אודות

  • Gurren lagann
  • kamina?
  • אנימה. אוברוואץ. גורן לאגאן!
  • קודח. מנהיג את צוות דאי גורן(חטיבת גורן)
  • איפה שהוא בעולם של gurren lagann
  • 0
  • זכר
  • בן 14
  • הצטרף ב02/10/2018

סטטיסטיקת אנימות

סויים: 10
  • סה"כ: 10
  • פרקים: 0

Kaminagod אהב את "מכשפים רמאים בעולם אחר" מה דעתכם?

פורסם 02/07/2019

צוטט: שם חסוי

דבר ראשון, כתבת איסקאי לא נכון.

דבר שני, זה לא ג'אנר. אבל הנושא שנוי במחלוקת אז נעביר את זה.

דבר שלישי, זה כמו להגיד "אני רוצה להרחיב את ג'אנר האקשן".יש טונות של אנימות אקשן.

נחזור לאנלגיה שלי:

אותו דבר רק שהרנדומליות עובדת רק על מנות דגים. יש המון מנות דגים, ובמקום לבחור באחת שאתה אוהב- אתה בוחר באחת רנדומלית שאתה לא יודע אם תאהב בכלל.

אני התחברתי לטריילר, ולהרחיב את ז'אנר ה"אקשן" זה לא אפשרי.

"אקשן" זה מעצמה של סדרות, בין אם אנימות ובין אם לא (ובן יחיד לא יוכל להרחיב אותה)

עוד משהו, אני אף פעם לא אמרתי שאני רוצה לתרגם אותה כי אני אוהב אותה,

אני מתרגם אותה כי כמה חברים שלי רוצים לראות אותה, אפילו שגם לי יש קצת צפיות ולא אכפת לא לראות...

Kaminagod אהב את [תרגום שיר] פלטינה פורטה (גרסאת ההופעה החיה)

פורסם 02/06/2019

vs5zVCl.png

תרגום שלי, 100% מיפנית, לשיר פלטינה פורטה של קבוצת סיגפלד מהמשחק Revue Starlight ReLive. אגב, זו הופעה שזכיתי להיות בה פיזית. אז כן, הקהל בסרטון שאתם הולכים לראות? אני הייתי חלק ממנו.
חפירה קצת על השיר והתרגום (+ הסבר לשני מושגים שאולי לא מוכרים לכולם שיש בתרגום) אפשר לקרוא כאן. לפני השיר עצמו יש את הקטע בו המדבבות מציגות את עצמן, גם את זה תרגמתי.

https://www.dailymotion.com/video/x7a159t

אם למישהו יש הערות על התרגום או סתם תגובות על השיר, אשמח לשמוע.

Dp6jTRC.jpg
(עטיפת הסינגל)

Kaminagod אהב את סיקור | אליטה: מלאך קרב

פורסם 12/03/2019

Alita: Battle Angel
|| תאריך בכורה: 14.2.2019 || סיווג: 12+ || ז'אנרים: אקשן, הרפתקה, רומנטיקה, מדע בדיוני || מקור: מנגה || זמן הצפייה: 122 דקות || סטודיו: 20th Century Fox ||

 

 

-עלילה- 

השנה היא 2563, זאלם היא עיר השמיים האחרונה שנותרה עומדת לאחר קרב "הנפילה" ומתחתיה, איירון סיטי. 
לאיירון סיטי הגיעו אנשים רבים מכל קצוות תבל והם מספקים לזאלם חומרי גלם.
קיים ביניהם חוק אחד בלבד - אף אחד בזאלם לא יורד לעיר הברזל, ואף אחד באיירון סיטי לא עולה לזאלם.

הדרך היחידה לעלות לזלאם היא להיות אלוף מוטורבול:
ספורט אכזרי בו תצטרך להכניס כדור מתכת לשקע ואולי אף לשחוט למוות את מתחריך כדי לעשות זאת.

אליטה שלנו היא סייבורג שנמצא על ידי ד"ר אידו במגרש פסולת המושלחת מזאלם.
למרות שגופה ספג בפגיעות רבות, וכך גם ראשה, המוח שלה לא נפגע - היא הייתה בחיים!
אידו לוקח אותה אל מרפאתו ומחבר אותה לגוף ביוני, מזרים לה דם, והיא מתייצבת. ישנה רק בעיה אחת - היא לא זוכרת מיהי, מהי, מאיפה היא באה, או מהו שמה.

במהלך הסרט אליטה נלחמת בישויות סייבורג, אוכלת תפוזים, מגלה את אהבתה לשוקולד, מתאהבת בבן אנוש, ומחפשת את זהותה האמיתית.

 

 

-דמויות ראשיות- 

אליטה
אליטה, גיבורת הסרט, היא נערת סייבורג מתבגרת עם עיניים גדולות שמקנות לה מראה חמוד ביותר.
אליטה היא דמות מצויינת - היא רגשנית, אמיצה, עושה שטויות כמו מתבגרת ממוצעת, אבל מהירה, חזקה ומוכנה לכל עימות.

אני חושב שאליטה כתובה נהדר ומגולמת בטוב טעם, היא מאוד עדינה, אבל אל תתעסקו איתה כי היא עלולה לערוף את ראשכם בבעיטה אחת!
מאוד קשה לא להתחבר לדמות כזו, בעיקר אחרי שרואים שהיא יותר אנושית מרוב בני האדם.


ד"ר דייסון אידו
ד"ר אידו הוא הרופא והמכונאי שהרכיב לאליטה את גופה החדש.
הוא דואג לה ולבטחונה ושומר מפניה סודות רבים.
הוא כמו אבא בשבילה, ומנסה להרחיק אותה מסכנות ומצבים שלא תוכל לצאת מהם.

הוא דמות מאוד מעניינת ביותר ולאורך הסרט נחשפים לצופים עוד ועוד פרטים עליו.

 

הוגו
החלום של הוגו הוא לעלות לזאלם.
יש לו קשרים בחלונות הגבוהים בגלל היותו מקושר אל מארגני משחקי המוטורבול כך שאולי יוכל להגשים את חלומו.

הוגו מתאהב באליטה ולאורך הסרט הוא נתקל בקונפליקטים פנימיים וגם בקונפליקטים בין חבריו שלא כל כך מחבבים את אליטה.
הוא נקלע למצבים קשים ביותר, אך בעזרתה של אליטה, הוא יוצא מהם בשלום.

 

 

 

 

-פסקול-

alita-battle-angel-1.png

 

לדעתי הפסקול יפהפה ותורם המון לרגשות הדמויות
במצבים שונים ולאווירת הסרט העתידנית והמסתורית.
הוא דרמטי או מרגש כשצריך, אינטנסיבי בקרבות או בסצנות המוטורבול,
מסקרן ברגעים המסתוריים ועושה עבודה מעולה.

את הפסקול יצר טום הולקנבורג ותוכלו לשמוע אותו
אם תלחצו על תמונת העטיפה משמאל.

 

אם תעשו כך, תשלחו לדף אינטרנטי שיקשר אתכם
לפלטפורמות שונות לבחירתכם
כדי שתוכלו לשמוע את הפסקול בדרך הנוחה לכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-דעה אישית-

"אליטה: מלאך קרב" הוא סרט שנון, בניית הסיפור נהדרת ואווירת הסרט מאוד כיפית.
הסיפור מאוד דומה למשחקי הרעב - זאלם היא כמו הקפיטול, המוטורבול דומה מאוד למשחקים, וכו'...
ונכון, סרטי "לייב אקשן" הורסים את האנימה או המנגה שעליהם הם מבוססים, אבל הסרט הזה ישאיר לכם חוויה שונה.
אני מקווה שזו תהא תחילתה של מהפכה בתחום.

הסרט מלא בנופים וקרבות עוצרי נשימה, הסרט לא מתקדם מהר מדי, וגם לא נמרח.
זאלם "מושכת" אליה את הצופים ואת סקרנותם למרות שהסרט כולו מתרחש מתחתיה, באיירון סיטי.
האפקטים הויזואלים מרשימים ביותר, אליטה, על אף שיצרו אותה במחשב, נראית חיה ונושמת כמו כל אדם, ואינה מורגשת כ"רובוטית" כלל!
זהו מדע בדיוני גאוני עם התגנבות של רומנטיקה והומור.

על אף הקלילות בסרט, הוא עמוק ביותר - יש בו העצמת כוחות האישה, התבגרות של הדמויות מרגע לרגע, הקרבה, כשלונות, והוא גורם לצופה לחשוב עליו רבות במהלכו, וגם אחריו.
רותקתי אל מושב הקולנוע ולא זזתי ממנו לרגע - אפילו לא רציתי למצמץ כדי לא להפסיד שום פרט בסרט היפהפה הזה.
מאוד קל להתאהב באישיותה של אליטה ואני מצפה בקוצר רוח לסיקוול בו נוכל לראות את נובה בפעולה ואת אליטה מתבגרת ומתחזקת.

"אליטה: מלאך קרב" הוא תיאבון לעיניים ומקבל ממני ניקוד של 8.7/10.

אז עזבו את כל הסטיגמות על סרטי "לייב אקשן", לכו לצפות בסרט על המסך הגדול!

 

 

-Fun Facts-

  • לפי ראיון עם הבימאים, העיניים של אליטה נועדו להוות מחווה לסרט "אווטאר" וכן גם הבאת דמות מנגה כמו שהיא אל המציאות.
  • אליטה עצמה היא דמות ממוחשבת לחלוטין (מלבד קולה ושפת גופה).
  • בתחילת הסרט, הלוגו של 20th Century Fox משתנה ל-"26th Century Fox" שכן הסיפור מתרחש בשנת 2563.
  • הבר שבו הציידים בסרט נפגשים נקרא "קנזס" וע"פ הווליום ה-8 של המנגה, איירון סיטי נמצאת בקנזס סיטי שבמדינת מיזורי.
  • המילה "אליטה" מתורגמת בספרדית ל"כנף קטנה".
  • נכון לתאריך פרסום הסיקור, קופת הסרט השיגה כ-382.6 מיליון דולר.

 

Kaminagod אהב את [פרסום/דיון] מקום רחוק יותר מהיקום, פרק 11 [אלס]

פורסם 07/03/2019

צוטט: Kaminagod

לול, פשוט לא היה לי זמן לצפות, עכשיו ראיתי את הפרק והוא בהחלט הפרק הכי טוב שהיה באנימה! אז מצטער על הדיליי. 

שכחתי לרשום לך את זה בפוסט באתר אז ארשום פה, בהצלחה בסמסטר!

  • אני כל כך מתחבר לדמות של הינאטה והסיפור עבר שלה באמת מסביר לנו בצורה כל כך יפה את הסיבה שבפרקים הקודמים הינאטה לא יכלה לבטוח באף אחד, אשכרה סיבה הגיונית! זה נדיר באנימה. בלי שום קשר, כמו שאמרת שהקטע הזה שיש תחרות אחרונה לתלמידי  כיתה י"ב ממש נפוץ באנימה, אבל העבירו את זה בצורה מיוחדת, טובה ולקחו אותה לכיוון שונה מכל השאר שאני ראיתי. 
  • לדעתי הדרך התמודדות של הינאטה הייתה לא נכונה בגלל שהיא באמת ברחה מזה, אומנם אני יכול להבין את הסיבה ואני באמת חושב שזה דבר שיכול לשבור בן אדם, אבל לעזוב את הבית הספר בגלל זה? זה ממש לא נכון ולגמרי שגוי. היא יכלה לנסות להסביר להן מה קרה או פשוט להגיד להן שיכולת קובעת, ושאם הן רוצות להשתתף הן צריכות להיות יותר טובות ממנה (זה בטח היה מעצבן אותן יותר, לא הייתי ממליץ), היא ניסתה להגיד לכול החברות שלה שזה באמת לא משנה לה למרות שזה שקר, רק בשביל שהן יחזרו להיות כמו שהיו לפני, לזרוק כזאת פצצה ואחרי זה לנסות להחזיר את החיים כמו שהיו לפני זה, זה קשה ולראות אותה מנסה תמיד לשמור סודות מכול החברות שלה בעיקר בשביל שלא תזרוק עליהן דברים כאלה שיגרמו להן לתחושה פחות נעימה זה באמת אחת הסיבות שאני יותר מתחבר אליה מכל שאר הדמויות בסדרה. 
  •  אני לא רואה סיבה שלא. 
  • אין לדעת מה יקרה ברגע האמת, אני דווקא חושב שהם יעזרו למי שחופר/מציק וכו'. 

הסצנה בעלת הכי הרבה חשיבות והכי טובה לדעתי היא שהינאטה יוצאת החוצה כדי לבעוט בשלג בשביל להוציא את העצבים שלה, באמת שאני פשוט מבין וכל כך מעריך את הינאטה על כל סוג של פעולה שלה, כשהיא בעטה בשלג פשוט חשבתי לעצמי "מה הן עשו להינאטה המדהימה שלנו?", מה שכן זה פשוט מציג לנו את הרגשות שעברו עליה מלראות את ה"חברות" שלה שוב בצורה פשוט מדהימה, לראות אותה מוציאה את כל העצבים שלה על השלג פשוט נתן לי חומר למחשבה על הדמות שלה, היא כבר לא הדמות הסגורה שלא יודעים עליה כמעט כלום, היא דמות עם רגשות ועם עבר יותר קשה משל רוב הדמויות בסיפור! היא פשוט הבסט גירל שלי ל-2018!

נעבור עכשיו לסתם דברים שאני רוצה להגיד על הפרק:

הפרק עצמו היה מעולה מכל בחינה, הדמות של הינאטה נפתחת שוב כלפי הבנות של המשלחת, בנוסף גם נותנים לנו לראות קטע ממש אדיר של קימארי, יוזו ושיראסה ושממש אכפת להן מהינאטה ושהן יעזרו לה! גם מוסיפים לנו עוד קטע ששיראסה עוזרת להינאטה להתגבר על משהו שקרה לה בעבר (רק אני או שהיא היחידה ששמה לב לדברים כאלה? או לפחות מדברת עליהם) וגם עושה את זה בהצלחה רבה! הקטע ששיראסה דיברה עם הינאטה על מה שקרה ושהן בכו פשוט הרג אותי, היה לי דמעה! לא יודע למה (כנראה בגלל שזה קשור להינאטה), חחח. 

רק אני או שקימארי היחידה שאין לה עבר קצת קשה? טוב נו, היא תמיד כאן לגרום לנו לצחוק! 

היה בפרק כמויות די גדולות של טייפ בפרק, אני צודק? לפחות יותר ממה שבדרך כלל אני רואה באנימה. 

אכן היה הרבה טייפ בפרק. לצערי אחד ממנו יצא ממש לא טוב ולא הצלחתי לעשות משהו טוב יותר, ולצערי באחד אחר יש דפקה של איזה פריים אחד אבל אותה די קשה לזהות אז פחות קריטי. שמחה שנהנת!

Kaminagod אהב את ארץ לעולם לא מובטחת פרק 7. מכיל ספוילרים

פורסם 25/02/2019

איזה פרק מטורף. אני באמת לא יודע לאן זה ימשיך מכאן. 

אני חושב שהייתה סיבה שרואים את לוח השנה מאחורי אמה ונורמן בתמונה שריי צילם אותם, הוא בטח עשה את זה בכוונה בשביל להראות מתי הם קיבלו את המצלמה. אין לי מושג עדיין מה היא. 

וכבר אמרתי שאני חושב שמאמא היא בעצם האמא הביולוגית של נורמן? 

Kaminagod אהב את ארץ לעולם לא מובטחת פרק 7. מכיל ספוילרים

פורסם 25/02/2019

אהבתי את הפרק, אני למען האמת אוהב מאוד את קרונה, ואסביר למה.

לגבי זה שהיא עובדת תחת מי שרוצה להרוג ולאכול את בני מינה ורצה לאכול אותה בעבר, היא חייבת, אין לה ברירה אחרת, או שהיא תחיה בתור אמא/אחות, או שהיא תאכל, אי אפשר לבוא אליה בטענות.
בכללי הדמויות של אמא והאחות הן דמויות עם עור של פיל, הן מצליחות לשמור על קור רוח למרות המצב הפסיכי שהן נמצאות בו, ועל זה אני מעריך אותן, עם זאת, אני יותר אוהב את הילדים ורוצה שהם יצליחו.
תחשבו מה אתם הייתם עושים במצב של להיות "מאמא" בחווה, הייתם נותנים לילדים לברוח ונהרגים? או שומרים על החיים שלכם ותופסים אותם?

Kaminagod אהב את Death Mark - סיקור וביקורת ויז'ואל נובל

פורסם 25/02/2019

שימו לב שהמשחק המדובר בהגבלת גיל 17+. הסיקור כולל בו תמונות מהמשחק שעלולות להיות קשות לצפייה מתחת לגיל הנ"ל.

הכירו את Experience, סטודיו משחקי ווידאו יפני קטן, שבאופן מפתיע כמעט כל המשחקים שהוא ייצר הצליחו להגיע למערב. החברה הזו, שמתמחה בייצור משחקים מז'אנר ה-dungeon-crawler, החליטה לפני כמעט שנתיים להוציא ויז'ואל נובל אימה, שני ז'אנרים שהיא לא ממש התעסקה בהם קודם. כעיקרון, זו קפיצה למים עמוקים עבור חברה לעשות משהו שהיא לא עשתה מעולם, במיוחד עבור סטודיו קטן שכזה. אך האם הקפיצה למים השתלמה מספיק?
מצד אחד יפן כבר רואה בחודשים האחרונים משחק נוסף שמתרחש באותו עולם של Death Mark, המשחק בו תעסוק הביקורת, אך זו לא הפעם הראשונה ש-Expereince מייצרים המשך למשחק שנותר די מתחת לראדר, כמו שקרה עם Demon Gaze שלהם (שאגב, היה משחק ממש חמוד, גם אם כל פעם שאני מזכיר את שמו בקול ולא בכתב חושבים שיש למשחק הזה קשר לקהילה הגאה) או Operation Abyss, שניהם משחקים שקיבלו משחקי המשך למרות הצלחה בינונית למדי אם בכלל. גם המשחק האחרון שלהם שהגיע למערב לפני Death Mark בשם Ray Gigant לא הצליח לעשות יותר מדי רעש. אז האם Death Mark יצליח לעשות מה שקודמיו לא הצליחו? בואו נגלה יחד.

h2x1_nswitch_deathmark_image1600w

Death Mark באנגלית, או Shiin ביפנית (שמשמעותו 'סיבת המוות'), הוא משחק שסיקרן אותי עוד מהרגע שנתקלתי בו באתר של Play-Asia. הסיבה שטחית למדי - העטיפה של המשחק נראתה מסקרנת למדי. ניתן לראות את העטיפה היפנית, אגב, מתחת לפסקה זו. העטיפה המערבית פחות מוצלחת לטעמי, אגב. גם עלילת המשחק לפי התקציר נשמעה טוב, אך כמו דברים רבים באתר של פליי-אסיה, המשחק היה אקסקלוסיבי ליפן. נאנחתי והמשכתי הלאה.
מאז המשחק הספיק לצאת מגבולות האקסקלוסיביות לפלייסטיישן ויטה ויצא גם ל-PS4 ולסוויטץ'. ביפן הוא יצא גם לאקסבוקס וואן (אך לא מערב), ולמעשה שבוע שעבר הוכרז שהוא מקבל פורט ל-Steam במערב.
המשחק כיום זמין בעותקים פיזיים לשלושת הקונסולות שציינתי, כולל לויטה שמתהפכת בארון הקבורה שלה, פרט לסוויטץ' באירופה, גרסה זו תצא באפריל, אך הגרסה האמריקאית כבר זמינה, ולמעשה, זו הגרסה שעבדכם הנאמן שיחק בה.

ורגע לפני שנסיים עם הפרטים היבשים שאתם כה אוהבים, נחזור טיפה אחורה לפני שנמשיך לתקציר עלילת המשחק.
Death Mark הינו ויז'ואל נובל קצר יחסית (באזור ה-10 שעות משחק) המורכב מפרולוג, 5 צ'אפטרים, אפילוג וצ'אפטר נוסף שיצא כ-DLC ביפן עבור מי שיצליח להגיע לסוף הטוב באפילוג. צ'אפטר זה מתרחש אחרי האפילוג, כמובן. (הלוואי ומישהו היה אומר לי את זה, כי אני לא ידעתי והגעתי לסוף ה'רגיל', מה שמנע ממני לשחק בו, אבל השלמתי את הפערים עם האינטרנט היקר. מדובר בצ'אפטר יחסית ארוך ושווה בהחלט את המאמץ להגיע אליו ביחס לכמות התוכן שהוא מוסיף).
לכל צ'אפטר במשחק פרט לפרולוג, יש סוף 'רגיל' וסוף 'טוב', שמושפעים מבחירות שתעשו לקראת סוף כל צ'אפטר. רק אם תשיגו בכל אחד מהפרקים הללו את הסוף הטוב, תוכלו להגיע לסוף הטוב של המשחק.

3034921-917pjhuuosl._sl1500_
הקאבר היפני, למי מכם שמסוקרן. בהחלט מושך תשומת לב, לדעתי.

אז אתם משחקים את הדמות הראשית, ששמו... אממ... טוב, הוא עצמו לא יודע. המשחק מתחיל בזה שהוא מספר לכם על שמועה המסתובבת בעיר בה המשחק מתרחש, H City, וישר עובר לדמות שלכם שמוצא את עצמו מול אחוזה קלאסית לסיפורי אימה, כשהוא בלי זיכרון. בכלל.
מי הוא? הוא לא יודע. מה שמו? הוא לא יודע. מה הוא עושה שם? גם את זה לא הוא לא ידע, עד שלא מצא עליו כרטיס ביקור למישהי העונה לשם סאיה קוג'ו (Saya Kujou), מומחית לנשמות ועל-טבעי. בתקווה שהיא תוכל לתת לו קצת יותר תשובות, הוא נכנס פנימה, אך פרט לבובה המוצבת על ספה במבואה, הוא לא מוצא שם אף אחד. לאחר חיפוש קצר, הוא סוף סוף מוצא את סאיה. רק חבל שהיא לא יכולה לענות לו על השאלות, כי היא כבר מתה, שוכבת בתוך בריכת דם כשבמקום חלק מפניה וגופה ישנם פרחים שפורחים ממנה. כן, כמו שזה נשמע.

הדמות הראשית שלנו, שנקרא לו השחקן לצורך הביקורת, אובד עצות ובדיוק כשהוא חושב שאף אחד לא יוכל לעזור לו יותר, הבובה במבואה מתחילה לדבר איתו. הבובה מציגה את עצמה בשם מארי (Mary) ואומרת שהיא משרתת את המשפחה של סאיה במשך דורות ולמעשה עד שהשחקן לא מספר לה אחרת, היא כלל לא מודעת למוות של הבעלים שלה. עם זאת, היא מספקת לשחקן הסבר על מצבו.
לשחקן יש סימן על ידו שנראה כמו קעקוע. כמו שסופר לנו בקטע הקצר שלפני ההגעה לאחוזה, אם הסימן הזה מופיע אצל אנשים, אומרים שהם ימותו מוות מיסתורי ומזעזע לאחר כמה ימים. מארי מאשרת את השמועות האלה ומספרת שככל שהמוות מתקרב, כך גם מתחילה שכחה שהולכת וגוברת וככל הנראה הדמות הראשית נמצאת בשלבים מתקדמים בה, כלומר, המוות שלו קרוב.
את הסימן הזה נותנות נשמות שונות שרוצות להרוג בני אדם ולדחוק אותם לכדי פחד וייאוש לפני כן ועל מנת להסיר את הסימן ולזכות בחייו, עליו 'לנצח' את הרוח שנתנה לו את הסימן. המונחים שמתמשים שם הם יותר להעלים את הטינה שנותרת הנשמה לעולם החיים, אבל בתאכל'ס אתם תוכלו גם פשוט להרוג את חלקן. זו האמת הפשוטה. העניין הוא שכן, אתם אמורים להעלים את הרוח שגרמה לכם את הסימן.
מי הרוח הזו? אתם לא יודעים, כי אתם לא זוכרים, כמו כל דבר אחר.

death-mark-dead-saya
המצב בו אתם מוצאים את סאיה. נו, תנסו לשאול אותה עכשיו את כל השאלות שלכם.

לכל אחד מהצ'אפטרים יש אנטגוניסט, רוח שונה שעומדת במרכזה. בכל צ'אפטר יגיעו דמויות חדשות לאחוזה, שגם הם נושאים את הסימן ובאו לבקש עזרה מסאיה המנוחה ומוצאים שם את השחקן, שעובר להתגורר שם בשביל להמשיך לקבל עצות ממארי. למרות שרוב הדמויות מתחלפות בין צ'אפטר למשנהו, המשחק דואג לצאת מהקופסה כמה וכמה פעמים. כך למשל, למרות שרוב הדמויות מתחלפות בין צ'אפטר אחד לשני, זה לא אומר שדמות לא תישאר יותר מצ'אפטר אחד. זה שתנצחו את הרוח לא אומר שבהכרח כל הדמויות ישרדו וכו'. זה שהייתם במקום מסוים באחד הצ'אפטרים ממש לא אומר שלא תחזרו אליו אחר כך וכמו בכל משחק אימה טוב, זה שאתם חושבים שאתם בטוחים ממש לא אומר שזה אכן המצב.

הגיימפליי של המשחק מנסה לעשות כמה דברים בצורה מקורית. למרות שאפשר להתווכח אם תאהבו את כולם, בהחלט המשחק מרענן בניסיונות שלו לעשות דברים קצת אחרת, יחד עם הישארות בגבולות הז'אנר שלו.
אולי מדובר בשאריות מהניסיון של Expereince עם עשיית Dungeon-crawlers, אבל את מרבית הזמן שלכם אתם תבלו בלחקור מקומות שונים שיזכירו קצת את המשחק מהז'אנר הנ"ל. תהיה לכם מפה מוקטנת של האזור שאתם נמצאים בו, שתוכלו לראות עוד ממנה רק עם תתקדמו אל תוכה והמפה מורכבת בעצם מ"חדרים". הדבר מאוד הזכיר לי את המשחק השני של Corpse Party שגם עשה שימוש במכניקה זהה, Corpse Party: Book of Shadows, אם כי לטעמי, Death Mark עשה עבודה יותר מוצלחת.
אתם עוברים במשחק מחדר לחדר שיחד מרכיבים את כל האזור וחוקרים כל חדר. אתם תוכלו לעבור עם הפנס שברשותכם ועל חלק מהדברים יופיעו נקודות זוהרות, מה שאומר שניתן לעשות אינטרקציה עם אותו דבר. לפעמים רק יופיע טקסט שמתאר את הדבר ולפעמים תהיה לכם אפשרות לאינטרקציה יותר משמעותית, שכוללת אפשרות להסתכל, למשש או להשתמש בחפץ שיש לכם על אותו דבר, מה שלוקח חלק בפאזלים שיש במהלך המשחק.
אם פחות הבנתם, אתם יכולים להסתכל בסקרינשוט אקראי שמצאתי באינטרנט על איך נראית המפה עליה אני מדבר - ניתן לראות אותה כאן בצד השמאלי למעלה של המסך.

בנוסף לזה, כל פעם שתצאו לחקור את המקומות האלו תוכלו לבחור איתכם אחד מנושאי הסימן שנתקלתם בהם באותו הצ'אפטר שילוו אתכם. לפי הוראותיה של מרי, תוכלו לקחת רק עוד אדם אחד, כדי לא למשוך אליכם יותר מדי תשומת לב ולכן תצטרכו לחזור לאחוזה מדי פעם, מאחר ושותפים שונים יאפשרו לכם להגיע למקומות שונים בתוך האזורים הללו, למצוא דברים שונים ועוד. כמו כן, לכל דמות יש סטאטים כמו במשחקי RPG. תכף אסביר למה זה קיים על הנייר, אבל למעשה, מעולם לא הרגשתי את הסטאטים המדוברים באים לידי ביטוי. מה שבאמת משפיע זה דברים אחרים ניכרים - כמו העיסוק של הדמות, גיל, מין וכו'.

051199
כנראה מדובר במערכת היחידה שניסו להכניס במשחק שפשוט לא עבדה טוב.

למה כביכול צריכים סטאטים שונים? ובכן, כי בסוף כל צ'אפטר אתם תאלצו להתמודד מול האנטגוניסט שלו במה שיהיה מעין קרב. לפעמים אתם תפסידו קרב רק על בסיס איזה דמות תבחרו, אבל שוב, לא יהיה מדובר במשהו בגלל הסטאטים, אלא בגלל הדברים שציינתי - גיל, מין, עיסוק. בקרב המדובר אתם לא הולכים לנסות להוריד HP ליריב או הוא לכם, אלא יהיו לכם את החפצים שאספתם לאורך המשחק יחד עם המידע שאספתם ותצטרכו לדעת במה להשתמש, באיזה סדר להשתמש ואיך, שכן לפעמים תצטרכו להשתמש בשני חפצים יחד כדי שיקרה משהו ספציפי וכך תוכלו להביס את הרוח.
בפני עצמו, למרות שזה יכול להיות קצת מוזר, אני חושב שהמכניקת קרב נעשית באופן מעולה ומרענן ביחס לז'אנר, אבל כאמור, נתינת סטאטים לדמויות היא דבר מיותר שכן הוא לא בא לידי ביטוי. אף פעם.

דבר שיש לציין לטובה את המשחק הוא שבשונה מהרבה משחקי אימה שבהם רוב הזמן אתם צריכים לנחש מה יוביל למוות שלכם ומה ישאיר אתכם בחיים, המשחק הזה ידרוש מכם ברוב המקרים להשתמש בהיגיון בריא ובמידע שניתן לכם עד כה כדי להתגבר על הקשיים שניצבים בפניכם. כלומר, אתם לא הולכים להרגיש שכל ההתקדמות שלכם נדפקה בגלל משהו שלא היה לכם שליטה עליו גם ככה או שלא יכולתם לצפות מראש. וגם אם מתתם, תקבלו שתי אופציות - לחזור לאיפה שטעיתם בקבלת ההחלטה או לחזור לשמירה האחרונה שלכם, כך שלעולם לא תרגישו שכל ההתקדמות שלכם הלכה לאלף עזאזל.

עוד מערכת נוספת במשחק היא Soul Points שלכם, שניתן לראות בצד השמאלי-למעלה בתמונה עם הסטאטים. לשחקן יש Soul Points, אותם תוכלו להעלות באמצעות קמעות שתמצאו פזורים ברחבי האזורים. אתם תצטרכו את הנקודות האלה, שכן ברוב הפעמים שתקלעו למצבים בהם חייכם בסכנה, יעמדו בפניכם מספר אפשרויות כשבעצם יש שעון שרץ לאחור - השעות הזה הוא ה-Soul Points. הנקודות הללו יורדות וכשיגיעו ל-0 אתם תמותו. בגלל שה-Soul Points מתחדשות רק בין צ'אפטר לצ'אפטר או ממציאת קמעות שיש כמות מוגבלת מהם, תצטרכו לחשוב חכם אך מהר. כל פעם שיוצגו בפניכם בחירות רק אחת מהן תהיה נכונה, כשהשאר יובילו למוות מיידי, או יורידו כמות נכבדת של Soul Points, לפעמים יותר מחצי מהכמות הנוכחית שלכם.

death-mark-escaping-shimi-o
כי לירות ברוחות עבד בכל סרט אימה עד היום.

ואיך העלילה שאלתם? האמת, לא רעה בכלל. המשחק מספק מה שהוא מבטיח לכם, ויז'ואל נובל אימה עם מכניקות מרעננות. המשחק מרגיש מאוד יפני, בקטע טוב. מרגישים, בין אם זה בחלקים מהסיפור או באווירה הכללית של המשחק שהמשחק הוא משחק אימה יפני. כלומר, אולי זה כי ראיתי את זה בהקשרים יפניים בעבר, אבל בית ספר כמקום התרחשות לסיפור אימה מרגיש לי מאוד יפני (אולי בגלל Corpse Party) וכך גם יער שמשמש להתאבדויות (איפה לוגן פאול שיצחק מזה?)
האנטגוניסטים בעלי סיפור שונה ומגוון והם יפחידו אתכם שהיוצרים רוצים שתפחדו. האווירה הכללית של המשחק כמעט תמיד נוטה בין קריפי למלחיץ, אם כי לא במידה שתגרום לפחדנים כמוני לא להצליח לשחק במשחק מרוב פחד כמו במשחקים יותר קיצוניים (כן, אני מדבר על Outlast וחבריו שאפילו לראות let's play של זה קשוח לי מדי).
כמו כן, למרות שלכל צ'אפטר יש אנטגוניסט שונה, יש עלילה שנבנית בין צ'אפטר לצ'אפטר שכמובן סובבת בין היתר סביב דמות השחקן והשאלות שמלוות אתכם לאורך המשחק בסופו של דבר זוכות למענה.
גם הדמויות שלו מרגישות מאוד יפניות. נכון שבשונה מהרבה משחקים וויז'ואל נובלז כיום, רוב הדמויות לא מקבלות מאפיין קיצוני שגורם לכם לשייך את הדמות מהרגע הראשון למשהו, כמו דמות שהיא Moe או Tsundere או כל דבר אחר ועל זה אני חייב לציין את המשחק לטובה. ה'יפניות' של הדמויות באה בצורה טובה, כמו דמות שהיא איידול שמוצאת את עצמה עם הסימן, או אוטאקו שגם כן נתקל בגורל דומה (איזה מזל שהם לא באותו הצ'אפטר ביחד אחרת בטח חצי צ'אפטר היה על פאנסרביס). למרות זאת, הדמויות גם לא עשויות מספיק טוב. לא יגרמו לכם להתחבר אליהם מספיק כדי שיהיה לכם מספיק אכפת מהם, וזה כולל את דמות השחקן, אגב. אם זאת, זה דבר שהרבה דברים מעולם האימה לוקים בו, אז אני נוטה להיות סלחן למשחק בקטע הזה.
אני קצת פחות סלחן למשחק בפאנסרביס שלו. כמו שנחשתם, הפאנסרביס בו לא נעשה בטוב טעם. לא תקבלו רפרנסים למשחקים או סדרות אחרות, אלא בעיקר נשים בלבוש מינימאלי בתנוחה מינית. כאוטאקואים, אתם כנראה מורגלים בעניין, רק שהדבר קצת מטריד מדי לטעמי כשזה תמיד מופיע כשהנשים הללו מותקפות או למעשה הינן כבר גופות. הייתי מרחיב על למה זה מטריד בעיניי, אבל אני חושב שזה מובן מאליו.
לשמחתי, אני כבר אוטאקו מספיק שנים ככה שהדבר לא הפריע לי יותר מדי ולשמחתי גם זה קרה פעמים בודדות לאורך המשחק ולא משהו לעיתים תכופות.

death-mark-hanging-dummies

אז בחזרה לשאלה בה פתחנו - האם Death Mark יהיה המשחק ש'ישים את Experience על המפה'? התשובה היא כנראה שלא. המשחק אומנם עושה את מה שהוא מנסה לעשות בצורה די מוצלחת, אבל ז'אנר הויז'ואל נובל תמיד התקשה לתפוס את תשומת הלב ביחס לשאר משחקי הוידאו וביחוד ויז'ואל נובל אימה, כשאימה הוא ז'אנר שמרחיק ממנו הרבה אנשים מסיבות מובנות. הוא גם לא מספיק מהפכני או בולט כדי לבלוט בשוק משחקי הווידאו הרווי היום, אבל הוא בהחלט יספק את מי שמחפש את מה שהמשחק מבטיח - ויז'ואל נובל אימה.
בכל אופן, אני מאוד שמח לדעת שיש משחק נוסף באותו עולם ובאותו סגנון ונותר רק לקוות שגם הוא יגיע למערב, שכן אין חדשות על כך כעת.
המשחק מוצע במחירים שונים ברחבי העולם, אך ביחס לזמן המשחק שלו הוא באמת קצת יקר, ביחוד בלי הנחה. את העותק שלי קניתי ב125 שקל כולל משלוח בהנחה שהייתה בPlay-Asia, אך אם אתם בעלי ויטה ומאוד רוצים לשחק בו בהקדם, תוכלו להשיג את המשחק ב-120 שקל עם משלוח מ-Shopto.

בזכות העובדה שהוא לא מפחיד בצורה קיצונית כמו משחקים אחרים בז'אנר האימה, יחד עם העובדה שהוא משחק די קצר ועם מכניקות יחסית מגוונות לויז'ואל נובל, הופכים את המשחק לדי נגיש לעומת מה שהייתי מצפה ממנו, לכן הייתי ממליץ לכל מי שרוצה ויז'ואל נובל קצר או הרפתקאת אימה קצרה אך עם עלילה קוהרנטית, עם טוויסטים ואווירה טובה. אולי שווה לחכות עד שהמחיר שלו ירד טיפה, אבל כמשחק בפני עצמו, הוא עושה עבודה לא רעה בכלל.

המשחק יצא במערב לפני כ-3.5 חודשים וזמין במערב כאמור לפלייסטיישן ויטה, PS4 ולסוויטץ' ובקרוב גם למחשב. המשחק השני (אם כי הוא לא המשך ישיר, ככל הנראה), NG (ראשי תיבות של No Good) יצא לפני מספר חודשים גם כן ביפן לויטה ולפני יומיים ל-PS4. אין חדשות לגבי הגעתו למערב.

מה דעתכם על הויז'ואל נובל? איך הוא נשמע לכם? או אם בא לכם להמשיך לשמוע דעותיי על משחקים ואנימה, מוזמנים להגיד לי.

See you~

Kaminagod אהב את ארץ לעולם לא מובטחת פרק 7. מכיל ספוילרים

פורסם 25/02/2019

1.האם אתם מרגישים שאמה ונורמן היו צריכים לשאול שאלות נוספות מלבד האלה ששאלו? אם כן איזה שאלות? אולי עוד קצת שאלות, אבל זה לא באמת הפריע לי.

2.מה אתם חושבים שהסוד של מאמא? לא מגלה(:

3.גילנו קצת יותר על האחות, מה דעתכם עליה עכשיו?  גם במאנגה וגם באנימה היא פשוט מעצבנת אותי..

 

Kaminagod אהב את [פרסום/דיון] מקום רחוק יותר מהיקום, פרק 10 [אלס]

פורסם 25/02/2019

נשמח אם תעקבו אחרינו בספין!
https://www.anime-spin.net/%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%94/antylicense-subs/

~~~

yPcp9Ud.png
(לחצו על התמונה כדי להגיע לפוסט ולקישורי הפרק)

~~~

בעקבות הצלחת הנושאים הקודם, בואו ננסה שוב. מחכה לראות מתי זה יפסיק לעבוד~

קצת ממחשבותיי על הפרק: (מועתק מהפוסט)
כמו שאמרתי בפוסט הקודם, אנחנו נכנסים ליישורת האחרונה של הסדרה, ומהפרק הזה כל פרק הולך להיות יותר טוב מהפרק הקודם לו. אנחנו מתחילים עם פרק שמוקדש ליוזו. זה נכון שכבר למדנו קצת על הדמות שלה כשהיא הצטרפה, אבל עכשיו אנחנו זוכים להכיר אותה קצת יותר לעומק, ולהבין אף יותר כמה היא הייתה בודדה וכמה היא לא מבינה איך קשרים כמו חברות עובדים. פרק חמוד ומרגש, אני בטוחה שתהנו ^^

שאלות מנחות: (+ תשובות שלי עליהן. עלול להכיל ספוילרים לפרק, אז תקראו אחרי שתצפו)

  • האם הסיפור של יוזו נשמע לכם אמין? באמת נראה לכם שאם למישהו לא היה חברים אף פעם הוא לא יצליח להבין מה זה חברות ואיך זה עובד? הרי עובדה שגם שיראסה טוענת שלא היו לה חברים, אבל היא לא מתנהגת כמו יוזו.
    - לדעתי יוזו היא הדמות הכי חלשה מארבעת הראשיות שלנו, והסיבה שהסיפור הזה לא כזה אמין היא אכן הסיבה הראשית מבחינתי. אני יכולה להבין בדידות וקושי לסמוך על אנשים אחרים בעקבות זה שהיית לבד כל חייך ואף פעם לא היו לך חברים, אבל... אצל יוזו זה נעשה בצורה מעט מוגזמת לדעתי. מה שכן, אני בטוחה שזה שהיא הכי קטנה מבינהן גם וזה שהיא גרה במקום אחר לגמרי עוד יותר הוסיף לחוסר ביטחון שלה בחברות שלהם. הייתי שמחה אם היו מתמקדים בזה יותר מאשר גורמים לה לשלוף 'חוזה חברות' ודברים כאלו שפחות נראים לי אמינים... אבל זו רק דעתי.
  • מה חשבתם על סיפור היומולדת וההשוואה של ימי הולדת לחגים?
    - בניגוד לסיפור עם החוזה ו'לא ביקשתם שנהיה חברות', הקטע עם היומולדת היה הרבה יותר אמין לדעתי ובאמת שיקף את הבדידות של יוזו. והיה ממש נחמד לראות איך היא בכתה מרוב אושר בסוף כשהבנות ארגנו לה את המסיבת הפתעה הקטנה ההיא. אבל אני לא חושבת שאפשר להשוות יומולדת לחגים, אלה פשוט אירועים ממש שונים לדעתי.
  • ולשאלות הקלילות: האם ארגנו לכם פעם מסיבת הפתעה? האם הציטוט של קימארי באמת היה טוב יותר משל הינאטה? האם יש לכם סצנה אהובה בפרק, ואם כן, מהי?
    - כן, אבל לא יומולדת, ארגנו לי מסיבת גיוס בהפתעה (אחרי שכבר התגייסתי חח).
    ממש לא. הציטוטים של הינאטה הכי טובים P:
    יש כמה סצנות שאהובות עליי בפרק הזה. קודם כל, הסצנה הקומית ששיראסה רואה פינגווין ומנסה להתקרב אליו והינאטה מנסה לתפוס אותה ושיראסה פשוט גוררת אותה חח... הסצנה השניה זה כשהינאטה ושיראסה מנסות להסביר ליוזוקי על חברות - אבל שיראסה כל פעם מתחילה ומשאירה את העבודה להינאטה חח... ולבסוף, כמובן, לראות את השמחה של יוזוקי מזה שסוף סוף חגגו לה יומולדת ^~^

כמובן שאתם יכולים לכתוב בלי קשר לשאלות.