אודות

  • 怖くはないようにきみの手を離さずに 胸の奥 鼓動がぐっと高まれば
  • 秘密
  • 漫画'アニメ睡眠じゃが芋
  • スピードワゴン財団
  • 日本
  • 171
  • חבר מכוכב אחר
  • בן -19
  • הצטרף ב14/08/2018

סטטיסטיקת אנימות

מתכונן לצפות: 1
  • סה"כ: 1
  • פרקים: 0

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש סיקור | Bonnouji

פורסם 26/01/2019

אז הנה זה מתחיל, יצא לי לראות שהקהילה מתחילה להישאב לעולם המנגה וחשבתי לעצמי לנסות לסקר מנגה מיוחדת במינה ואחת המומלצות שלי, ב'זאנר המומלץ ואהוב מכל - SOL Romance.
מקווה שהסיקור יהיה מעניין וימשוך כמה קוראים חדשים, קריאה נעימה!
4b3ih7w.jpg
שם המנגה: Bonnouji | ז'אנרים: Comedy, Drama, Romance, Slice of Life | מנגקה: Aki Eda | סטטוס: נגמר

תקציר
המנגה המיוחדת הזאת מביאה אותנו לביתו של אוימדה זנג'י  (
Oyamada Zenji), בחור צעיר בשנות ה 20 לחייו, גייק החי בבית מלא בפריטים מוזרים שאחיו שולח לו באופן קבוע מאז שעזב את הבית לטייל בעולם הפתוח.
בצ'אפטר הראשון אנחנו פוגשים את מיצ'ייו (
Michiyo), בחורה צעירה וחמודה, שגרה בקומה 5 בבניין של אוימדה. היא נקלעת לצרה והיא חייבת להשתין, לאחר ששתתה יותר מידי אלכוהול, אז מבקשת ממנו מפלט שירותים נחמד.
במהלך המנגה אנחנו עוקבים אחרי הסיפור של אוימדה ומיצ'ייו, שלאחר המפגש המפתיע והמוזר שהיה בניהם, מיצ'ייו מתחילה להתנחל אצל אוימדה בבית אחרי העבודה ולפרוק את העובר עליה עם אלכוהול טוב. מצ'אפטר לצ'אפטר מתפתחת ביניהם ידידות טובה ומעניינת שמדביקה אותנו למנגה ומחייבת אותנו להמשיך ולחשוב על השניים.

 

עלילה 
אז בתחילת המנגה אנחנו פוגשים את מיצ'ייו, שלאחר 5 שנים עם חבר שלה היא נפרדת ממנו ומשתכרת כדי לפרוק, בדרך חזרה לדירתה היא חייבת שירותים ודופקת אצל שכנה זנג'י ומבקשת להשתמש בשירותים שלו. כאשר מיצ'ייו מסיימת היא מגלה כי חדרו של זנג'י מלא בפריטים מוזרים (ואכן פריטים סוטים, מנגות, מרצים, וכל דבר הזוי אחר שאפשר לחשוב עליו) שאחיו שנסע לטייל בעולם שולח לו בצורה כמעט קבועה את הדברים שאוסף. בהמשך הסיפור מיצ'ייו מגלה כי זה מהנה לחקור את הדברים שאחיו שולח לו ומתחילה להגיע לדירתו של זנג'י בשביל לשתות, לפרוק את הבעיות שלה ולחקור אחר חפציו המשונים שאחיו שולח לו. כמובן שמרגע זה מתחילה להתפתח לנו מערכת יחסים בין מיצ'ייו לזנג'י, מערכת המתחילה בצורה קצת מוזרה אבל כיף לראות איך זנג'י מחכה כל פעם לבואה של מיצ'ייו ולאט לאט הקשר מתפתח. במהלך קשרם מתגלה לנו גם שימפון, חברו הטוב של זנג'י אשר גם כן מתנחל בדירתו של זנג'י. שימפון הוא בורג לא קטן במערכת היחסים של מיצ'ייו וזנ'י והוא מעודד את זנג'י ועוזר לו לקדם צעד אחר צעד את יחסיו עם מיצ'ייו. מכאן המנגה מתגלגלת לחיים דיי מעניינים של השלושה. רוב העלילה מתרחשת לנו בדירתם "בונוג'י" (שפירושה: "
מקדש הפיתויים"), דירת ההפתעות של זנג'י.
 
ex5b8mq.jpg
 
דמויות 
אוזוואה מיצ'ייו (
Michiyo Ozawa): היא בחורה בת 26, בתחילת המנגה היא בדיוק נפרדה מחבר שלה שהיא הייתה איתו חמש שנים. הדמות ממלאת ומעניינת, מושכת ומעניינת כיף לראות את המפגשים שלה עם חברתה וואטנבה אחרי העבודה, ואיך היא מסתכלת על החיים ופורקת מחדש הכל. היא דמות קצת שנוייה במחלוקת אשר לא בטוחה באיך להמשיך בחייה וכל הסובב אותה קצת לא ברור. במהלך המנגה אנחנו מגלים כי היא בסה"כ רוצה חבר כמו כל בחורה נורמלית בגילה ושהיא לא יותר מעוד בחורה נורמלית בחברה של היום. אבל בכל זאת, אי אפשר שלא להגיד שהמערכת והחיים שלה מעניינים ומושכים מאוד. אני מאוד אהבתי את הדמות שלה, הצלחתי להתחבר לקשיים שלה ולהבין את המצוקות שלה, לפעמיים קצת הצחיק, לפעמיים היה רציני. אבל אי אפשר להגיד שהיא לא הבורג החשוב במערכת.

זנג'י אויאמדה (Zenji Oyamada): בחור בשנות ה 20 לחייו (אין לנו גיל מדוייק, אך אנחנו יודעים שהוא פחות או יותר בגיל של מיצ'ייו), המתגלה בהמשך כעובד הייטק מוכשר ונייט שמתגורר בבית מלא בהפתעות. זנג'י בהחלט בחור מעניין ומלהיט שאי אפשר לרגע לא לחשוב עליו, בהתחלה הוא נראה כמו גייק רגיל ומשעמם אבל אנחנו מגלים שהוא בחור חם לב, בחור שיודע להקשיב ובדיוק מה שאישה צריכה בחיים (גבר שאפשר לפרוק עליו הכל). כיף היה לראות איך הוא כל פעם לוקח את הצעד הבא במערכת יחסיים שלהם ומקדם אותה צעד צעד בדרך הנכונה. בהחלט דמות חשובה ומדהימה, מי לא הייתה רוצה חבר כזה?!

הירוקי שימוטו (Hiroki Shimamoto): אירוקו המכונה שימפון (Shimapon), חברו הטוב של זנג'י גם הוא בורג לא קטן וחשוב בעלילה שלנו. שימפון גם כן בשנות ה 20 לחייו, הוא החבר שמעולם לא הולך לו עם בנות, הוויב המגניב הזה שלא בשבילו חברה. שימפון נותן דחיפות מהצד ומחזק את מערכת היחסים של זנג'י ומיצ'ייו, לאורך העלילה שימפון כל פעם דוחף ועוזר לזנג'י לקחת את הצעד הבא, דוחף בו בצורה גסה אבל חמודה. שימפון אפשר להגיד "המחבר" של שניהם, זה שדואג שהקשר יחזיק ובעת הצורך תומך בשניהם כמה שצריך. שימפון גם כן דמות משנית-ראשית שחשובה לא פחות, אבל לפעמים הרגשתי לעצמי שהייתי רוצה שיוציאו אותו קצת מהפריים ויתנו לזוג שלנו פרטיות.

וואטנבה (Watanabe): טוב אין לנו הרבה מידע על וואטאנבה אבל אי אפשר להגיד שהיא לא דמות חשובה, וואטנבה היא ה"חברה" הטובה ביותר של מיצ'ייו, חברתה לעבודה שנוהגת ללכת איתה לבר אחרי העבודה לשתות ולפרוק את הכל, ווטאנבה בהחלט גם כן בורג לא קטן במערכת יחסים הראשית שלנו. במהלך העלילה אנו מגלים כי בסופו של דבר גם היא עוד אישה נורמלית שחייה את החיים ופשוט רוצה חבר וגבר שיהיה לצידה. אפשר להגיד ש-ווטאנבה היא בדיוק מה שמיצ'ייו צריכה, והעלילה הייתה משתנה הרבה בלעדיה, אני מאוד התחברתי אל ווטאנבה.
 

סיכום+דעה אישית
המנגה מחולקת ל 3 ווליומים (36 צ'אפטרים), אשר כל אחד לוקח עליו חלק חשוב בזוגיות המיוחדת שיש בין השניים. אני ממש יכולה לתת כותרת לכל ווליום, כותרת משמעותית התפרט אותו 
(אבל זה יהיה ספויילר). אומנם היא קצרה אבל הצ'אפטרים מלאים בתוכן ממלא ואפשר להגיד שאולי אהבתי וסיימתי, אבל לא הרגשתי שיש מקום לעוד. פשוט זה הסתיים נהדר עם סוף סגור ונחמד.
היה נהדר לחוות את המפגש של השלושה בכל יום ומעניין לראות את הקשיים שהזוג שלנו עובר, הדרך שהם עוברים ההפתעות והדברים המעניינים נחמדים ומרגשים.

אני מכורה למנגות SOL Romance וזו באמת הכי טובה שפגשתי עד היום, אני ממליצה בחום לכל אחד לנסות ולעבור את החוויה המדהימה שחוויתי.
נהנתי לכתוב את הסיקור ואם נהנתם לקרוא אז אשמח לשמוע מה אתם חושבים, זה הסיקור הראשון שלי ככה ש.... אשמח לקבל ביקורת!
למילים אחרונות, לא אמליץ לילדים לקרוא את המנגה! לא בטוחה על הגבלת גיל אבל אני ממליצה לעצמכם לשמור אותה עד שתתבגרו כדי שבאמת תוכלו להבין ולהנות מקריאת.

וחייבת להודות הרבה ל @Freeze שעזר, תמך, ערך, והיה לצידי לאורך כל הסיקור :>

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש [ריכוז | פרסום | עזרה] מרצ׳ אנימה!

פורסם 01/11/2018

w070te8.gif
ברוכים הבאים לנושא ריכוז ועזרה בנוגע למרצ׳ אנימה!

אז אחרי שאני ו @the emperor  חיפשנו אתמול כל מיני אתרים,
הבנו שאין באמת מקום שמרכז את זה, אז החלטנו להקים אחד כזה בספין.
אז בשביל מה הנושא נועד?
בעקרון כאן בגוף הנושא, אני ארכז רשימה של חנויות טובות שאנחנו מזמינים מהם,
חנויות שבעבר אולי עשו לנו "סקאם" ולכן נזהיר אתכם.
בנוסף, אתם מוזמנים לשתף אם קרה לכם משהו,
אתם מתלבטים לגבי קנייה של משהו וננסה לעזור,
וכמובן שאם מצאתם אתר טוב (או אחד כזה שצריך להיזהר ממנו), נשמח שתשתפו ואעדכן את הרשימה.

אז בואו נעבור לרשימה:

אתרים טובים,

lootanime
lootaku
bookdepository
Hobby Search
cdjapan
amiami

אתרים שעדיין לא עברו בדיקה

teepublic
otakupicks
redbubble

otakumode
bigbadtoystore
solarisjapan

אתרים שכדאי להיזהר מהם

399animeshop
ebay
wish

אתרים פופולארים שבין היתר מוכרים גם אנימה אך לא תמיד דברים מקוריים \ במחירים נורמלים

amazon
alliexpress
play-asia
base

ואל תשכחו, כל הרעיון של הנושא זה שאתם אלה שמעדכנים את הרשימה.
* אם קיבלתם לייק סימן שההצעה שלכם התקבלה והרשימה התעדכנה *
חייבת לציין ש @FREEZO  עזר לי, arigatai ;)

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש [דיון] שיטפוסטינג! בואו לדון~

פורסם 12/10/2018

sn0i702.gif
לאחרונה באתר נפתחו הרבה שיטפוסטינג, אז בואו נדון על זה!

מה זה שיטפוסטינג?
נושא שלא מקדם לדיון ו\או ריק מתוכן.
אז כן, חלק מהשיטפוסטינג שנפתחים באתר מגיעים לדיון,
אך זה ששיטפוסטינג התפתח לדיון לא אומר שהוא לא שיטפוסטינג!
הנה דוגמאות לכמה שיטפוסטינג "טהורים" שכבר לא ניתן להציל, שיט, שיט2, שיט3.
אבל יש גם שיטפוסטינג שהגיעו למצב מחוסר נסיון (וכנראה עצלנות), כמו, שיט, שיט2, שיט3.

מדוע הם הגיעו למצב כזה?
ובכן, קל לראות שהנושא כן מקדם לדיון, אך הוא ריק מתוכן.
כשמישהו פותח דיון מצופה ממנו לפחות לסקר\להסביר\לתת בשר לדיון.
אז בכל זאת, איך אמור להראות דיון? ככה.

האם כל נושא חייב להיות מושקע ומלא בתוכן?
ברור שלא, גם נושא נחמד כמו זה הוא סבבה לגמרי. אבל צריך להבין את ההבדל.

האם כל נושא מושקע ומלא בתוכן הוא לא שיטפוסטינג?
פה נופלת להרבה אנשים טעות, לא כל נושא מושקע הוא לא שיט.
שימו לב לנושא הבא, ובכן, יש לנו כאן נושא שבהחלט מושקע,
אך הוא עדיין שיט ואפילו מכיל כותרת מטעה (קליק בייט).
אך האם ניתן להציל אחד כזה? זה כבר אני לא יודעת. (כנראה שלא ליצור אחד)

אז עד לפה היו דבריי,
עכשיו אשמח לשמוע את דעתכם!

הנה כמה שאלות שיעזרו לכם, אך תרגישו חופשיים לחרוג.
• איך אתם מגדירים שיטפוסטינג?
• מה ההנהלה צריכה לעשות כנגד השיטפוסטינג? (אם בכלל)
• האם השיטפוסטינג תורם לאתר?
• האם הנושא הזה הוא שיט?

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש [פרסום] תגים באגי סאב (רשימה מרוכזת, לא מדריך!)

פורסם 29/09/2018

u6uopsi.gif
שמתי לב שאין מקום שמרכז את התגים באגיסאב, לכן באתי הנה לקבץ לכם אותם.

הסבר:
כמו שכתבתי כבר, מאחר ששמתי לב לזה שאין מקום ספציפי בספין בו מרוכזים כל התגים של אגיסאב,
חשבתי ליצור מין פוסט פרסום, שבו אזרוק את התגים שעולים לי בראש.
במילים אחרות, איך התגים עובדים ומה מטרתם העיקרית.
אשמח אם תגיבו תגים שפספסתי או שאפילו תשאלו על תגים שלא הבנתם.

תגים הנכנסים בתוך השורות:
n\ - עושה את אותו השימוש כמו tab בתוך עורך טקסט רגיל - מרווח היכן שנכתב התג(רווח גדול).
N\ - ידוע בכינוי כ"שובר שורה" שכפי שניתן לראות בכינוי - הוא  מחלק את המשפט שהוקלד לשתי שורות.
h\ - יוצר רווח קטן(לא שזה שימושי, הרי אפשר פשוט לרווח דרך המקלדת).

תגים הנכנסים בתוך סוגרים מסולסלות:
fsfontsize\ -
שינוי גודל הפונט - שינוי גודל הכתוב.
fspspacesize\ - שינוי המרווחים בין האותיות (לא היה לי שימושי בשיט).
fnfontname\ - שינוי פונט הטקסט.
feid\ - שינוי סוג היוניקוד של הטקסט (לא שימושי בשיט, אבל קיים).
i1\0\ - מפעיל/מכבה(בהתאם לשימוש) הטעייה של הטקסט.
b1\0\ - מפעיל/מכבה(בהתאם לשימוש) הדגשה של הטקסט.
u1\0\ -
מפעיל/מכבה(בהתאם לשימוש) קו תחתון.
s1\0\ - מפעיל/מכבהׁ(בהתאם לשימוש) קו על הטקסט.
bordsize\ - רוחב קו המתאר - רוחב השוליים שעוטפות את המילה.
xbordsize- רוחב ה-x של קו המתאר.
ybordsize- רוחב ה-y של קו המתאר.
shaddis- עומק הצללית.
xshaddis- עומק ה-x של הצללית.
yshaddis- עומק ה-y של הצללית.
bestrength- פיקסול/מריחה/טשטוש הגדלה של קו ההדגשה (עדיף לא לעבור את זה 5-10).
blurstrength- פיקסול/מריחה/טשטוש בצורה אופקית של קו ההדגשה (עדיף לא לעבור מעל 100).
1casscolor\ - שינוי צבע ה-"primaty".
2casscolor\ - שינוי צבע ה-"secondary".
3casscolor\ - שינוי צבע קו מתאר.
4casscolor\ - שינוי צבע הצללית.
an1-9\ - שינוי מיקום השורה (שימו לב שמיקום המספרים ב-numpad הם המיקומים שבמסך).
&alpha&HVAL\ - שקיפות השורה כולה.
&1a&HVAL\ - שקיפות ערך ה-"primary" של השורה.
&2a&HVAL\ - שקיפות ערך ה-"secondary" של השורה.
&3a&HVAL\ - שקיפות ערך קו מתאר השורה.
&4a&HVAL\ - שקיפות ערך צללית השורה.
 &00&H - הסרת שקיפות | &H&FF - שקיפות מלאה | &1-100&H - אחוזי שקיפות.
(pos(x, y\ - משנה מיקום על פי ערכי x - y.
שימו לב כי x1, y1 יהיו מוגדרים כ-pos ולכן אין להשתמש ב-pos עם move - פשוט לא יעבוד.
(move(x1, y1, x2, y2\ - יוצר תזוזה בה ההתחלה היא ב-x1, y1 והסוף הוא x2, y2  - התזוזה תתחיל בתחילת השורה ותיגמר בסופה.
(move(x1, y1, x2, y2, t1, t2\ - יוצר תזוזה בין x1, y1 ל-x2, y2 - התזוזה תתחיל ב-t1 ותיגמר ב-t2.
לדוגמה: תזוזה שתתחיל 5 שניות לאחר תחילת השורה ותיגמר 10 שניות לאחר תחילת השורה - "(move(x1, y1, x2, y2, 5000, 10000\".
(org(x, y\ - שינוי נקודה הסביב - הנקודה "הדביקה" (הנקודה סביבה לדוגמא מסתובבים)
(fad(t1, t2\ - יוצר כניסה ויציאה. t1 - זמן הכניסה | t2 - זמן היציאה.
(fade(a1, a2, a3, t1, t2, t3, t4\ - יוצר העלמות וכניסה בין 3 משתנים (a = alpha) | וכל t מגדיר את הזמן בין משתנה למשתנה.
לדוגמה(fade(0, 255, 0, 0, 1000, 4000, 6000\ - יופיע לשנייה ראשונה. לאחר מכן, יעלם 4 שניות לאחר זה(5 שניות מהתחלה) ואז יופיע שוב אחרי 2 שניות (6 מהתחלה).
frx\y\z-val\ - סיבוב סביב אחד מהצירים.
לדוגמה: סיבוב ב-180 מעלות לציר ה-z יראה כך: frz180\.
fscx\y\-val\ - משיכה/מריחה לצידי אחד מהצירים.
לדוגמה: "מריחה" לציר x ב-10 אחוז תראה כך, fscx110\.
 psize\ - ייבוא ציור מ assdraw (הגדלים הם 1 רגיל ו- +2 מקטינים).
לדוגמה: הוספת תו נגינה בגודלו המקורי - p1}m drawhere}\.
pboval\ - שינוי הבסיס/ערך ה "x" של ה-draw (יעבוד רק במקרה שקיים ציור).
לדוגמה: העלת ה-x ב-10 תעבוד כך: pbo-10\  (שימו לב שהצירים באגיסאב הפוכים ולכן בעזרת מינוס!)
(clip(x1, y1, x2, y2\ - יצירת "כלא" בצורת מלבן בוא הפינה העליונה היא x1, y1 והפינה התחתונה היא x2, y2.
(clip(draw\ - יצירת "כלא" בצורת הציור הנכנס (ציור מ-assdraw).
(clip(pval, draw\ - יצירת "כלא" בצורת הציור הנכנס והגודל המבוקש (הגדלים הם 1 רגיל ו- +2 מקטינים).
(iclip(x1, y1, x2, y2\ - יצירת "בלוק מסתיר" בצורת מלבן בו הפינה העליונה היא x1, y1 והפינה התחתונה היא x2, y2.
(iclip(draw\ - יצירת "בלוק מסתיר" בצורת הציור הנכנס (ציור מ assdraw).
(iclip(pval, draw\ - יצירת "בלוק מסתיר" בצורת הציור הנכנס והגודל המבוקש (הגדלים הם 1 רגיל ו- +2 מקטינים).
(t(taglist\ - בעיקרון t\ הוא קיצור של timing\ ואיתו מתזמנים תגים כמו סיבוב...
(t(accel, taglist\ - סוג מתקדם יותר בו אנחנו יכולים לבחור את "מהירות הפעולה".
(t(t1, t2, taglist\ - סוג אחד יותר מתקדם בו אנחנו יכולים לבחור תזמון בין t1 ל-t2, שבזמן הנבחר הפעולה תתרחש.
(t(t1, t2, accel, taglist\ - והסוג הכי מתקדם(שאני מכירה) בו גם בוחרים את התזמון וגם את "מהירות" הפעולה (שימש עבורי בעיקר באפקטים).
חשוב לשים לב לכמה דברים:
* אם רוצים שהתזמון יתחיל אחרי כמה שניות ויסתיים בסוף השורה, אז נשתמש ב-0 ב-t2 והוא יסמן את הסוף!
* אין להשתמש בדברים המשתמשים בתזמון בצורה עקיפה כמו, move(פשוט לא יעבדו).
* שימו לב שתמיד t1 צריך להיות קטן מ-t2.
דוגמה לשימוש, ניצור תזמון של סיבוב שלם שיסתובב שנייה אחרי תחילת השורה והסיבוב יקח כ-3 שניות (4 מהתחלה). כך: (t(1000, 4000, \frz360\

kkdur\ - אפקט קריוקי רגיל (שינוי צבע פתאומי).
Kkdur\ - אפקט קריוקי - מילוי הטקסט עצמו, ללא מסגרת וצללית.
kfkdur\ - אפקט קריוקי - מילוי הטקסט עצמו, ללא מסגרת וצללית(אמור להיות הבדל בינו לבין ה-K לא שאני מוצאת אחד, -כנראה המהירות-).
kokdur\ - אפקט קריוקי - הרגיל ללא שינוי המסגרת והצללית (משהו בסגנון הזה).

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש [מדריך] הכנת אפקטים באגי סאב (בסיס למתקדמים)

פורסם 28/09/2018

3o41bhs.jpg
בעקבות גילויי, שכתיבת מדריך זה די מהנה, החלטתי להכין מדריך "איכותי".

קצת הסבר
במדריך זה אלמד כיצד עובד הבסיס של אפקטים באגיסאב, לכן שימו לב!
המדריך לא נועד לאנשים חדשים וחסרי נסיון באגיסאב, אלה לבעלי הבנה בסיסית באגסא בנושא הטייפ.
המדריך יסביר רק על הדרך בה עובדים עם האפקטים וגם יציג זאת.
לא אסביר מעבר למה שייכתב במדריך, מאחר שזה לא יחשב כבר כמדריך לימוד בעיניי, אלא יותר כעשייה עבורכם.
בנוסף, לא אלמד את הבסיס של אגיסאב, כי הוא קיים בהרבה מקומות שנכתבו בעברית.
אישית, לא נתקלתי עדיין במדריך שמסביר איך לעבוד עם האפקטים ככה, בפשטות למבינים, אלא רק בכאלה שמסבירים הכול מאפס.
אם יהיו בקשות רבות, אולי אכין גם מדריך שיסביר כיצד להשתמש ב-nyufx.
nyufx - תוכנה חיצונית ליצירת אפקטים המשתמשת רק ב-lua.
 
תחילת העבודה
יוצרים שורה חדשה המוגדרת בתור comment ובה שני דברים עיקריים לנושא זה:
ה-style, שהוא ה-style של השורות להן אנחנו מכינים את האפקט,
והאפקט - ב-"effect" אנחנו מכניסים את סוג ה-template.
תמונה להמחשה
am7goco.png

סוגי ה-template:
באגיסאב יש לנו סוגי template שונים, שאותם ארשום ואסביר כיצד לעבוד איתם עכשיו.
1. template line - מוגדר לשורות.
2. template syl - מוגדר להבהרות (syl = הבהרה).
3. template char - מוגדר לאותיות (שימו לב כי המשתנים להבהרות).
4. סוגים מיוחדים: notext ,noblank ו-jumper.
את ה-template נכתוב במקום של ה-Effect, מה שיקבע את הסוג.
template line- מעתיק את האפקט שלנו לכל הבהרה בשורה, אבל מעתיק שורות שלמות.
template syl - מעתיק את האפקט שלנו להבהרה בכל שורה חדשה.
template char - מעתיק אות האפקט לאות אות ואות בכל שורה חדשה.
נוסיף אל ה-template את ה-noblank. לדוגמה: "template line noblank" -מעלים שורות ריקות. (במקרה של syl, יעלים syl ריקים).
notext - מעתיק לנו את האפקט, אך לא את תוכן הקריוקי(במקרה שנרצה שהאפקט יזרוק כוכבים, אז אין צורך במילים, אלא בכוכבים שלנו).
jumper - למיטב ידיעתי, ניתן להגדיר על שורות בלב template line jumper ואז השורה תעשה מין shaking נחמד כזה.

הסבר תוכן השורה/האפקט עצמו:
את האפקט עצמו נכתוב בשורת ה-"sub title",
אז מה בעצם כותבים שם? זה קל. אנחנו נכניס תווים שיפעלו על פי המוגדר ב-template.
לדוגמה: אם נכניס את התג "(t(0, 500, \frz15\" ונפעיל את האפקט (נלחץ Apply karaoke template < Automation),
תמונה להמחשה
gfglf6j.png

אז באותו הרגע שנפעיל את ה-template,  תיווצר שורה חדשה לכל שורה קיימת בה התזמון של ההבהרות יעלם וגם התג ששהשם שלו יופיע על כל הבהרה (כמובן, השורות הקיימות ירדו ל-comment).
 

משתנים:
אז גם פה יש לנו משתנים שגם איתם אנחנו נכין את האפקט.
אני אציג את המשתנים הבסיסים ואת השאר אפשר למצוא ב-api של aegisub:
sstart$ - זמן התחלה של הבהרה ו- lstart$ - זמן התחלה של השורה.
send$ - זמן סיום של הבהרה ו- lend$ - זמן סיום של שורה.
smid$ - זמן אמצע ההבהרה ו - lmid$ - זמן אמצע השורה.
x$ - ערך ה-x של ההבהרה/שורה (תלוי בהגדרת ה-template).
y$ - ערך ה-y של ההבהרה/שורה (תלוי בהגדרת ה-template).
middle$ - ערך ה-y של אמצע השורה/ההבהרה ו - center$ - ערך ה-x של אמצע השורה/ההבהרה.
left$ - הנקודה הכי שמאלית של השורה/ההבהרה ו- right$ - הנקודה הכי ימנית של השורה/ההבהרה (שימו לב כי אלה ערכי ה-x!).
bottom$ - תחתית השורה/הבהרה ו - top$ - הלמעלה של השורה/ההבהרה (שימו לב כי אלה ערכי-y!).
dur$ - אורך השורה/הבהרה ו - kdur$ - אורך ההבהרה (אם אתם זוכרים האפקט - שם את התגים לכל הבהרה ולכן kdur מביא לכם את הזמן של ה-k - התזמון של ההבהרה).
שימו לב כי kdur$ שימושי למקרים שבהם רק רוצים להחליף את תג ה-k\ ל-kf\ ואז יוצרים template line ושמים בו {kf$kdur\}
אציין כי בזמני התחלה,אמצע וסיום הגדרתי s בשביל syl ו- l בשביל line, אבל אתם יכולים להעלים אותם וזה יפעל על פי השורה/ההבהרה.

דרך הפעולה:
אז עכשיו, כשאתם יודעים מה הם המשתנים ואיך ליצור שורה ל-effect, כל מה שנותר זה להסביר כיצד ליצור את האפקט עצמו.
אדגים לכם אפקט ואני מקווה שמשם תבינו את דרך השימוש:
לדוגמה, אם ארצה שכל הבהרה תודגש ב"תור" שלה,
אז אצור שורת אפקט תחת template syl noblank (בדרך כלל משתמשת ב-noblank, כי לרוב אין שימוש בהבהרות ריקות) ואכניס בה תזמון שברגע שתתחיל היא תגדל וברגע שתסתיים היא תקטן, (שימו לב שכשיוצרים template syl חשוב לשים כל הבהרה במקום שלה ולכן נשתמש (pos($x, $y\! )

תנסו עם קצת חשיבה לעשות לבד ואז תציצו ותבינו את הדרך
{\pos($x, $y)\t($sstart, $smid, \fs95) \t($smid, $send, \fs85)}


חיבור lua:
אגיסאב מאפשרת לנו גם להשתמש ב-lua בשביל האפקטים.
בשביל שימוש ב-lua יש לנו 2 דרכים:
1. החיבור של ה-lua בתוך "שורת" האפקט שלנו.
2. יצירת שורת ה-code.

חיבור lua בשורת האפקט:
פה פשוט ניצור שני סימני קריאה שבניהם אנחנו חופשיים לכתוב כל קוד של lua.
לבמקרה שנרצה להזיז את מיקום ציר ה-x ב-15, אז מה נעשה? נוסיף לו 15, נכון?
כך נעשה, !15+x$! ובום!

​דוגמא בתוך קוד
{\pos(!$x+15!, $y)}

כמובן, אפשר לעשות דברים יותר מתקדמים כמו לסובב בצורה "רנדומלית".

נכניס את הקוד
{\frz!math.random(-50, 50)!}

ספריית ה-math למעוניינים...
math.abs - ערך מוחלט.
math.ceil - עיגול כלפי מעלה.
math.floor - עיגול כלפי מטה.
math.random - מגריל מספר בין 2 ערכים (הראשון צריך להיות קטן מהשני). 
math.sin ו - math.cos - סינוס\קוסינוס.
math.sqrt - שורש.
כמובן' פעולות חשבון רגילות פועלות.
* - כפל  | + - ועוד | -  - פחות | \ - חילוק | % - שארית.

ושימו לב שיש פונקציה שנמצאת בתוך הסקריפט עצמו, שאנחנו יכולים להשתמש בה הנקראת "retime"!
כמובן שמאחר שהיא פונקציית lua, אנחנו נכניס אותה בתוך !!.
בעזרת הפונקצייה הזו אנחנו יכולים לשנות את תזמון השורה.

הפונקציה "(retime(mode, addstart, addend":
ב-mode מכניסים את סוג ההבהרה בתוך מחרוזת (כמרכאות).
ב-addstart מגדירים את זמן ההוספת להתחלת השורה(אם תכניסו מספר שלילי אתם תורידו...)
ב-addend מגדירים זמן ההוספה לסוף השורה (אם תכניסו מספר שלילי אתם תורידו...).
שימו לב שאם תכניסו 0, זה יוגדר על פי הזמן, אבל במקרים בהם צריכים להגדיר התחלה/סיום, חייבים להכניס ערך שהוא לא 0!

רשימת סוגי ה-retime:
syl - תזמון לזמן של ההבהרה בלבד.
presyl - תזמון לפני הבהרה בה זמן הסיום "0" - הוא ההתחלה שלה וזמן ההתחלה אתם מגדירים.
postsyl - תזמון לפי הבהרה בה זמן הסיום אתם מגדירים וזמן ההתחלה "0" הוא זמן הסיום שלה.
line - תזמון לפי זמן השורה (התזמון הרגיל).
preline - תזמון לפי שורה בה זמן הסיום "0" הוא ההתחלה שלה וזמן ההתחלה אתם מגדירים.
postline - תזמון לפי שורה בה זמן הסיום אתם מגדירים וזמן ההתחלה "0" הוא זמן הסיום שלה.
start2syl - תזמון מתחילת השורה עד תחילת ההבהרה.
syl2end - תזמון מסוף ההבהרה עד סוף השורה. (שימו לב שלא יפעל על ההבהרה האחרונה...).
set או abs - תזמון על פי הגדרה משלכם. (לא מצאתי לזה שימוש עד היום, אבל בטוח שאתם תמצאו).
sylpct - תזמון הבהרה על פי אחוזים.

דוגמא לשימוש - כל פעם שיגיע זמן ההבהרה היא תסתובב במקום.
!retime("syl", 0, 0)!{\frz360\t(0, 0, \frz0)}

יצירת שורת code של lua:
אז את שורת ה-code אנחנו יוצרים כדי להכין פונקציות משלנו וכדומה.
את שורת הקוד ניצור כמו שורת template, רק עם code, במקום template.
code:
1. code line - מוגדר לשורות.
2. code syl - מוגדר להבהרות.
3. code char - מוגדר לאותיות.
4. code once - במקרה שניצור פונקציה.
מיוחדים:
all - מגדיר על כל אות סוג הנמצא באותו התזמון (שורה).
את מה שיצרתם בתוך שורת ה-code תחברו בעזרת שני סימני קריאה בשורת האפקט!

סיכום:
הסוף. בעיקרון, המדריך אמור לעזור לאנשים בעלי ידע ב-aegisub שמחפשים את הדרך המהירה להתחיל.
אישית, אני חושבת שהרבה יותר כיף להבין לבד איך האפקטים עובדים ולחקור, ולכן הבאתי לכם את הכלים להתחיל.
מכאן תתחילו להתנסה. תסתכלו על אפקטים ביוטיוב >> תחקרו >> תשכילו >> תבינו.
בהצלחה!

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש [קריוקי] פוקימון XY&Z | פתיח

פורסם 01/09/2018

אממ, הכנתי קריוקי ואשמח לחוות דעת :upside_down:
עריכה:
הקריוקי עלה מחדש עם כמה תיקונים ותרגום.
התרגום של -  @Eden.A 

קישורים אחרים למקרה שלא עובד בדרייב

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש [משחק] ASCI ART

פורסם 15/08/2018

lwhqrs5.jpg
אז שלום חברים אז אני חבר חדש באתר ובאתי להביא לכם משחק ( @אור 180  - גם חלק מהרעיון)


אז איך משחקים? תאמת שזה פשוט מאוד:
כל פעם מישהו בתורו שולח ציור ASCI של דמות/יות אנימה ושאר המשתמשים צריכים לנחש מאיזה אנימה ומי הדמות/יות,
מי שמנחש נכון מקבל את התור לשלוח תמונה וככה זה מתקדם.

אז קצת חוקים/כללים:
חוקי האתר תקפים גם פה
את 'קוד' של הציור יש לשלוח בתוך ספוילר בלבד
אין לרמות כמו שעשיתי בתחילת הפוסט ולשים תמונה אך ורק 'קוד'
את ה'קוד' אפשר להעתיק מאתר אחר (אבל עדיף שתכינו לבד)
אין להעתיק 'קוד' ממשתמשים אחרים ואין לחזור על 'קוד' שנשלח
יש לשלוח 'קוד' קריא וברור (תבדקו 3 פעמיים שאתם מצליחים להבין אותו)
אין לשלוח 'קוד' שלא בתור שלך, זה שפירסם את ה'קוד' יגיד מי צדק ורק הצודק יוכל להמשיך
אם 'מנצח' לא ישלך 'קוד' ב 24 שעות מהניצחון, הניצחון יעבור
אם אף אחד לא יצליח לנחש 'קוד' אחרי 24 שעות ה'מנצח' יקבל את ההזדמנות לשלוח אחד אחר
לכל אחד יש הזדמנות אחת ויחידה לנחש, אין לערוך את הניחוש.
המנחש הצודק הראשון הוא ה'מנצח'
ואין לשלוח משהו שהוא לא קשור למשחק - יש לכם משהו שאתם צריכים? תפנו אלי בפרטי

מקווה שזה לא תוכן ממוחזר, חיפשתי באתר ולא מצאתי משהו כזה

אז אני אתחיל:

למי שלא יודע ספוילר יוצרים ברמקול המושתק בסרגל כלים
                 /,   ,|   ,|
             /| /(  ,' / ,//
          \`( |/ /,'  (,/ |
           \ \ ` `   `  /--,
         _,_\ `  ` `  ``  /__
          '-.____________`  /
            [  \@,    :] `--,-..-
            [__________]__,'-._/
             )'o\ ' o) \/ )
             \  /   __  ./
              \=`   ==,\..
               \ -. `,' (333
               3`--''    \33.
             ,333_) /mm33333:.
            |:#:mmmmmm333333::
            |:#:333333333::##'
            ':#:ctr3333''#####\
             |:#:#\###########\
             |:#:##\###########\
             |:#:###\########|#\
             /:#:|:::\|::::::|:(
             ):#:|::::\::::::|:/
            /:#;/:::::<::::::|(

Kūjō, Jolyne פרסם נושא חדש 123456789

פורסם 14/08/2018

אני חדש פה