי לא כדאי לכם לצפות בסדרה. אך אני ממליץ לצפות בסדרה הזאת (ובעוד כמה סדרות מכה אחרות) בשל הערך המוסף שהיא מציעה בפיתוח הדמויות ובעלילה המסועפת.

 

הדמויות

הדמות הראשית היא היטומי קאזאנקי, אותה מדובבת מאיה סאקאמוטו בתפקיד הראשי הראשון שלה (תריצו חיפוש גוגל על השם שלה. היא דובבה הרבה מאוד דמויות שאתם מכירים). היטומי היא נערת תיכון אתלטית, שידועה בעיקר בגלל חיזוי העתידות המדוייק שלה (בעזרת קלפי הטארוט) - חזיונות שנהיים מדוייקים ואף קריטיים כשהיא נמצאת בגאיה, ברמה שבה היטומי והחזיונות שלה הם המפתח להנעת העלילה, והרבה מהם משמשים כפתרונות לבעיות זמניות בעלילה (הדרקון יכיש בזנב שלו ויהרוג את ואן. "ואן, ואן, תיזהר! מלמעלה!"). אע"פ שהיטומי מאוד ריאליסטית בהשוואה לדמויות ראשיות נשיות אחרות באותה תקופה, הרבה פעמים מרגיש שהיא עלמה במצוקה ואחרי כמה זמן זה מתחיל לעצבן.

הסדרה לא פוסחת גם על שאר הדמויות שבקאסט שלה, וכל אחת מהן זוכה לסיפור רקע ועוברת תהליך התפתחות לאורך הסדרה: אלן, האביר הבישונני האמיץ על הסוס הלבן, דיאנדאלו, הגנרל הפסיכופת צמא-הדם של צבא הזאיבך, מילרנה, הנסיכה שמאוהבת באלן מאז ילדותה, ואן, הנסיך הבישונני בעל מצבי הרוח המשתנים, ועוד מגוון רחב של דמויות אחרות.

חיבבתי את מרבית הדמויות, חוץ ממרל, נערת-חתול שנדבקת לואן כמו שאני נדבק לפאנסאב שלי בכנסי אנימה. הם עשו אותה מעצבנת בכוונה, אך יש לי הרגשה שהעלילה יכלה להתקדם יפה גם בלעדיה.

אף על פי שפיתוח הדמויות עצמו מצויין, לעתים האינטרקציה בין הדמויות יכולה להיות מאוד גנרית ומעצבנת, אישית זה לא הפריע לי.

 

האנימציה והציור

הרקעים שצויירו לסדרה הם בין היפים שראיתי, בעיקר הנופים השונים של גאיה והעולמות האחרים שהם רואים.

גם עיצוב הדמויות עצמו נחשב די טוב לאותה תקופה. אישית התחברתי לעיצוב של היטומי וואן, ששונה מהעיצוב הסטריאוטיפי לו זכו דמויות ראשיות באנימה באותה תקופה, ונהניתי מהניגוד שהוא נותן לעיצובים הסטריאוטיפיים של אלן כ"אביר על הסוס הלבן" ושל מילרנה בתור נסיכה סטריאוטיפית.  אציין לטובה גם את עיצובי הגאימלפים האורגניים והסטים-פאנקיים, ואת העיצוב הסטים-פאנקי של בירת זאיבך שאפשר לראות בסוף הסדרה.

האנימציה עצמה מאוד יפה ביחס לתקופה אך היע ועיצוב הדמויות לא התיישנו בצורה הכי טובה לאורך השנים. זה יכול להוות מכשול רציני כשמתחילים את הסדרה, אך אחרי שניים-שלושה פרקים כבר מתרגלים לזה. אני ממליץ בכל זאת לצפות באיכות של 720p לפחות בשביל הרקעים היפהפיים שבסדרה. (שלא נציין את זה שיש בסדרה שימוש נרחב ב-CGI שהוא... מזוויע).

 

המוזיקה

ה-OST של הסדרה לא מכיל הרבה TRACKS, אבל הוא מתאים לסדרה כמו כפפה. אין רגע שבו ה-OST לא מתאים להתרחשויות, אך תמיד הייתה בי תקווה לשמוע יותר.

לעומתו, שיר הפתיחה הוא די גנרי ולא התחברתי אליו. שיר הסיום, לעומת זאת, עוד איכשהו די קליט. למרות שתיעבתי אותו בפרקים הראשונים, ככל ששמעתי אותו יותר פעמים ככה התרגלתי אליו למדתי לאהוב אותו.

 

אוקיי, אז איך רואים את הסדרה?

הסדרה אמנם יצאה לפני יותר משני עשורים, אך לפני כשנה-שנתיים יצא דיסק בלוריי שמכיל דיבוב חדש שלדעתי מדוייק יותר מניסיון הדיבוב הקודם שנעשה בתחילת שנות האלפיים. אישית צפיתי בדיבוב היפני המקורי אך גם הדיבוב האמריקאי החדש די חביב. אם אתם רוצים לקנות הבלוריי, הנה קישור לחיץ (בלו-ריי הם דברים יקרים). אם יש לכם Funimation!NOW (בספק שלהרבה אנשים בארץ יש את זה), אפשר לראות אותה שם. כמובן שתמיד יש את האופציה להוריד את הסדרה, אבל עדיף לתמוך ביוצרים המקוריים.

-----

אז זהו להפעם. מקווה שעוררתי בכם קצת חשק לצפות בסדרה.

אם יש בעיות שנראות לדעתכם קריטיות בסקירה שלי, אתם מוזמנים לשלוח לי הודעה ונדון בעניין.

cN3rd פרסם נושא חדש כללי | נושא עזרה ב-CSS

פורסם 04/11/2017

אני כל כך הולך להתחרט על הנושא הזה.

היי חברים,

לאור העובדה שפורום מדריכים הפך איכשהו לפורום תמיכה בעיצובי פרופילים וקבוצות, החלטתי לפתוח את הנושא הזה.

אני מודע לכך שיש כמה משתמשים באתר שיודעים CSS טוב, ואני חושב שאם נוכל לעזור למשתמשים חדשים לעצב את הפרופיל שלהם בצורה שהיא לא מחרידה לעין - ככה ירבה.

חוקי יסוד

  • כאן זה לא המקום לבקש עיצובים - ממשתמשים או בכלל.
    יש מספיק אמצעים בשביל לבקש עיצובי פרופיל ממשתמשים ספציפיים (פוסטים, פרופיל וכו').
    לנוחיותכם, אגדתי בהמשך לינקים למדריכים וערכות.
     
  • תעברו על הנושא (או תחפשו בפורום) לפני שאתם שואלים משהו.
    זה אמנם יהיה יותר רלוונטי לעתיד, אבל אם נתקלתם בבעיה - תחפשו אם מישהו אחר נתקל בה (בנושא הזה או בספין בכלל).
     
  • אל תהססו לעזור למשתמשים.
    אם אתם יודעים איך לפתור בעיה מסויימת ויש לכם את הזמן - תעזרו למשתמש!
    אני מציע שלא תלכו לפרטי ותפתרו את הבעיה כאן. מי יודע, אולי עוד איזה משתמש בעתיד יתקל באותה בעיה והפתרון שלכם יעזור לו.
     
  • אין כאן מקום לספאם ודומיו.
    הנושא הזה נועד כדי לעזור למשתמשים לפתור בעיות בהן הם נתקלו או להשיג משהו מסויים בעזרת CSS בצורה בוגרת ורצינית.
    אני מבקש מהמנהלים - כל הודעת "ספאם" כזאת או אחרת שלא בנושא הדיון - פשוט לצנזר.

 

שאלות ותשובות

אפשר את ה-CSS שלך?
הנה. קחו אותו. מבחינתי אתם יכולים לעשות איתו מה שאתם רוצים, כל עוד אתם נותנים לי קרדיט איכשהו. (ולא, להגיד "סליחה, אבל העתקתי ממך את הפרופיל" זה לא קרדיט).
איך אפשר ללמוד CSS? זה כל כך מסובך!

הנה כמה מקורות שאפשר לקרוא מהם כדי להתחיל ללמוד CSS:

אפשר גם לחפש מידע על נושאים ספציפיים, אבל בהמון מהמקרים זה יהיה באנגלית.

אני מציע ללמוד את הבסיס לפני שתתחילו לעצב את הפרופיל שלכם. הבנה של "מה בדיוק אני עושה" יכולה לחסוך הרבה כאבי ראש בעתיד. מניסיון.

שנית, אם אתם גולשים בכרום או בפיירפוקס, יש כלי מיוחד שנקרא WebDev Tools, ספציפית ה-Inspector. פותחים אותו בקליק ימני -> Inspect.
הנה מדריך בעברית שמסביר איך להשתמש בו: http://webdesk.co.il/עיצוב-אתר-באמצעות-כלי-המפתחים-של-כרום/

יש בסוף הנושא הזה עוד כמה אשכולות מידע שיכולים לעזור לכם.

איך עשית את הספויילרים האלו?
למה יש רק 4 שאלות ב"שאלות נפוצות" שלך?
פשוט לא הצלחתי לחשוב על עוד שאלות כרגע. אם יעלו עוד שאלות נפוצות, אני אעדכן כאן.

 

עזרים נוספים (מעודכן 16.11.2017)

ערכות עיצוב

 

cN3rd פרסם נושא חדש [מדריך] פונטים אישיים ב-CSS

פורסם 25/08/2017

שלום לכולם,

כמו שהבטחתי - הנה המדריך הקצר להוספת פונט לפרופיל. המדריך דורש ידע בסיסי ב-CSS, שאותו אפשר ללמוד מ-w3schools.

אני אפרט פה על כמה דרכים לעשות זאת, ואראה כיצד אני שילבתי פונטים בעיצוב הפרופיל הנוכחי שלי:

isD9MFiMQ9iHqSITcw3NWg.png

הנה, אתם רואים? לא התעצלתי.

 

מבוא

בגרסאות הישנות של CSS, מעצבי האתרים היו מוגבלים לפונטים שהיו מותקנים במחשבים של המשתמשים, ולכן מרבית האתרים לא חרגו מ-Arial, Tahoma וכו' - פונטים שבאו עם כל מערכת הפעלה מודרנית בזמנו (או היו חלק מ-Office), ולשמור חלקים בפונטים לא סטנדרטיים בתור תמונות. ב-CSS3, סטנדרט ה-CSS שנהוג היום בכל הדפדפנים המודרניים (שיצאו אחרי 2011, אבל אל תתפסו אותי במילה), נוספה תמיכה לפיצ'ר Web Fonts, שאפשר לשלב פונטים ממקורות חיצוניים בצורה כזאת שמאפשרת להתייחס לטקסט כאל טקסט רגיל (ולא אל כתמונה או כמקבץ תמונות).

 

תחביר בסיסי

ההגדרה של הפיצ'ר הזה מתחלקת לשני חלקים: הגדרה של הפונט עצמו, והשימוש בפונט בתוך אלמנטים ב-CSS.

בהגדרת הפונט עצמו, אנחנו משתמשים בסימון מיוחד בשם @font-face. דוגמה עבור הפונט Roboto:

@font-face {
  font-family: 'Roboto';
  font-style: normal;
  font-weight: 400;
  src: url(https://fonts.gstatic.com/s/roboto/v16/CWB0XYA8bzo0kSThX0UTuA.woff2) format('woff2');
}

הסבר על הקוד:

  • font-family - מציין את שם משפחת הפונטים (קבוצת פונטים תחת אותו שם) שהפונט שאנחנו מגדירים הוא חלק ממנה. אפשר שיהיה פונט יחיד במשפחה כזאת, ואפשר שיהיו כמה פונטים שונים.
  • font-style - מידע נוסף שאומר לדפדפן באיזה סוג פונט מדובר. לרוב, מדובר בהבדל בין פונט רגיל (regular) לפונט נטוי (oblique או italic), זאת כי יש משפחות פונטים שבהן יש אותיות שונות לטקסט נטוי.
  • font-weight - "המשקל" של האותיות בפונט. משתמשים בזה כדי להבחין בין גרסאות דקות ועבות של הפונט, למשל פונט רגיל מול פונט מודגש. נהוג ש-400 מציין את המשקל של הגרסה הרגילה, משקלים גדולים מייצגים גרסאות עבות (SemiBold/Bold/Black), ומשקלים קטנים מייצגים גרסאות דקות (Light/SemiLight).
  • src - המקור ממנו נלקח הפונט. יכול להיות קישור חיצוני, הפנייה לפונט במחשב, או קישור בקידוד BASE64. (פרטים על זה עוד מעט).
    ניתן להגדיר מספר מקורות, בפורמטים שונים (ttf, otf, woff, woff2 ועוד).

ניתן להגדיר כמה @font-face שאנחנו רק נרצה.

 

כדי להשתמש בפונט, נשתמש בהגדרה font-family בתוך כל סגנון ב-css, למשל:

.robotoText {
    font-family: 'Roboto';
}

 

חלופות

אפשר להתייחס לחלופות בשני מקרים: חלופות בהגדרות הפונט, או חלופות בפונט בו אנחנו משתמשים בעזרת ההגדרה font-family.

בהגדרת הפונט, החלופות מתייחסות למקור שממנו הפונט עצמו מגיע. נסתכל על הדוגמה הבאה (מהקוד המלא של roboto):

/* latin */
@font-face {
    /* ... */
    src: local('Roboto'), local('Roboto-Regular'), url(https://fonts.gstatic.com/s/roboto/v16/CWB0XYA8bzo0kSThX0UTuA.woff2) format('woff2');
    /* ... */
}

תרגום השורה לעברית: אנחנו נחפש את הפונט במערכת בשם "Roboto", או בשם "Roboto-Regular", ואם לא, נוריד אותו מהקישור הנתון (או שנשתמש בעותק ב-cache). הדפדפן יעבור על האופציות בסדר הזה, ויעצור באופציה הראשונה שבה הוא הצליח. אם הוא כשל בכולן, כל הטקסטים בסגנונות שמשתמשים בפונט הזה "ייעלמו" כי אין להן פונט. (על זה אישית אני לא בטוח, אבל זה מה שקרה בניסיון שלי).

מבחינת התחביר, אפשר לרשום את החלופות בפסיקים, כמו בדוגמה למעלה, או לרשום אותן כך:

/* latin */
@font-face {
    /* ... */
    src: local('Roboto');
    src: local('Roboto-Regular');
    src: url(https://fonts.gstatic.com/s/roboto/v16/CWB0XYA8bzo0kSThX0UTuA.woff2) format('woff2');
    /* ... */
}

דוגמא אחרת (שלא קיימת באמת):

@font-face {
    font-family: 'SampleExample';
    font-style: normal;
    font-weight: 400;
    src: url(http://example.com/fonts/SampleExample.otf) format(otf);
    src: url(http://example.com/fonts/SampleExample.ttf) format(ttf);
    src: url(http://example.com/fonts/SampleExample.woff) format(woff);
    src: url(http://example.com/fonts/SampleExample.woff2) format(woff2);
}

 

בשימוש בפונט, אנחנו משתמשים בחלופות כדי להביא עיצובים לאותיות שלא מוגדרות במשפחות פונטים שנטענו קודם. אפרט עם דוגמא מהקוד של הפרופיל הנוכחי שלי:

* {
    font-family: FontAwesome, 'PF Arma Five', 'BN Pixelware', monospace !important;
}

הטעינה עובדת בסדר הזה:

  • FontAwesome - פונט בו מוגדרים אייקונים בהם דוד משתמש בכל רחבי האתר.
  • PF Arma Five - פונט שבו מוגדרים עיצובים לאותיות לטיניות, סימני פיסוק ומספרים - שאין ב-FontAwesome.
  • BN Pixelware - פונט שבו מוגדרים עיצובים לאותיות עבריות, שאין בפונטים הקודמים.
  • monospace - אחת ממשפחות הפונטים הגנריות - משפחות פונטים שמוגדרות על ידי הדפדפן ובהן יש כיסוי לכמעט כל האותיות שאפשר להציג במחשב. זאת ממלאת את המקומות החסרים (למשל, אם בא לי לכתוב משהו ביפנית בפרופיל שלי)

ה-important בסוף השורה אומר שאני רוצה לתעדף את התצורה הזאת על כל תצורה אחרת, מסיבות שנובעות מהגדרת השפה.

 

גוגל פונטס

גוגל מספקים מספר רב של פונטים שמוכנים לשימוש באינטרנט, כמה מהם בעברית.

השימוש בגוגל פונטס הוא מאוד פשוט. ראשית, נכנסים לאתר https://fonts.google.com, בוחרים את הפונטים שרוצים להשתמש בהם ומוסיפים אותם ל-selection שלכם. כסיימתם, נסו לאתר את הדבר הזה על המסך שלכם:

x1pS7Mi4QR2agwS7nai9RA.png

לחיצה על המינוס הזה תפתח את אפשרויות הייבוא. אנימה-ספין לא מאפשרת הוספת תגי HTML לדף, ולכן נבחר באופציה של @IMPORT

0ZclX0eJQJmWGRD5Pu8zzQ.png

ונעתיק את הקוד המסומן בכחול לתחילת ה-CSS.

גוגל אף מציעים בחלק התחתון של זה קוד CSS עבור השימוש בפונטים (הגדרת font-family):

b9ofZN_iTT_gk4TO4ydRlA.png

שאותו אפשר להעתיק לכל סגנון css.

 

שימוש בפונטים אחרים בספין

כמו ששמתם לב, לא כל הפונטים שיש בעברית זמינים דרך גוגל פונטס. מצד שני, בתור משתמש בספין, אין לי מקום לשמור בו את הפונטים שלי, ולכן אני משתמש ב"HACK" נחמד כדי לעקוף את המגבלה הזאת (על חשבון גודל ה-CSS הסופי). שימו לב: הטריק הזה עובד בספין (זה מה שאני עושה בפרופיל הנוכחי שלי), אבל יש סיכוי (ממש קלוש) שהוא לא תמיד יעבוד. לכן, אני מציע לנסות ולחקור את הנושא בעצמכם.

בעיקרון, הטריק מתחלק ל-3 חלקים:

  • המרת הפונט לפורמט woff2. אם לא תבצעו את ההמרה, הטריק לא יעבוד.
  • המרת הקובץ ל-URL בבסיס 64. (אני נעזרתי באתר הזה)
  • שימוש ב-URL הזה בתוך @font-face, בעזרת התבנית הבאה:
@font-face {
    font-family: "yourfont";
    src: url(data:application/x-font-woff;charset=utf-8;base64,YOUR_BASE64_CODE_HERE);
    font-style: normal;
    font-weight: 400;
}

וככה למשל אפשר להחיל אותו על כל הסטיילים בדף:

* {
    font-family: "yourfont";
}

דוגמה מהקוד של הפרופיל שלי.

ומעכשיו, אני יכול להשתמש בקוד בכל מקום בעזרת הקוד שהגדרתי קודם.

==================

זה די הכל. אם יש לכם שאלות\הצעות\בעיות עם המדריך שכתבתי, אתם מוזמנים להגיב ואני אתקן בהתאם.

סופ"ש נעים לכולם!

cN3rd פרסם נושא חדש תהיו חברים בצוות אנימה ליום אחד.

פורסם 18/08/2017

3f173a8d6cdc8e6aafe4e58426fff135bca4ad82_hq.gif 
אני, במהלך כל יום ההולדת הזה (מהתכנון שלו ועד היום)

אז שלום לכם, תושבי כדור הארץ,

כפי שאתם יודעים (או לא, כי לא אכפת לכם. לגיטימי לגמרי, חבר'ה),
 צוות אנימה (אלו עם התגית הירוקה) מורכב כיום משישה חברי צוות:
אחד בצבא, אחת בעבודה, אחת בין הצבא לאוניברסיטה,
כמה בבית ספר, ועוד אחד ממש עצלן שמסיים אוניברסיטה לפני הצבא.

חבר הצוות המיתולוגי שלנו, @Otoshigami , התמנה לניהול הראשי לפני חודשיים,
אז המוטיבציה לעבודה בצוות כמעט ירדה ל-0.

כתוצאה מכך, רשימת הסדרות הממתינות לאישור הולכת וגדלה מיום ליום. (אבל @TsUNaMy WaVe דואגת לפלטר
לנו כמה מהרשומות הגרועות מדי פעם).

עכשיו, הבעיה העיקרית (שגורעת מאיתנו המון מוטיבציה) היא התקצירים, ובעיקר התרגום והנוסח שלהם.
הרבה מהם, במקרה הטוב, נראים כמו הרצה של גוגל תרגום על התקצירים שיש במאל, והרבה פעמים
אנחנו מוצאים את עצמנו כותבים מחדש את התקצירים לאותן סדרות. 
ועד כמה שאנחנו יכולים לכתוב תקצירים סבירים - הם אף פעם לא ישתוו לתקצירים שכתבו אנשים
שבאמת ראו את הסדרה ובאמת אוהבים אותה.
מצד שני - בספין יש הרבה כותבים מוכשרים - ולפי כללים מתמטיים כלשהם, כנראה שהם ראו
חלק מהסדרות ויכולים לעזור לנו לנסח תקצירים טובים!

ולכן, אנחנו (צוות אנימה), מזמינים אתכם לכתוב...
תקצירים לאנימות שצריכות אישור!
(ואני נשבע שזה לא מהעצלנות שלנו...)

כל תקציר טוב שייבחר יזכה את הכותב שלו בנקודות,
שיכולות לעזור לו להתקרב אל הפרס הסופי.

(אני לא הולך לספור את הנקודות, מישהו מצוות הפורום יעשה את זה במקומי.
משפחה שלי חוזרת מחו"ל ואין לי יותר מדי זמן לשטויות האלו).

אז, הרשימה (כולל דפי המא"ל):

בהצלחה לכותבים,
צוות אנימה

cN3rd פרסם נושא חדש [תיאורית קונספירציה] שימון הוא רובוט CONFIRMED

פורסם 25/07/2017

שלום רב לכולם,

היום אני הולך לדון על תיאוריה חשובה ביותר. שימון, @Akagami no Shimon , הוא בעצם לא בן אדם, אלא רובוט "לומד".

מספר סיבות לאמינות התיאוריה:

  • שימון אף פעם לא מתנתק - שימון תמיד נמצא על מצב מחובר. הוא זמין בכל שעה, בכל קונפיגורציה והוא מבצע ריסט רק פעם בחודש בממוצע (לאנשים אחרים זה נראה כפרסום פרק בשימון-סאב).
     
  • שימון לא דיבר מעולם - למרות שהוא שמע את הקול שלי מיליארד פעמים, שימון סירב להוריד את ההשתקה מהמיקרופון שלו. שמעתי אותו אומר שלוש מילים בחיי, והן היו "אני לא רובוט". כנראה שהוא חטף איזה נער עם קול משתנה והכריח אותו להקליט כמה משפטים כדי שאנשים לא יחשדו בהיותו רובוט.
     
  • תרגומי שימון הם ברמת גוגל טרנזלייט - הבן אדם תרגם "you're welcome" כ"את ברוכה הבאה". זה מסוג שגיאות התרגום שאפילו גוגל טרנזלייט היה מתרגם כמו שצריך.
     
  • שימון לא בא ללג'נד קון - אם הייתם בלנג'נד-קון שהיה ביוני האחרון, כנראה שכמוני, התאכזבתם מכך ששימון "פשוט לא יכל לבוא באותו יום". מכך אנו למדים ששימון הוא כנראה רובוט נייח ומסורבל המחובר לרשת בחיבור קווי בבסיס האם שלו, ולא יכול להרשות לעצמו להיראות או להישמע בפני בני אדם.

לסיכום - שימון הוא רובוט, עד שיוכח אחרת.

אשמח אם תחלקו עוד עדויות בנושא עוד עדויות לכך ששימון הוא רובוט.

cN3rd פרסם נושא חדש [צוות אנימה] מספר הבהרות + קריאה להוספה של סדרות!

פורסם 21/06/2017

שלום לכולם,

במשך השנה האחרונה, מאז שספין עלה שוב לאוויר באוגוסט 2016, הוספנו לרשימה מעל ל-750 סדרות, סרטים,  OVAs, ONAs, ספיישלים (ואפילו כמה וידאו-קליפים) של אנימציה יפנית למאגר האנימה של ספין. רבות מהן נוספו על ידי הגולשים, ורבות נוספו על ידי האתר, ועל כך אנו מודים לכם מאוד.

 

לצערנו, אנחנו נתקלים (ונתקלנו) בהרבה מאוד רשומות בעייתיות, כלומר:

  • רשומות שבהן חסרים פרטים מסויימים או שחלק מהפרטים בהן לא נכונים. (ביחס למה שיש בדפים באתרים מקבילים כמו MAL)
  • רשומות שבהן השם לא מתורגם (רשום באותיות לטיניות\באנגלית).
  • רשומות שבהן התקציר מועתק מאתר אחר ללא קרדיט.
  • רשומות שבהן התקציר הוא קופי פייסט של התקציר המקורי דרך גוגל טרנזלייט.
  • רשומות שיש בהן מידע שגוי כתוצאה מחוסר הבנה של הטופס עצמו.
  • רשומות שבהן אין תמונה\סרטון.
  • רשומות שבהן הבאנר (התמונה הענקית למעלה) או הקאבר (הפוסטר) מפוקסלים.
  • רשומות שכבר קיימות במערכת.
  • ועוד בעיות שלא עולות לי כרגע לראש...

כל רשומה כזאת מוסיפה עוד ועוד זמן לבדיקה ולאישור של הצוות, ובסופו של דבר הצוות עובר על כל רשומה כזאת ומתקן אותה (ובדרך כלל זה מגיע לשכתוב שלם של כל הרשומה עצמה). הדבר יוצר מצב שיש רשומות שלוקח לנו שבועות לאשר אותן, ו-10-20 רשומות שממתינות לאישור בגלל הדבר הזה הוא מצב די שכיח אצלנו.

 

אז ראשית, כמה הבהרות ספציפיות:

  • מומלץ מאוד לעבור על המדריך של Otoshigami על הוספת רשומות למערכת. בנושא הזה כלול כמעט כל מה שצריך לדעת על הוספה של אנימה למאגר בצורה התקנית ביותר.
     
  • לפני שאתם מוסיפים, אנא בדקו שהאנימה שאתם רוצים להוסיף לא נמצאת ברשימה. חיפוש בשם העברי שלה לא מספיק. נסו לחפש בשם האנגלי שלה או ברומאג'י (רומאג'י = השם היפני הנכתב באותיות אנגלית, כמו Shingeki no Kyojin לדוגמה). יש סיכוי לא קטן שהיא כבר ברשימה, תחת שם שהוא קצת שונה מהשם שהכנסתם.
     
  • אם אתם רוצים לשפר רשומה קיימת או להציע תיקון, אנא, פנו אל אחד מחברי צוות אנימה בפרטי עם הצעות לשיפור.
     
  • אם יש לכם שאלה או ספק בנוגע להוספת רשומה למערכת, בדקו במדריך שפרסמתי למעלה, או שתשאלו אחד מאיתנו בפרטי. אנחנו לא נושכים.
     
  • הכותרת העליונה, בניגוד למה שמוצג ברשימה, מכילה רק את השם בעברית, ולכן, אם למשל מדובר ב-“Death Note”, אז לא צריך לרשום "מחברת המוות\Death Note", אלא מספיק לרשום רק "מחברת המוות". השם הנוסף נגזר מהכתיבה ברומאג'י (או באנגלית במקרה שאין רומאג'י).
     
  • במדריך למעלה, נתנו כמה דוגמאות לרשומות טובות, אציין את הדוגמאות שוב:
  • הגודל המומלץ לבאנר הוא 1920 על 1080. ברזולוציה הזאת התמונה תיראה חלקה ולא תתפקסל. תוכלו לערוך חיפוש בגוגל עם סינון תמונות לגודל הנ"ל (הסבר תמונה).
    הגודל המומלץ לתמונת הקאבר הוא לא אחיד, אבל כדאי תמיד למצוא כמה שיותר גדול. השיטה הטובה והקלה לכך היא לגשת ל-MAL, ולעשות 'חיפוש תמונה בגוגל' על תמונת הקאבר שם, ולאחר מכן לבחור בקאבר הגדול ביותר (הסבר תמונה: שלב 1, שלב 2, שלב 3). כמובן שיש לבדוק את התמונה לפני כן. ייתכן מאוד שהקאבר הגדול ביותר יהיה מטושטש מצד עצמו בעוד שהשני או השלישי הגדולים ביותר יהיו באיכות יותר גבוהה, וכמובן שעדיף יהיה לבחור בהם במצב כזה.
     
  • אם אתם לא יודעים איך לתרגם את השם לעברית, תרגישו חופשיים להיעזר בנו לכך. רוב האנשים בצוות הם פאנסאברים עם ניסיון בתרגום שמות.
     
  • אם העתקתם תקציר ממקור כלשהו, אתם נדרשים לתת קרדיט (אפילו קישור למקור יספיק מבחינתנו). את זה אנחנו יכולים לערוך.

 

כדי למנוע מצב כזה בעתיד, אנחנו נפעל מעתה ואילך במדיניות חדשה:
אישור הרשומות ימשיך בינתיים כרגיל.
אם ברשומה שממתינה לאישור יש מידע שאנחנו מסוגלים להשיג (ז'אנרים, שמות באנגלית\רואמג'י) – אנחנו נשלים את המידע לבד.

אבל:
אם ברשומה שממתינה לאישור יש מידע שאנחנו לא יכולים להשיג (שם מתורגם, תקציר, תמונות וכו'), או בכל מקום בו יש לנו ספק במידע, אנחנו נפנה למשתמש בהודעה פרטית שמסבירה מה חסר ומה אנחנו צריכים.

אם לא נקבל מענה תוך שבוע להודעה, הרשומה תידחה אוטומטית.

בנוסף, כל רשומה שנוספה למערכת כחלק מאקט של טרולינג תידחה מידיית ולמשתמש תתווסף אזהרה – אנחנו רוצים לשמור על רשימה נקייה ורצינית, ואין מקום לטרולינג כאן.

 

===========================================================================================

בנימה זו ארצה להגיד שאנחנו בעיצומה של ההוספה של סדרות וסרטים מעונת הקיץ הקרובה למאגר - ואנחנו צריכים את עזרתכם בהוספת הרשומות.
אתם יכולים לראות אילו סדרות של העונה נוספו למאגר ואילו סדרות וסרטי אנימה עדיין צריך להוסיף למאגר על ידי לחיצה כאן

מודים לכם על שיתוף הפעולה,

שלכם,

צוות אנימה

cN3rd פרסם נושא חדש [דיון] Subete ga F ni Naru פרק 2

פורסם 05/05/2017

moe_luggage2.png?w=770

אז היום הוצאנו את הפרק השני (פוסט כאן). בכל שבוע אני אפרסם כאן נושא ואנסה להתחיל דיון עליו, וזה הנושא לפרק של השבוע הזה.

הפרק הזה מכיר לנו כמה דמויות חדשות מהאוניברסיטה של סאיקאווה וגם מהמעבדה של מאגאטה. באותו הזמן אנחנו גם רואים עוד חלקים מהפלאשבקים של נישינוסונו מהשיחה שלה עם מאגאטה ומגלים כמה פרטים מעניינים על מאגאטה בעצמה. בסוף הפרק קורה אירוע משמעותי ראשון והסדרה מתחילה לתפוס תאוצה.

מה אתם חשבתם על הפרק? וספציפית לגבי הסוף שלו?

נ.ב. פרסמתי את הקוד של אפקטי הקריוקי של הפתיח והסיום (למי שמתעניין בזה). פרטים בפוסט.

הכל הופך ל-F: המסתנן המושלם / Everything Becomes F: The Perfect Insider

המתכנתת הגאונה שיקי מאגאטה חייה בבידוד בתוך מתקן מחקר על אי בודד מאז שהייתה קטנה. פרופסור סוהיי סאייקאווה וידידתו מואה נישינוסונו מאוניברסיטת נאגונו רוצים להיפגש עם שיקי פנים אל פנים. הם הולכים לבקר במתקן, ושם הם נקלעים אל תוך תעלומת רצח מורכבת.מקור: אתר Tokyo-Sub.

  • 8.32
  • גמור
  • סדרה
77

cN3rd פרסם נושא חדש [דיון] Subete ga F ni Naru פרק 1

פורסם 28/04/2017

vlcsnap-2017-02-18-15h22m25s650.png?w=1024

אז הוצאנו את הפרק הראשון היום (הפוסט נמצא כאן). אין יותר מדי טעם שאני אחפור לכם כמה השקענו בהוצאה הזאת (כי עשינו את זה כבר בפוסט), אז אני רוצה דווקא לשאול את מי שלא צפה בסדרה מה דעתכם על מה שהלך בפרק.

לדעתי, הפרק הוא טיפה חלש ביחס להמשך. החלק היחיד שבאמת ריתק אותי בפרק הייתה השיחה בין נישינוסונו למאגאטה, במיוחד בגלל שהיא קובעת הרבה מהטון בהמשך. וגם אהבתי את החידה המתמטית שם (אשכרה ישבתי על זה קצת אחר כך וניסיתי להבין את זה פורמלית).

אז מה דעתכם על הפרק?

הכל הופך ל-F: המסתנן המושלם / Everything Becomes F: The Perfect Insider

המתכנתת הגאונה שיקי מאגאטה חייה בבידוד בתוך מתקן מחקר על אי בודד מאז שהייתה קטנה. פרופסור סוהיי סאייקאווה וידידתו מואה נישינוסונו מאוניברסיטת נאגונו רוצים להיפגש עם שיקי פנים אל פנים. הם הולכים לבקר במתקן, ושם הם נקלעים אל תוך תעלומת רצח מורכבת.מקור: אתר Tokyo-Sub.

  • 8.32
  • גמור
  • סדרה
77

cN3rd פרסם נושא חדש [פרסום] Subete ga F ni Naru - פרטים ועוד שיט כזה. (תכלס קופי-פייסט של הפוסט בפייסבוק אבל מי שם זין)

פורסם 22/04/2017

93d7tvf.jpg

היי חבר'ס.

עברו שמונה חודשים מאז שהכרזנו על הפרויקט הזה,
זוכרים שהבטחנו שהוא יצא "ממש בקרוב"?
כן, אז אנחנו לא ממש טובים בדברים האלה, אבל אנחנו משתפרים, ולפחות כיף לומר, שעברו שמונה חודשים אבל...
האנימה Subete ga F Ni Naru: The Perfect Insider (או בשמה העברי שהמצאנו: הכל הופך ל-F: המסתנן המושלם) יוצאת באתר Tokyo-Sub, סוף סוף!
אז עבדנו המון חודשים, והתבטלנו גם המון חודשים, אבל אנחנו סוף סוף מוציאים את הפרויקט.
זו תהיה הוצאה שבועית ואיכותית, כל יום שישי מחדש.

עוד פרטים יהיו בפוסט שיצא באתר, יום שישי הקרוב- ה28.4, צפו לזה!

בנוגע לפרויקטים אחרים:

  • גינטאמה- העניינים מתחילים לזוז, הצוות מתחיל לפעול ולגדול באיטיות, ואנחנו מתחילים עבודה ממש בקרוב, מקווים שלא ייקח לנו שמונה חודשים עד שנתחיל לפרסם.
     
  • פרויקט סודי 1- נגלה מה הפרויקט ממש בקרוב, רק נגיד שמכל הפרקים שלו, נשאר רק עוד פרק אחד לעריכה לשונית, והכל כבר מתורגם. אנחנו רק צריכים להתחיל בבקרת איכות וטייפ, וזה יהיה ממש אחרי שנסיים סופית את סובטה.
     
  • פרויקט סודי 2- יש עוד זמן עד שנסיים עם הפרויקט הזה ונגלה לכם מה הוא בכלל, אבל אנחנו מתקדמים מאוד בתרגום וקרובים לסיום, ועריכה לשונית כבר החלה והיא מתקדמת יפה, אנחנו אופטימיים שזה יצא בסביבות סוף 2017, תחילת 2018.

אנחנו מזכירים שהעיכובים שלנו הם בהמון מקרים בגלל חוסר צוות. אנחנו עדיין צוות קטן ואנחנו מחפשים אנשים שיצטרפו אלינו.
חוץ מהתרגום, עריכה, טייפ וכל שאר התפקידים (שהם ממש כיפיים גם) אנחנו עושים המון כיף בתור קבוצה, אז בואו תצטרפו, תעזרו ותהיו חלק מאתנו, אנחנו תמיד מחפשים עוד אנשים.
לכו למדור הדרושים באתר, מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.

אנחנו גם נשמח לאנשים שיעבדו ספציפית רק על גינטאמה, אם אתם מעוניינים בכך, נבחן אתכם אך ורק לגינאטמה.

אז ב28.4, סוף סוף זה מגיע!
צפו לכך, יש עוד הפתעות בדרך.
אוהבים ומעריכים תמיד,
צוות Tokyo-Sub.

cN3rd פרסם נושא חדש [מודעת דרושים] Tokyo-Sub מחפשת אנשים ל-Gintama

פורסם 16/04/2017

שלום לכולם, אנחנו Tokyo-Sub.

כפי שידוע להרבה מכם, אנחנו מתכננים לעבוד על גינטאמה מאז הקמתנו. במהלך השנה וחצי שבהן אנחנו קיימים עבדנו על מספר פרויקטים, למדנו המון דברים והשתפרנו, ואף על פי שאנחנו נראים לכם מתים עכשיו, אנחנו עובדים במרץ על מספר פרויקטים שיצאו בעתיד הקרוב. (וביניהם גם Subete ga F ni Naru, שהוצאתה תתחיל בסוף החודש). אבל מספיק עם החפירות האלו, בחזרה לנושא - גיוס לגינטאמה.

סדרה של 350+ פרקים, המון אובות, וכמה סרטים באורך מלא.

סדרה שאף פאנסאב לא העז להתקרב אליה בגלל שהתרגום שלה קשה מאוד והם יקלקלו שם את כל הבדיחות ויעשו את זה מסרטן בעברית.

אנחנו מודעים לכל הבעיות האלו, ורוצים לפרסם אותה בתרגום עברי ראשוני שיעשה לה חסד ו"לא יהרוס את כל הבדיחות".

ובשביל זה אנחנו צריכים אתכם.

 

הממ, אז מה בדיוק אתם מחפשים?

בחודשים האחרונים התחלנו לגבש צוות שיעבוד באופן אקסלוסיבי על הסדרה הזאת ויתן לה את הכבוד הראוי לה.

אנחנו מחפשים אנשים מכל התפקידים השונים: מתרגמים, עורכים לשוניים, מתזמנים, טייפסטרים ומקודדים.

הסבר קצר על כל התפקידים השונים ואיך הם יתבצעו בגינטאמה.

  • מתרגם - תרגום הפרק כולו באופן ראשוני, מחקר על רפרנסים וכתיבת הערות לכל רפרנס.
  • עורך לשוני - עריכת הפרק, תיקון בעיות לשוניות בתרגום הראשוני, תוך התייחסות להערות שנרשמו בשלב הקודם. לערוך את הרפרנסים ולהוסיף כאלו בהתאם.
  • מתזמנים - תזמון שלטים, קריוקי ולפעמים גם תזמון כולל של הפרק. דרוש ידע בסיסי באגיסאב.
  • טייפסטרים - עיצוב, שילוב ושיכון טקסט (בעברית) על המסך, בצורה שנראית כאילו הוא היה שם מלכתחילה, כי אנימה זה מדיום ויזואלי שהרבה בו נאמר בוידאו.
    אנו משתמשים ב-After Effects בשביל טייפסטינג. דרוש ידע בפוטושופ ו\או באפטר אפקטס ותיק עבודות שמראה על יכולות העיצוב שלכם.
  • מקודדים - תיקון בעיות בוידאו המקורי, שיפורו והוצאתו באיכות המרבית.

 

אה, הבנתי. אז נגיד שאני מעוניין... איך מצטרפים אליכם?

תפנו אליי בפרטי, כאן, בסקייפ שלי, princeofttr, או ל-@Jakos8104568, בסקייפ yotam.horev.

אנחנו נדבר אתכם ונעביר אתכם למבחן ראשוני בתפקיד שבו אתם מעוניינים לעסוק.

במידה וחסרה לכם הכשרה בנושא טכני כלשהו (כגון עבודה עם אגיסאב ,תזמון, קידוד וטייפסטינג) - אנחנו נכשיר אתכם.

 

תודה רבה מראש,

צוות Tokyo-Sub.

cN3rd פרסם נושא חדש [דיון] Tsuki ga Kirei - פרק 1

פורסם 09/04/2017

אף אחד לא פתח אשכול על הסדרה הזאת וחבל, אז החלטתי לפתוח משהו בעצמי.

לדעתי הפרק הראשון היה די מעניין. לא פרק פתיחה חזק במיוחד אבל בהחלט פרק חמוד.

הפתיח חמוד והסיום גם, אבל אהבתי יותר את הפתיח.

ספויילר
אגב, הקטע במסעדה שבו כולם יצאו חסרי טקט לגמרי הרג אותי מצחוק ובו זמנית דיכא אותי כי אני יודע שהמשפחה שלי הייתה פועלת בדיוק באותה צורה.

 

אז כן, מה אתם חושבים על הפרק?

הירח כה יפה / Tsuki ga Kirei

קוטארו אזומי ואקאנה מיזונו הגיעו לשנתם האחרונה בחטיבת הביניים וזו הפעם הראשונה בה שניהם נמצאים באותה הכיתה. ביחד עם חבריהם, טאקומי הירה וצ'ינאטסו נישיו, הם עובדים על היכולות החברתיות שלהם, ומתחברים לעמיתהם.במהלך שנתה האחרונה בחטיבה, הקבוצה מתגברת על קשייה להתבגר ולהיוודע לשינויים שחלים בהם.זוהי...

  • 8
  • גמור
  • סדרה
178

cN3rd פרסם נושא חדש [סיום פרויקט פאנסאב] היא והחתול שלה: הכל זורם

פורסם 10/02/2017

היי חבר'ה.

אם לא שמתם לב או לא כזה אכפת לכם (או שניהם, אני לא פוסל), סיימנו עוד פרויקט - היא והחתול שלה: הכל זורם.

הפרויקטים הנוכחיים והבאים שלנו (Subete ga F ni naru ועוד פרויקטים אחרים) - בעיצומם של עבודה אינטנסיבית מאחורי הקלעים, כדי שבאמת נוכל להביא לכם פרקים עם תרגום איכותי ונשמור על קצב הוצאות נורמלי (ונמנע דיליים של חודשים בין פרק לפרק).

הפוסט באתר שלנו (עם כל החפירות שלנו) נמצא כאן (לחצו עליי).

קישור לצפייה כאן: https://www.anime-spin.net/%D7%A6%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%94/%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94/%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%95%D7%94%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9C-%D7%A9%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%9B%D7%9C-%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%9D

וכרגיל, שלכם עד ההוצאה הבאה,

Tokyo-Sub

היא והחתול שלה: הכל זורם / Kanojo to Kanojo no Neko: Everything Flows

במשך כל חייהם הם תמיד היו ביחד. היא והחתול שלה, דארו, גדלו יחד, ולא היה ניתן להפריד ביניהם. היא עכשיו סטודנטית באוניברסיטה, וטומוקה – שותפתה לחדר – עוזבת את דירתם המשותפת.כעת, על הסטודנטית הצעירה למצוא עבודה. יום אחר יום, דארו צופה בנסיונותיה המתמשכים בעיני החתול שלו, ומצפה לחזרתה הביתה. בכל זאת, כשהיא...

  • 9.29
  • גמור
  • סדרה
46

cN3rd פרסם נושא חדש [מדריך פאנסאב] תזמון קריוקי באגיסאב

פורסם 22/09/2016

ברוכים הבאים למדריך הראשון (ואני גם מאוד מקווה שלא האחרון) שלי בנושאים שקשורים לפאנסאב.

והיום... נתזמן קצת קריוקי.

 

מצרכים

  • שיר שאתם רוצים לתזמן. וידאו של השיר - מומלץ.
    לצורך המדריך אשתמש בשיר ווקלואיד (לא מיקו... למרות שחשבתי להשתמש בשיר שלה): Nurebairo של Camellia / かめりあ (שהוא אישית אחד ה- producers היפנים ההכי אהובים עליי). את הוידאו הורדתי מיוטיוב. (הכל בקישור למטה)

  • מילות השיר המלאות (עדיף בקובץ טקסט נקי).
    אם אתם יכולים להשיג אותן באינטרנט, סבבה. אם לא, תנסו להשתמש באוזניים שלכם ולתמלל את השיר בכוחות עצמכם.
    את המילים לשיר שאני אדגים עליו לקחתי מכאן והמרתי אותן לקובץ טקסט. (זמין כאן)

  • זמן.
    תזמון שירים יכול לקחת הרבה מאוד זמן.
    נסו לתזמן שירים כאשר יש לכם את הזמן לזה.
    תהיו מוכנים לעבור על התזמון שלכם יותר מפעם אחת כדי לוודא שהוא בסדר.

  • אגיסאב. ( הורדה מכאן)
    אנחנו הולכים לעבוד עם אגיסאב לצורך התזמון.
    אני מניח שיש לכם אותה אם אתם פאנסאברים.
    לצורך המדריך אניח שאתם מכירים את אגיסאב אבל לא את האופן בו ניתן לתזמן בה שירים לקריוקי.

לנוחיותכם, העלאתי את כל הקבצים של המדריך לכאן (לא כולל אגיסאב).

 

שלבי המדריך

 

חלק א': תזמון שורות

נפתח את אגיסאב, ניצור קובץ חדש ונטען בה את הוידאו שלנו. זה אמור להיראות ככה:

 

עכשיו עלינו לטעון את השורות של השיר לתוך אגיסאב. יש לנו 2 אפשרויות. האפשרות הראשונה היא להעתיק את מילות השיר, שורה אחר שורה, לאגיסאב (אם אתם בשורה האחרונה של הקובץ, לחיצה על Enter תיצור עוד שורה שתופיע אחרי השורה האחרונה הזו).

אבל אני עצלן, אז אפעל באפשרות השנייה. אני אפתח את ה- notepad או כל עורך טקסט אחר, אעתיק לשם את מילות השיר ואשמור אותן בקובץ טקסט  חדש (עם סיומת txt), ואז אגרור את הקובץ שיצרתי לאגיסאב. אבל אז ניתקל בחלון הבא (שמופיע גם כאשר נתזמן פרק רגיל):

 

 

אפשר פשוט ללחוץ Enter ולהמשיך הלאה לתזמון השורות. אגיסאב תשאל אם נרצה לבטל את טעינת הסרטון והאודיו. נגיד לה שלא. כעת, כך חלון האגיסאב שלנו אמור להיראות:

 

אחרי שטענו את השורות, הגיע הזמן להתחיל לתזמן. אני אישית אשתמש בכמה מקשי קיצור בשביל להאיץ את תהליך התזמון אציג אותם כאן:

A

לזוז שמאלה בתצוגת האודיו

F

לזוז ימינה בתצוגת האודיו

E

לנגן את תחילת הקטע

D

לנגן את סוף הקטע

W

לנגן לאחר סיום הקטע

Q

לנגן לפני התחלת הקטע

Space או S

לנגן את הקטע הנבחר

G או Enter

לשמור את השינויים לשורה זו

Plus

להאריך את הקטע הנבחר

Minus

לקצר את הקטע הנבחר

 

(שימו לב שעל מנת לאפשר שימוש במקשים, אנו צריכים ללחוץ על תצוגת האודיו).

כעת נפעיל את הוידאו ונעצור בקרבת הנקודה בה השורה מתחילה. נעתיק את זמן ההתחלה מאזור המידע שמתחת לוידאו (מסומן בצהוב) אל החלק המסומן (גם הוא בצהוב). נשים לב שאנחנו מעתיקים הכל חוץ מאת הספרה האחרונה (נעתיק את 0:00:04.26 ולא את 0:00:04.267).

 

כעת, בתצוגת האודיו, נלחץ על נקודה כלשהי מימין לקו הכחול ונראה כי הקטע מסומן בדומה לקטע הבא:

 

הסליידר באמצע ובצד ימין משמשים לשינוי עוצמת האודיו. הסליידר השמאלי משמש לזום בתצוגת האודיו עצמה (אם נעלה אותו, נתמקד בחלק קטן יותר באודיו ולהיפך).

הקו האדום מסמן את תחילת הקטע והקו הכחול מסמן את סוף הקטע. על ידי הזזתם של קווים אלו קדימה ואחורה (או שימוש במקשים + או - במקלדת) נתאים את הקטע כדי שיכסה את כל השורה.

נוכל לטייל ברחבי קטע האודיו תוך שימוש בבר הגלילה שלמטה, או בשימוש במקש F בשביל ללכת קדימה באודיו ו- A בשביל ללכת אחורנית באודיו.

נוכל לבחון את התחלת הקטע על ידי לחיצה על E (ניגון 500ms לאחר תחילת הקטע) ו- Q (ניגון 500ms לפני סוף הקטע), ואת סוף הקטע על ידי לחיצה על D (ניגון 500ms לפני סוף הקטע) ו- P (ניגון 500ms לאחר סוף הקטע).

כשנסיים, נבחן את כל הקטע באמצעות לחיצה על Space או על S . כשנסיים, נשמור את השינויים ונעבור לשורה הבאה על ידי לחיצה על Enter או על G .

 

לאחר שמירת השינויים עבור על השורה הזו, בפס האודיו יופיע קטע חדש מיד לאחר סיום הקטע ששמרנו.

נתאים אותו לשורה השנייה של השיר וכך הלאה.

כך יראה הקובץ המתוזמן שלנו:

עצות לחלק הזה:

  • תוודאו שיש לכם את המילים לכל החלקים בשיר שאתם רוצים לתזמן. כולל קולות רקע, vocal chops וכו'.
     
  • אם יש הפסקה ארוכה בין 2 שורות, הגיעו לנקודה שבה השורה החדשה בערך מתחילה בתוך הסרטון עצמו ותתזמנו כמו שתזמנתם את השורה הראשונה.
     
  • אל תפחדו משורות חופפות. לפעמים זה קורה וכן צריך לתזמן אותן. אבל כן תסמנו למעצב הקריוקי שלכם שמדובר בשורות חופפות. (למשל, בשדה ה- A ctor אפשר לכתוב אם מדובר בקולות רקע או בקול הראשי... כן, אני לא טוב בטרמינולוגיה של מוזיקה).
     
  • לאחר שסיימתם את עבודת תזמון השורות ,ודאו שתזמון השורות מדוייק לשורות השיר.
     
  • אם תרצו לתקן כל מיני בעיות תזמון שונות של השורות (כגון בלידים, רברס-בלידים וכו'), תתקנו אותם בשלב הזה, למרות שזה לא חובה, כי במילא מעצב הקריוקי יכול להחליט שהוא רוצה לבנות אפקט שמיועד לכל השורה (למשל, פייד של 250ms בסוף), כך שפשוט אין טעם.

 

חלק ב': תזמון הברות

אז החלטתם שאתם רוצים לתזמן את ההברות לשיר. זו החלטה נבונה! אבל רגע, תזמון הברות דורש המון זמן. למזלנו, תהליך תזמון ההברות בגרסאות האחרונות של אגיסאב הוא קל ופשוט יותר מתמיד. כמובן, בשביל לתזמן את ההברות, נזדקק לשורות המתוזמנות של השיר (אותן תזמנו בשיר הקודם).

על ידי לחיצה על הכפתור המסומן בתמונה לעיל, נפעיל את כלי תזמון ההברות. הכלי יפצל את השורה לתתי קטעים של המילים בשורה כדי להקל על מלאכת התזמון, באופן הבא:

נשים לב כי בתצוגת הזמן מופיעים קווים מקווקוים צהובים המפרידים בין 2 תתי-קטעים בתוך שורה מתוזמנת. אנחנו נעבוד באיזור המסומן בצהוב בתמונת המסך לעיל ובציר הזמן.

כדי לתזמן הברה, נלך לאזור המסומן בצהוב ונלחץ לאחר האות האחרונה בהברה. כאן, למשל, ההברה הראשונה כאן היא ke ולכן על מנת לתזמן אותה נלחץ באזור המסומן לאחר האות e וכעת האזור יראה כך:

כעת נרצה להתאים את אורך ההברה בציר הזמן. נוכל לתזמן את ההברה באמצעות הזזת הקו המקווקו המפריד כדי לשנות את אורך ההברה ובעזרת לחיצה על Space או על S כדי לנגן את ההברה (או באמצעות כל אחד מהמקשים שציינתי בחלק הראשון). כשאתם מרוצים מההברה הזו, עברו אל ההברה הבאה. זכרו שאם אתם רוצים לזוז בתצוגת האודיו, אפשר להשתמש במקש במקש F בשביל ללכת קדימה בתצוגת האודיו ו- A בשביל ללכת אחורנית בתצוגת האודיו.

כך למשל, נראית השורה שלי לאחר תזמון כל ההברות (כולל "הברות ריקות" שאפרט עליהן בהמשך).

 

לפעמים השורה ארוכה מדי, ואז כנראה שתתיקלו במצב הזה:

לחצו על החיצים כדי לנווט בתוך השורה.

 

כשאתם מסיימים לתזמן את ההברות, לחצו על ה- V ( ) כדי לשמור את השינויים שעשיתם וצפו בוידאו כדי לראות שכל ההברות מתוזמנות כמו שצריך. זכרו לעשות זאת לפני שאתם עוברים אל השורה הבאה, אחרת השינויים שעשיתם בחלוקת הקטעים ובתזמון ההברות לא ישמרו.

הערה: סדר השלבים אינו מחייב. אתם יכולים להתאים הברה-הברה או קודם לחלק את הקטע לההברות ואז לתזמן את ההברות אחת אחרי השנייה. (אני ממליץ לחלק את ההברות מראש, כי אז לא תצטרכו לחזור אחורנית).

 

עצות לחלק הזה:

  • אם יש הפסקה באמצע השורה, השתמשו בהברה ריקה. ניתן ליצור אותה על ידי לחיצה נוספת בקרבת סוף ההברה. שימו לב שאם תיצרו הברה ריקה בתחילת או בסוף השורה, הקו החוצה יחפוף עם קווי הגבול של השורה (הקו האדום והקו הכחול). במצב כזה, ודאו שאתם במצב תזמון ההברות ובחרו בקו החופף. תזמון השורה עצמו לא ישתנה, אלא רק תזמון ההברה.
     
  • אם אתם לא שומעים את ההברות, נסו להגביר את הווליום או לבודד את כל רעשי הסביבה ולהתרכז אך ורק בשיר. עקבו אחר המילים של השורה ויהיה לכם קל יותר להבין איך לבנות את ההברות.
     
  • לי קל יותר לתזמן את המילים השונות ורק אז את ההברות בתוך המילים עצמן. זה לא כזה משנה אבל לדעתי זה נותן תוצאה מדוייקת יותר.
     
  • גם אם השורה היא שורה שחזרה על עצמה בחלק הקודם של השיר, תנסו לתזמן אותה לבד ולא להעתיק את התזמון מהשורה הקודמת. זה ייתן תוצאה מדוייקת יותר לדעתי.
     
  • אם אתם נתקלים בשורה שבה מילה לועזית (למשל: hacking to the gate בשיר הפתיחה של Steins;Gate), נהוג לתזמן את לכל מילה הברה אחת או שתיים במקסימום, אלא אם יש מרחק רב ביניהן.
     
  • אם אתם רוצים לתזמן שיר יפני, מומלץ שתעברו על תרשים היראגאנה\קאטאקאנה מלא ותראו את ההברות בהן משתמשים ביפנית ואת הרומאג'י שלהן. זה מאוד עוזר.
     
  • הערה: לפעמים אתם נתקלים במקרים שבהם יש אות כפולה. למשל, במקרה של datte. ה-t הכפולה מציינת הארכה של ההברה. יש אנשים שמפצלים את זה da-t-te, למרות שהפיצול הנכון הוא da-tte. גם אני חטאתי בכך בקבצים שצירפתי למדריך. תודה ל-TsUNaMy WaVe שהפנתה את תשומת לבי לכך.

 

אני ממליץ לכם לנסות להתאמן על השיר הזה או על שיר אחר.
וזהו, עד כאן להיום. עבדתי על המדריך הזה איזה 7 שעות.
אם יש לכם שאלות\הצעות\בעיות עם המדריך שכתבתי, אתם מוזמנים להגיב ואני אתקן בהתאם.

סופ"ש נעים לכולם!